Que skal bli tobarnsmor!

Gratulerer masse som høygravid:) Tenk at vi er der allerede:) Herlig:)

Kjempe fin mage:) Og så flink du er til å strikke:) Skulle ønske jeg også kunne det, men må nok sette min lit til mine bestemødre og mamma slik at lillegull får litt strikka tøy:)

Litt over en mnd igjen nå, så er våre små her:) Gud som jeg gleder meg:):):)

36 uker (35+6 da!)

Nå har det plutselig skjedd litt av hvert.Har brygget på en forkjølelse de siste dagene nå og av den grunn har jeg jo ikke vært helt i toppform. Hatt litt småvondt i hodet, litt mer vann i kroppen osv. Men jeg har jo bare tenkt at det kommer av forkjølelsen. Det er jo naturlig å føle seg litt ekstra slapp da.
I dag tidlig derimot ble jeg plutselig litt småkvalm og hadde noen smerter i ribbeinsområdet til og fra, stort sett bare når jeg satt, gikk over hvis jeg reiste meg opp. Jeg tenkte jo at det kanskje kom av halsbrannen, som har vært skikkelig irriterende og intens i dag (tom for Pepcidduo...). Satt lenge og diskuterte litt med meg selv og fant til slutt ut at jeg skulle ringe til mamma og høre om jeg kunne få komme ned til henne på jobben (hun jobber som avdelingsleder på et bo-og behandlingssenter) og måle blodtrykket mitt. Bare sånn for å være på den sikre siden.

Leverte David i barnehagen og dro videre ned til mamma. Vi målte blodtrykket til sammen tre ganger. Først lå det på 136/90, så vi målte en gang til etter ca 5 min, da lå det på 156/90. Da fant vi ut at vi skulle ta en urinprøve også. Den viste heldigvis bare (nesten) 1+ på proteiner, så det var positivt. Satt meg i en sofa og spiste litt og slappet av før vi målte blodtrykket en siste gang. Da lå det plutselig på 138/98. Det var jo ikke akkurat DET jeg hadde tenkt da!!!

Ringte for sikekrhets skyld til Ahus for å høre hva de ville gjøre med saken. Jeg har jo time til svangerskapskontroll hos legen i morgen tidlig, så det er jo ingen krise om jeg må vente til da. Fikk beskjed om at hun (jordmora jeg snakket med) skulle forhøre seg litt og ringe meg op igjen, men det glemte hun tydeligvis.. Jeg ringte til slutt tilbake for å høre hva som skjedde og fikk da beskjed om at jeg fint kunne vente til legetimen i morgen og så tar vi det derifra. Håper jo at blodtrykket har gått ned igjen til da, og det er jo positivt at urinen var såpass fin.

Hodepinen har tatt seg opp en del etter at jeg kom hjem igjen da, men det hjalp med en paracet og jeg tror jeg skal klare meg fint til i morgen;) Selv om jeg kommer til å tenke masse og sannsynligvis ikke sove noe særlig i natt, hehe;p

Så da er det bare å vente og se....

36 UKER, Oppdatering!

Da har jeg vært hos legen.Hun målte blodtrykket 3 ganger og kom fram til et gjennomsnitt på 130/89, som er bedre enn i går, men likevel litt i grenseland. Heldigvis var urinprøven helt fin og det er et veldig godt tegn;D Kjente at jeg slappet litt mer av da.
Jeg nevnte at jeg har slitt en del med hjertebank i det siste og hun ville derfor ta en sjekk av stoffskiftet mitt og det så heldigvis også bra ut. Hun mente at hjertebanken også kunne komme av at jeg ubevisst stresser en del mtp blodtrykket og svangerskapsforgiftning. Og det kan jo stemme. Er jo ikke helt i form om dagen pga en forkjølelse og med dem følger litt hodepine og til tider litt småkvalme, noe som også er symptomer på svf, så det ligger nok noe i det.. Skal uansett tilbake og kontrollere blodtrykket på fredag, så da håper jeg det har sunket ennå litt mer og at formen generelt er bedre, for nå er jeg totalt utslått. Orker aboslutt ingenting;(

Har ikke fått tatt magebilde ennå i dag, men jeg skal gjøre det altså! Så det kommer bilde senere i dag eller i morgen tenker jeg

Gleder meg til magebilde oppdatering

Håper du blir frisk snart da,for det er gørr og være syk :S

Back
Topp