Que skal bli tobarnsmor!

7+3...

Sola skinner, huset ser ut som et bombekrater og jeg sitter i sofaen uten noen som helst planer om å gjøre noe med det[:)]
Neida, LITT skal jeg nok få gjort. Støvsugd og rydda litt i det minste, så kan jeg ta gulvvasken i morgen[;)] Planen i dag var egentlig å ta en skitur med pappa for å utforske skiløypene i åsen her, men det ser ut som det ikke blir noe av. Kanskje jeg heller tar en tur på egenhånd i morgen??

Jeg har nå funnet ut av hvordan det er med den kvalmen som plutselig har kommet over meg. Den er absolutt ikke lammende og jeg klarer å fungere greit uansett, men den ligger liksom og ulmer hele formiddagen og fram til rundt kl 14, etter det kommer den kun når jeg blir sulten... I dag f.eks følte jeg meg nesten fyllesjuk før jeg fikk i meg frokost, for jeg var så utrolig kvalm. Det hjelper å spise litt, men hvis jeg nå reiser meg opp fra sofaen, så kommer den nok[&:] Det går egentlig litt opp og ned...

Ellers er det vel ingen store nyheter å fortelle om. Ting går sin vante gang. Og jeg er fortsatt like letta over at jeg ennå ikke har hatt noen antydning til blødninger. Det er fantastisk[:D] Likevel klarer jeg ikke helt å slappe av. Og jeg vurderer sterkt å bestille en time til tidlig-ul om et par uker, bare for å bevise for meg selv at dette går bra!

7+4...

Fri fra jobb i dag, men måtte likevel innom og hente nøkkel og da ble jeg jo stående og skravle en stund. Tok med meg en Big Bite-baguette som jeg tok til frokost[;)] Etter å ha spist den kjente jeg kvalmen komme snikende, den hadde vært der litt før jeg spiste også, men ble verre etterpå, så til slutt måtte jeg bare gå. Fortet meg innom butikken og handlet brød og middag før jeg reiste hjemover igjen og nå sitter jeg altså her, begynner egentlig å bli litt sulten igjen[&:]

Planen i dag er egentlig å få rydda og vasket gulv, men når man må vente til kl 14-15 før formen er såpass at man klarer å gjennomføre det, så blir man litt demotivert[8|] Men NOE må jeg få gjort. Er jo en haug med klesvask som skulle vært tatt også[:(][:(][:(]

7+5...

Så lenge varte det uten å få blødninger![:@]
Heldigvis kom det ikke mye og det var ikke rent blod, men utblanda med utflod, så jeg kan jo håpe at det er ufarlig, selv om jeg blir litt redd[:(] Jeg vet jo at det ikke trenger å bety at ting går til helvete, jeg har jo vært igjennom dette før og jeg har jo et snart 2 år gammelt bevis på at det gikk helt fint. Men man kan ALDRI vite, så nå har jeg bestemt meg for at jeg vil bestille en tidlig-ul for å få konstatert det ene eller det andre![&:]

Det har heldigvis ikke kommet noe mer blod etter den ene gangen jeg gikk på do og det var absolutt ikke mye, men jeg blir redd og bekymret likevel jeg[8|]

7+6...

Jøss, denne uka har gått veldig fort. jeg er jo 8 uker i morgen[:D]
Den lille blødningen som kom i går er "long gone" idag. Det har ikke vært antydning til noe mer siden, så da senker jeg skuldrene og tenker positivt[:)] I dag ar jeg fri fra jobb igjen og har nå akkurat dyttet i meg en par brødskiver, noen potetgull resten og litt smågodt, i tillegg til en kopp med varm kakao. Var så sulten at jeg var ordentlig kvalm før jeg fikk spist og nå er jeg kvalm fordi jeg har spist for mye[&:][8|] Skal ikke være lett dette her... Får liksom ikke gjort så mye før klokka nærmer seg 14, først da føler jeg meg i såpass bra form at jeg orker å sette igang med litt husarbeid....
Heldige som vi er, streika selvfølgelig oppvaskmaskinen på mandag, så nå er vi nødt til å vaske opp for hånd[8|] Men LITT flaks har vi da, for svigerfar har en oppvaskmaskin stående i det gamle huset sitt (som nå er solgt), som vi kunne få låne en stund, så vi skal dra og hente den seinere i dag...[:)]

Jeg tok noen nye magebilder i dag tidlig, syns magen har blitt litt større, men er ganske sikker på at det bare er jeg som har øagt på meg i tillegg til at jeg er ganske oppblåst. Uansett er det litt morsomt da[:)]

8 uker!!!

Nå har vi visst om graviditeten i 4 uker og det er bre 4 uker igjen til vi har rundet de magiske 12[:)]
I dag er David hjemme fra barnehagen. Mormor har nemlig fått David-abstinenser, så hun ville så gjerne at jeg skulle komme bort på jobben hennes med han før jeg reiser på jobb, sånn at hun kunne ta han med seg hjem og ha han der til fredag[;)] Så nå sitter vi bare og koser oss med barne-tv og duplo før vi skal gjøre oss klare til å dra avgårde...

Selv skal jeg jobbe noen timer i kveld og deretter på personalmøte...
Foreløpig i dag har formen vært veldig bra. Var litt småkvalm rett etter at jeg sto opp, men nå går det bedre. I går derimot, følte jeg meg skikkelig dårlig, så det går nok litt opp og ned ser det ut som...

8+2...

Lørdag og Ski-VM på tv[:D][:D][:D]
Når jeg ser på ski på tv i helgene får jeg alltid så gode minner fra da jeg var liten. Husker at pappa alltid satt i stolen sin i stua og fulgte ivrig med på alt som var av langrenn og ski-skyting. Og selvfølgelig måtte jo jeg og søstra mi være med ut på skiturer titt og ofte. Ordentlig koselig[:)] Håper virkelig jeg kan gi mine barn de samme gode minnene som jeg har... For jeg har faktisk vært veldig heldig med oppveksten min[:D]

Ellers har kvalmen vært ganske plagsom de to siste dagene. Aller verst på morgenen, men den sitter litt i resten av dagen også. Men jeg klarer ikke å slutte å spise av den grunn. Dytter i meg hva det skulle være likevel. Det gjør liksom ingen forskjell uansett... Men plagsomt er det, det var jo ikke sånn som dette sist. Da var jeg ikke kvalm i det hele tatt!!!

Gratulerer med 8uker på etterskudd... Håper det går bra med deg og at lillegutt hjemme er snill med deg når du er dårlig

ORIGINAL: Kaimana

Gratulerer med 8uker på etterskudd... Håper det går bra med deg og at lillegutt hjemme er snill med deg når du er dårlig

Takk for det du[:)] David er snill og grei han, og det hjelper jo at han er i barnehagen om dagen, så vi klarer oss. Er jo ikke alltid kvalmen er like ille[:D] Tror det er mange som har det verre enn meg[;)]

8+5...

Syns dagene flyr avgårde for tida, jeg. Og det gjør jo ingenting. Vi nærmer oss uke 12 med stormskritt nå[:D]
En annen positiv ting er at vi endelig er inne i mars og våren virker ikke så evig langt unna som den har gjort tidligere. Dessuten har jeg bursdag på søndag[:D] 21 år!!! Og snart tobarnsmor. Ikke dårlig[;)]

Når det gjelder kvalmen hadde jeg en veldig god dag i går. Så det passet greit at jeg jobba da. I dag er den ikke fullt så bra. Var en tur på butikken i stad og sleit skikkelig meg å komme meg gjennom handlinga. Ble bare helt plutselig slått av utmattelse og kvalme. Går bedre nå som jeg har fått i meg litt mat da, får håpe det fortsetter sånn[:)]

Det som har begynt å plage meg mer i det siste nå er isjias-smertene jeg begynte å få i forrige svangerskap. Da begynte det ikke før rundt uke 20, men så har det jo sitti igjen siden den gang og variert i styrke fra tid til annen. Det toppet seg jo i sommer da jeg til slutt nesten ikke klarte å gå[&:] Er stygt redd for at det er den veien det går nå altså... For selv om jeg bare jobber 3 dager i uka nå, så er det blitt betydelig verre den siste uka. Da er det vel bedre å heller prøve å være litt forsiktig, kanskje jeg holder ut litt leger på jobb også, hvis jeg får fortsette å være delvis sykemeldt. Skal ringe legen i morgen og ta en prat med henne...

9 UKER!!!

Bare 3 uker igjen til de magiske 12[:D]
La oss bare håpe at dette går veien....
De siste dagene har puppene blitt enda mer ømme og brystvortene utrolig såre[&:]
Kvalmen har ikke vært så ille de to siste dagene, men den kommer og går litt innimellom. Det gikk veldig fint på jobb i går, helt fram til klokka ble 14-15, da ble jeg igjen slått av skikkelig utmattelse, hodepine og litt kvalme. Sleit litt med å holde ut fram til kl 16.30 da altså....

men nå er det fri i to dager, før jeg skal jobbe på lørdag[:)] Skal bli godt å slappe av litt!
Har akkurat snakket med legekontoret nå og fått time hos en annen en fastlegen min i morgen tidlig kl 08.20, og det hørtes veldig positivt ut, så jeg får nok en videre sykemelding[:)] Godt er det!!![:D]

9+4...

Skikkelig drittform i dag. Ikke nok med at kvalmen bare blir verre. Nå hae jeg blitt skikkelig forkjøla også. Hodet verker, halsen er vondt og nesa er potte-tett! HERLIG[X(] Likevel måtte jeg ut i dag også, fri fra jobben, men bilen skulle på sjekk hos snap-drive, så jeg slo ihjel litt tid på en kafe på senteret imens. Var utrolig godt å komme hjem og slenge seg på sofaen nå da[:)]

De siste dagene har også puppene blitt ekstremt ømme. Det er skikkelgi vondt å ta av seg bhen om kvelden, men slik var det sist også, så den har jeg vært forberedt på....

Dagen i går, bursdagen min, var en ganske rolig dag.. Slappet av hjemme til klokka var 15, så dro vi til mamma og spiste pølser, kake og fastelavensboller. Jeg orket ikke mer en et par pølser før jeg ble kvalm og måtte gi meg[8|]
Etter det fro vi til hallen for å se håndball-laget mitt spille kamp. Resultatet ble som det pleier, 15-måls tap[X(] Heia Kløfta!!![:D]

10 uker!

Tenk det? Allerede!![:D]
Bare 2 små uker igjen til uke 12 og 3 uker til første svangerskapskontroll...
Formen har vært skikkelig dritt de siste dagene. Feber, sår hals, tett nese og alt som hører med. Det positive er at kvalmen har forsvunnet litt oppi alt det andre[:)] I dag er formen litt bedre, men halsen er fortsatt helt sinnsykt vondt[&:][:(]

Har merket at magen har vokst litt i det siste og jeg sammenlignet jo et bilde jeg tok i går med bilde fra uke 16 i forrige svangerskap og magen var jo like stor, så dette skal bli interessant, ja..[;)] Syns jo egentlig det er litt stas jeg da, siden jeg aldri ble særlig stor forrige gang, men så er det jo dette med tvillinger da[&:] Husker ikke hvordan det var med det jeg, men jeg ve ti hvert fall at brødrene til mormora mi er tvillinger.. Så vi har de ti familien...

Gratulerer masse med 10 uker[:D] Tenk i dag er det et lite foster, og ikke lenger et embryo[:D]

Jeg lurer på en liten ting, du som har barn fra før og bor på samme sted som meg. Vet du om en god jordmor i nærheten?

ORIGINAL: Groer

Gratulerer masse med 10 uker[:D] Tenk i dag er det et lite foster, og ikke lenger et embryo[:D]

Jeg lurer på en liten ting, du som har barn fra før og bor på samme sted som meg. Vet du om en god jordmor i nærheten?

Vet du? Jeg var bare hos jordmor en gang i forrige svangerskap og da bodde vi på Jessheim, så da var det helsestasjonen ved senteret jeg var på.. Men kontakt familiesenteret, det ligger inn den veien som er rett etter Shell ved Nannestad torg. Mener det skal være felles helsestasjon for hele Nannestad..

ORIGINAL: Que

Vet du? Jeg var bare hos jordmor en gang i forrige svangerskap og da bodde vi på Jessheim, så da var det helsestasjonen ved senteret jeg var på.. Men kontakt familiesenteret, det ligger inn den veien som er rett etter Shell ved Nannestad torg. Mener det skal være felles helsestasjon for hele Nannestad..

Ok, takk da skal jeg gjøre det[:D]

10+4...

Dagene går..
Har vært syk den siste uka og fortsatt er halsen sår og vond. Har aldri opplevd at vond hals har vart så lenge før. Håper det går over snart, for det er skikkelig ubehagelig![&:][:(]

Ellers er ikke humøret på topp om dagen. Vet ikke helt hvorfor heller. Er nok bare eli av å gå rundt å være i dårlig form. Lei av å ikke være meg selv, liksom... Jeg vil ha tilbake energien og den gode følelsen i kroppen. Nå føler jeg meg bare lat og sliten[8|]

Ingenting nytt å melde på symptomfronten heller. Alt er som det har vært lenge nå og jeg venter bare på at magen skal begynne å vokse[:)]

Så "godt" og lese at det ikke bare er jeg som føler meg på bunnen om dagen. Trur det er pga en laaaang vinter/mørketid og ikke minst ubehaglighetene med og være kvalm og ha vondt.

MEN.....Nå skal våren,sola og varmen komme til oss,slik at dagene blir lettere

Så "godt" og lese at det ikke bare er jeg som føler meg på bunnen om dagen. Trur det er pga en laaaang vinter/mørketid og ikke minst ubehaglighetene med og være kvalm og ha vondt.

Det håper jeg også[:D] Og tenk til sommeren er magene våre blitt store og fine[:D]

Det håper jeg også[:D] Og tenk til sommeren er magene våre blitt store og fine[:D]

Ja, heldigvis er det den veien det går[:D]
Takk for gode ord , jenter[;)]

tenk at du snart er 11 uker på vei snuppa [:D][:D][:D]
Er så glad på dine vegne [:)]
klem [:D]

Back
Topp