Prøvere ved St.Olavs

Er det noen av dere har satt inn 2 egg? Har spurt sykepleier om dette i dag og hun svarte nei. At det er ikke mulig å diskutere heller. Kun en egg punktum.

Jeg fikk tilbud om og sette inn to sist gang på St.Olavs og regner med jeg får samme tilbudet nå om jeg får egg til det da. Grunnen til at jeg får tilbud om det er pga alderen min.

Ja, det sa de til meg også at de er veeeldig restriktive med to inn! Typisk bare på siste forsøk eller ved høy alder. Jeg var nesten 38 år ved innsett og fikk bare ett inn.

Er veldig glad for det nå, at jeg bare fikk en nå første gang. Fødselen gikk ikke helt som man håpet på og det er jammen travelt bli forelder i høy alder første gang og. Selv om det er superkjekt! Så går man sjelden til termin med tvillinger og prematur er en stor påkjenning for barnet ( og forelder selvfølgelig ).

Her kom mens i dag for første gang etter fødsel, så nå blir det planlegging av innsett fryseegg!

Jipppiii!

Da blir det oppstart med levaxin 25mcg for å prøve å få ned TSH til 0,5-1,5. Hadde visst TSH på 4,7(litt over normalen, men er symptomfri~subklinisk hypothyreose), som kan forklare manglende eggløsning og uregelmessige sykluser og dermed det at jeg ikke blir gravid på egenhånd. Håper det bare er en "quick fix" med levaxin som skal til! Så blir det nytt forsøk på første mens etter vi har fått ned TSH dit vi vil :) "Ulempen" er at det må gå 4-6uker mellom hver dosejustering med levaxin i tilfelle man ikke treffer blink med dosen med en gang. Så det kan jo gå en stund før neste forsøk. Men skal ikke klage.. Noen andre som har hatt forhøya TSH ca på mitt nivå og vil si hvilken dose levaxin de måtte opp i for å få lav nok TSH? :) Vi responderer sikkert forskjellig, men spennende å høre andres erfaring.

Overlege Kierull(?) sa at det var uvanlig og hadde ingen god forklaring på hvorfor de ikke fikk ut egg ved uttak i mai når alt så bra ut mtp respons på puregon og vekst/antall follikler på UL, men blir endret til menopur og en annen type eggløsningssprøyte ved neste forsøk :) Hurra, deilig med en plan! :)

Og helt til slutt: jeg forstår ikke hvorfor de ikke bare kunne si dette til meg på telefon og gi meg en e-resept på levaxin istedenfor at jeg måtte bruke egenmeldingsdag på jobb og bruke skattepenger på å reise til/fra at.olavs osv? Tenkte kanskje de skulle sjekke noe med ul, men neida. En liten halvtimes prat på et kontor var det hele :)

Last edited:
Sitter på toget nå, skal opp på min 2. UL i morgen.. Spennnende, håper egga mine er der hvor de skal være, og at vi kan kjøre på med uthenting osv til neste uke!

Det var mange på mandag, men de var små, satser på at doseøkning i 3 dager har hjulpet!:P

UL idag viste 4 fine egg på mellom 16-17mm + flere som var mindre. Uttak til tirsdag. :)

Var mange folk på venterommet idag. Når enn sitter der på venterommet, så blir til at enn tenker i sitt stille sinn: Er det noen her nå som er på noen av forumene tro. :)

UL idag viste 4 fine egg på mellom 16-17mm + flere som var mindre. Uttak til tirsdag. :)

Var mange folk på venterommet idag. Når enn sitter der på venterommet, så blir til at enn tenker i sitt stille sinn: Er det noen her nå som er på noen av forumene tro. :)
Så bra at det blir uttak tirsdag :) Hehe, det samme tenker jeg når jeg sitter der ;)

Så spennende med dere som skal ha uttak nå over helgen!! Håper dere vil oppdatere oss her om hvordan det går!

Her blir det innsett av fryseegg i okt hvis det ene vi har i frysedisken overlever.

I mellomtiden blir det muligheter for hjemmeprøving på hele to eggløsninger. Lov å håpe da på at det kan gå. I det minste er det jo gøy å hoppe i halmen!

Æ og RockStarBaby var vel mer eller mindre samtidig sist fra ul til innsett? Men d fant vi jo ut etterpå. Og runden før d var d jo en annen fra forum æ fant ut at hadde de 3 timene etter mine timer.. Men når man sit der så lurer man på om noen man egentlig kjenner litt historien på sitter der.. Og d stemmer nok :)

Jeg ringte tirsdag morgen for å høre ang. mannen og medisin pga. betennelse i nakken.. Callback innen to arb. dager og jeg har fortsatt ikke hørt noe... Noen andre jeg kan ringe? *littskuffa *

Jeg ringte tirsdag morgen for å høre ang. mannen og medisin pga. betennelse i nakken.. Callback innen to arb. dager og jeg har fortsatt ikke hørt noe... Noen andre jeg kan ringe? *littskuffa *
Dem har 2 forskjellige numre. En til sykepleier og andre til "skranken".. Men d e vel sykepleier som kan svare på d. Ring på nytt. Og spør her i forum for d e noen sykepleiere her inne og andre som kanskje har gått gjennom d samme, så får du kanskje fortere svar..

Back
Topp