Privat TUL

Fått time hos kommunal jordmor også neste uke 14. mai. Ikke med ultralyd men samtale om kosthold og livsstil osv.
Har valgt å kun ta blodprøve hos fastlegen fordi jeg føler ikke at det blir så god oppfølging der pga tidspress. Åsså vanlig legetime nå på onsdag (planlagt før jeg visste at jeg var gravid om noe annet). Får se om det blir tatt noen prøver da.

Blir mange datoer å holde styr på nå haha.
 
Vi har tidlig ultralyd lørdag 11 mai. Da er jeg 6+1 :) jeg klarer ikke gå lenge uten å få bekreftet det alle hjemme testene sier :p
 
Jeg har hatt exu før og da får jeg en offentlig tul i uke 7 for å påse at embryo er på rett plass. Siden det er ivf er det også inkl en ultralyd på klinikken der, vurderer å spør om jeg kan få den i uke 9 for da er jeg i Trondheim likevel:)
 
Flere som skal ha privat TUL?
Hvor langt er dere på vei da i tilfelle? :)

Har lyst til å bestille TUL når jeg er 6+4, men er redd det er for tidlig :eek:
Jeg bestilte til 6+4 pga. reise uka etterpå, og vil gjerne vite om alt står bra til før jeg drar :shy:
 
Jeg var i fjor uke 8+2 men da stoppa hjerte samme dag eller dagen før mente hun, ble satt til 8+1 . Neste gang var jeg også 8+2 og alt fint så på O.t.ul uke 12 var det stoppet i uke 8 igjen :dontknow . Så har bestemt å ta ul i uke 9 nå da . Men er henvist til gu pgr ma og kjemisk pgr polypper . Så kan hende jeg får tettere oppfølging . Så merker jeg er så lei av å se en klump uten hjerteslag . :(
 
Når dere bestiller privat TUL (altså før den vanlige ca. uke 12) bestiller dere hos jordmor eller gynekolog?
 
Får man dekket tidlig ul når man har mista 5 ganger iløpet av ett år ? Vi har hatt to ma og minst 3 kjemiske og vet mulig årsak.
 
Jeg var på TUL 6+3 sist jeg var gravid, og så ei lita bønne med bankende hjerte da hvert fall, men anbefalingen er vel å vente til minst 7+0. Jeg har bestilt til 7+0 denne gangen, men det er mest fordi det ikke passet uke 6 denne gangen :Heartpink
Hvor stor var den når du var på ultralyd ? <3
 
Min er så veldig liten - men hun sa liksom at alt så perfekt ut :p så blir litt forvirra
Da ville jeg stolt på det :Heartred Med så knøttsmå størrelser kan man fort bomme med en mm og i uke 6 er det vel 4-8mm elns så er jo et spenn der også.
 
Da ville jeg stolt på det :Heartred Med så knøttsmå størrelser kan man fort bomme med en mm og i uke 6 er det vel 4-8mm elns så er jo et spenn der også.
Men min er 2.5 :p så syntes det bare var så veldig rart. Men vi fikk jo høre hjertet og alt
 
Men min er 2.5 :p så syntes det bare var så veldig rart. Men vi fikk jo høre hjertet og alt
Hmm spurte du? Jeg ville fortsatt stolt på jordmor om de sier det ser bra ut altså, de har jo sett ørten sånne knøtt. Tenker så lenge dere hørte hjertelyd ville jeg prøvd å slå meg til ro, og evnt heller tatt en ny TUL om en liten stund om du ikke klarer å senke skuldrene :Heartred
 
Back
Topp