Presentasjonstråd ☆

Heisann!
Mange år siden jeg var "aktiv" her sist, men der at jeg allerede ligger inne med en profil, så da er det bare å hilse på igjen. Det er jo litt kjekt med forum livet når man ikke har delt graviditeten med noen ennå. Har lest litt i forumet her til nå, men ikke turt å presentere meg. Ser ut som at det er flere enn meg som har mistet forrige spiren, men er gravide igjen nå. Er 37 år (mannen snart 44) og holder til på sørlandet. Har tre gutter fra før, på 15, 12 og minstemann som nettopp fyllte 5. Godt sprik mellom dem altså. Men samme mann Hadde første SA i uke 7 for noen måneder siden, og det var en overraskende og uplanlagt graviditet. Vi var jo egentlig ferdige! Men hodet omstiller seg fort, og det var ikke mange timene fra hyperventilering over en srt positiv test, til at man faktisk hadde sett for seg fremtiden med en til Så ble en ensom sorg når spiren takket for seg. Og utrolig nok, for en som har slitt med å bli gravid siden jeg var 21, satt neste spire før mensen var tilbake etter SA. Har termin 3.mars etter mine beregninger, men de andre tre har kommet 2 og 1 uker før termin. Så kan fort bli februar baby her. Håper bare spiren holder seg på plass denne gangen. Blir ikke et nytt forsøk hvis det går galt igjen. Har nervene i høyspenn og er overnervøs hver gang jeg er på toalettet, livredd for å se blod igjen
 
Er 36 år, godt gift og har 3 gutter fra før født mellom 2014 og 2019. Bor i Belgia og er lege i spesialisering og må og skrive masteroppgave som del av spesialiseringen. Vi prøvde såvidt og planen var egentlig å ta turen til gynekologen for å se om alt var i orden for å ha KS nummer 4, men ble gravid første dagen vi begynte såvidt å prøve. Har blitt gravid på PP1 også med de to eldste men trodde siden det tok lenger tid med nummer 3 (6 mnd etter jeg fjernet staven) og antok at jeg var blitt eldre og mindre fertil, men tok visst feil!?
 
Eg våkna som vanlig i 4-tida i natt å låg å tenkte på at det var så lite aktivitet her inne, men så gjekk det opp eit lys for meg.. eg har jo ikkje vist meg endå og har dermed ikkje tilgang til skjult gruppe

Men ok, her er eg. Livredd for å vera for aktiv og "in to it" for å så mista igjen. Hadde ein MA i november i fjor og ein SA i mai, og etter SA så har ikkje mensen komt tilbake. På TU for ei veka sida såg alt veldig bra ut, så no trur eg dette går veien ❤

Me har ei jenta frå før som blei 2 no i juli, å ho satt på fyrste forsøk, så det har vore tøft å prøvd i nesten eit år før spiren satt igjen - for så å miste..
Gleder meg til fortsettelsen her
 
Eg er 29 år, og samboeren min er 30, og vi bor på sunnmøre. Vi har en sønn som blir 2 i mars. Nå venter vi en liten til. Har alltid ønsket meg tette barn, og hadde sett for oss en liten en i løpet av våren neste år. Så det var så deilig å få positiv test allerede nå!

Sist gang klarte de ikkje å sjå kjønnet på noen av de 8 ultralydene vi var på. (Tidlig, oul og tett oppfølging siste vekene pga seteleie). Så er veldig spent på om de klarer å sjå det denne gangen!
 
Er 36 år, godt gift og har 3 gutter fra før født mellom 2014 og 2019. Bor i Belgia og er lege i spesialisering og må og skrive masteroppgave som del av spesialiseringen. Vi prøvde såvidt og planen var egentlig å ta turen til gynekologen for å se om alt var i orden for å ha KS nummer 4, men ble gravid første dagen vi begynte såvidt å prøve. Har blitt gravid på PP1 også med de to eldste men trodde siden det tok lenger tid med nummer 3 (6 mnd etter jeg fjernet staven) og antok at jeg var blitt eldre og mindre fertil, men tok visst feil!?
Så gøy med flere leger her!
 
Hei! Våger meg inn her.. 33 år fra Sørlandet, har et barn fra før. Venter nå tvillinger, er bare i uke 7/8, så dette blir spennende!
Gøy med flere tvillinger! Tror det bare er meg og deg her inne da foreløpig! Gratulerer så mye! :Heartred
 
Takk! Ja veldig gøy, nå når sjokket begynner å gi seg! Blir spennende å se om det blir flere tvillinger her. Hvor langt er du kommet?

Ja, veldig spennende! Gøy å være flere! Jeg er 9+4 i dag :Heartred
 
Tenkte det var på tide å presentere meg etter å ha skrevet noen innlegg her og der. Prøver meg forsiktig frem med litt mer aktivitet, selv om jeg fortsatt ikke helt tør tro for mye på vellykket svangerskap riktig ennå. Har ingen barn fra før, er 38 år, bor i Oslo og har en MA og en exu bak meg etter å ha prøvd å få barn i to år. I juni klaffet det tydeligvis, og jeg har termin 20.03. Er uke 8+1 i dag, og synes alt med graviditet og barn er veldig nytt og litt overveldende. :nailbiting:
 
Tenkte det var på tide å presentere meg etter å ha skrevet noen innlegg her og der. Prøver meg forsiktig frem med litt mer aktivitet, selv om jeg fortsatt ikke helt tør tro for mye på vellykket svangerskap riktig ennå. Har ingen barn fra før, er 38 år, bor i Oslo og har en MA og en exu bak meg etter å ha prøvd å få barn i to år. I juni klaffet det tydeligvis, og jeg har termin 20.03. Er uke 8+1 i dag, og synes alt med graviditet og barn er veldig nytt og litt overveldende. :nailbiting:
Gratulerer, og velkommen hit <3
 
  • Elsker
Reactions: Tex
Våger meg innpå for en presentasjon da! Jeg er 30 og mannen 31, og det er begge sitt første. Vi har prøvd i nærmere 4 år, før det viste seg at IVF var veien vi måtte gå og gullegget satt med en gang:love017 Vi holder til i Sør-Troms og kan ikke si annet en at jeg gleeeder meg til mars og møte med minien:happy:
 
Hej :)

Ny i forumet men har varit medlem i babyverden en stund

Både jag och sambon är 31 år, första barnet, bor i Akershus. Jag är svensk (bott i Norge i 11 år) och sambon norsk

Blev färdig med master i maj och det var milstolpen för barntankat. Det gick dock liite fortare än vi trodde Så är nu i u. 8+6, så snart 10 uker då

Inga barn sedan innan, men två bengalkatter som nästan är som barn ;)

Gleder oss och ser fram emot 12 uker ultraljud :Heartred

Hur byter man förresten namn? :oops:
 
Last edited:
Back
Topp