Privat TUL

Bestillte privat UL til 9+2 har hatt MA to ganger i uke 8 og tar å venter til jeg kommer over den uka . For den ene gangen var alt fint i uke 8 , men i uke 12 var det stoppet i uke 8. 20 juni er lenge til :smiley-angry017
 
Våknet idag med en del sånn brunt grums om jeg kan kalle det det, fikk totalt panikk og ble kastet rett tilbake til exu i august for det var sånn det startet da.. 10 min senere satt jeg i en gyn stol og fant tilslutt en liten eggbert som ble målt til riktig strl i forhold til 6+2, fikk tilogmed høre hjertelyd!! Er så lettet men samtidig føler jeg ikke faren er over, ny UL på mandag men skal prøve å glemme blødningene frem til det.


IMG_0674.jpeg
 
Hei :) Jeg skal også på tul hos klinikk hausken neste uke. Kan jeg spør deg hvordan hcg nivået ditt er/har vært? Og hvor langt er du på vei? Har så lyst på tul før, blir gal av denne ventingen :(
Er 7+1 i dag. Og hig nivået mitt ble målt til 12 654 når jeg var 5+6.
 
TUL nummer to idag (8+5), og bønna hadde vokst fra 5mm til 21mm på to uker :Heartpink 174 slag i minuttet på det lille hjertet :love7 gynekologen kunne tilogmed se at den bevegde på de små stumpene av noen armer.

Godt å se at det faktisk er noe inni der :Heartpink
 

Vedlegg

  • IMG_20240531_082255~2.jpg
    IMG_20240531_082255~2.jpg
    879,3 KB · Visninger: 25
Dunkdunkdunk sa det bittelille hjertet på ultralyden i dag ❤️❤️❤️❤️
Mannen min var ikke overraska, jeg ble oppriktig overraska. Angsten er min største fiende.
Og jeg som også har vært bekymra for lave hcg-verdier, det første legen min sa var: «også så fine blodprøver du hadde».
Puh.
 
Dro på ny UL i dag 7+4 fordi spottingen ikke har stoppet, og jeg har bekymret meg veldig. Lille bønna har vokst fra 9,7 til 13,5 mm og hjertet banker med frekvens på 160, så nå skal jeg prøve å slappe litt av :Heartred :Heartred Det er slitsomt å være så redd, men tidligere opplevelser sitter så dypt. Når man har mistet noen ganger er hodet innstilt på at det skal gå galt denne gangen og. Gyn mente spottingen ville gi seg i løpet av noen dager, og nå krysser jeg fingrene for det.
 
Var på TUL i dag jeg også, gravidhjernen funker jo ikke til noe som helst, så istedenfor å flytte timen én dag som planlagt, flyttet jeg den visst 1 uke og én dag. :facepalm:

Jordmor fant en liten knert inni der, og alt så bra ut mtp fostervann og slikt, så hun var i alle fall håpefull til at det skal gå bra. :D Ble satt tilbake 4 dager, så er visst bare 6+2, og ikke 6+6 ihht el.
 
Er det noe variasjon på priser på privat ul? Eller ligger der ca likt overalt? Og er det noe spesielt sted som er anbefalt, gjerne rundt i Innlandet? :smug:
 
Er det noe variasjon på priser på privat ul? Eller ligger der ca likt overalt? Og er det noe spesielt sted som er anbefalt, gjerne rundt i Innlandet? :smug:
Da ble det bestilt time ❤️ Det blir ikke før i uke 10, så det kjennes lenge ut. Men godt å se frem til noe før OTUL :shy:
 
Da ble det bestilt time ❤️ Det blir ikke før i uke 10, så det kjennes lenge ut. Men godt å se frem til noe før OTUL :shy:
Så gøy! De fleste steder her i Rogaland ligger rundt 1000 kr usikker på ellers i landet. Jeg betalte 950kr for 30 min. Fikk høre hjertelyd og se i 3D med og uten farger. Fikk med 2D og 3D bilde hjem etterpå. Var verdt prisen :love017
 
Så gøy! De fleste steder her i Rogaland ligger rundt 1000 kr usikker på ellers i landet. Jeg betalte 950kr for 30 min. Fikk høre hjertelyd og se i 3D med og uten farger. Fikk med 2D og 3D bilde hjem etterpå. Var verdt prisen :love017
Oi det var ganske rimelig! Her i Trondheim ligger det på 1400-1700kr :rolleyes:
 
Har ikke sjekka så mye, kommer til å gå samme sted, men ser ut som prisene går fra 1500 til 2000 i oslo.
 
Last edited:
Wow så stor forskjell i pris :oops: vet at hvis jeg drar på en fertilitetsklinikk for ultralyd ligger pris på rundt 1500+ men hos privat jordmor er det rimeligere her.
 
Wow så stor forskjell i pris :oops: vet at hvis jeg drar på en fertilitetsklinikk for ultralyd ligger pris på rundt 1500+ men hos privat jordmor er det rimeligere her.
Ja, jeg sjekket Volvat fordi jeg brukte dem med forrige (vellykkede) svangerskap. Husker det som dyrt da også, men dyrere nå. :dance018
 
TUL nummer to idag (8+5), og bønna hadde vokst fra 5mm til 21mm på to uker :Heartpink 174 slag i minuttet på det lille hjertet :love7 gynekologen kunne tilogmed se at den bevegde på de små stumpene av noen armer.

Godt å se at det faktisk er noe inni der :Heartpink
Fint bilde :Heartredskjønner godt at man kaller de bamsemumser hehe Da jeg var på ul 8+2 begge gangene jeg hadde MA så så man bare en rar klump.
 
Fikk noen problemer med nettleseren og plutselig var jeg her inne, var akkurat på februar så skjønner ikke noe :hilarious: skulle ikke poste her inne.
 
Back
Topp