Privat TUL

Spirehybelen

Glad i forumet
❤Januarlykke 2022❤
Flere som skal ha privat TUL?
Hvor langt er dere på vei da i tilfelle? :)

Har lyst til å bestille TUL når jeg er 6+4, men er redd det er for tidlig :eek:
 
Last edited:
Jeg var på TUL 6+3 sist jeg var gravid, og så ei lita bønne med bankende hjerte da hvert fall, men anbefalingen er vel å vente til minst 7+0. Jeg har bestilt til 7+0 denne gangen, men det er mest fordi det ikke passet uke 6 denne gangen :Heartpink
 
Hadde MA ifjor, min lille ble ikke mer enn 6 uker, men fant det ikke ut før jeg var i «uke 10». Gikk så lenge å trodde jeg var gravid, det var så vondt. Vil derfor bestille tul for å få en bekreftelse at det er liv i magen, samtidig som jeg er kjempe redd for at det ikke skal være noe liv.. hva burde jeg gjøre?
 
Privat TUL når jeg er 8+1. Synes det er passende ventetid mellom det og ordinær tidlig ultralyd. Hadde MA i januar og oppdaget ved privat tul, og derfor kommer jeg til å ta tul rundt 8 uker hver gang jeg er gravid. Ønsker bekreftelse at det er liv, og hvis det ikke er tilfelle er det greit å vite tidligere enn senere.
 
Hadde MA ifjor, min lille ble ikke mer enn 6 uker, men fant det ikke ut før jeg var i «uke 10». Gikk så lenge å trodde jeg var gravid, det var så vondt. Vil derfor bestille tul for å få en bekreftelse at det er liv i magen, samtidig som jeg er kjempe redd for at det ikke skal være noe liv.. hva burde jeg gjøre?
Synes du skal ta så mange ultralyder du trenger for å kunne berolige deg selv. Er veldig vondt å gå rundt med den redselen :(
 
Jeg er tidlig ute, men har bestilt i dag til jeg er 8+1. Nå er jeg 4+3 ut i fra menstruasjon (men litt kortere egentlig pga litt sen eggløsning). Så får jeg bare avbestille hvis det går galt før den tid.
 
Skal på TUL 21.mai, da er jeg 7+0. Tenker også å ta en rundt ish 10+2 om alt ser bra ut på den første :) Orker ikke gå med nervene i høyspenn hele tiden, det er så slitsomt..
 
Fikk ikke tidlig ultralyd før 24/05, da er det 5 uker siden innsett og jeg er 7+5. Synes det er så utrolig lenge å vente for å sjekke om det er liv :arghh:
 
Kjenner til det. Jeg har tidlig ultralyd når jeg er 7+6 ..
Er jo så sykt lenge til.. kjipt at gyn kontoret "må" følge standarden til Porsgrunn.. er ganske sikker på at jeg hadde fått time før om jeg snakket med gynekologen min personlig. Men damen i skranka er en annen sak o_O
 
Hadde ikke ledig time før 5.juni. Da er jeg 8+0. Håpet egentlig på time tidligere, bare for å bekrefte liv. I februar da jeg var på UL i uke 8+4 var det ingen liv. Ville gjerne sjekke tidligere denne gangen, men er jo veldig koselig hvis det er en liten bamsemums med hjerteslag der :Heartpink
 
Vurderte å bestille tul 16.mai da jeg skal feire 17.mai med min bestevenninne som jeg ser altfor sjeldent.. men er bare 6+5 den dagen og er redd det kan være litt tidlig da. Hørt mange anbefaler å vente til etter 7+0 ..
 
Flere som skal ha privat TUL?
Hvor langt er dere på vei da i tilfelle? :)

Har lyst til å bestille TUL når jeg er 6+4, men er redd det er for tidlig :eek:
Skal ta 8.juni. Er 8 uker da. Fikk beskjed å vente etter 7 for å kunne se hjerte. Syntes er helt på trynet at vi får så få ultralyd generelt. Husker med min datter så kunne man få tidlig ultralyd fra uke 8, nå er det fra uke 12. Rå skummelt, man vet jo aldri om noe oppstår eller om man bærer på et dødt foster..:sorry:
 
Vi har ikke bestillt enda, men blir nok å booke privat tidlig ultralyd etterhvert.
Vi skal gifte oss når jeg er 11+4 og planen er foreløpig å dele nyheten da.
Venter litt for å se når jeg får TOUL, for hvis jeg får time uka etter bryllupet føler jeg det er litt lite vits å gå privat typ uken før. Da tipper jeg vi prøver å booke time rundt uke 8-9.
Må bare se det litt ann. Skulle gjerne tatt flere, men koster jo en del så må prøve å tenke litt økonomisk også :)
Får heldigvis ganske mange UL gjennom det offentlige fra uke 24 (blir hver 4. uke) siden jeg er diabetiker.
 
Back
Topp