Da blir det oppstart med levaxin 25mcg for å prøve å få ned TSH til 0,5-1,5. Hadde visst TSH på 4,7(litt over normalen, men er symptomfri~subklinisk hypothyreose), som kan forklare manglende eggløsning og uregelmessige sykluser og dermed det at jeg ikke blir gravid på egenhånd. Håper det bare er en "quick fix" med levaxin som skal til! Så blir det nytt forsøk på første mens etter vi har fått ned TSH dit vi vil
"Ulempen" er at det må gå 4-6uker mellom hver dosejustering med levaxin i tilfelle man ikke treffer blink med dosen med en gang. Så det kan jo gå en stund før neste forsøk. Men skal ikke klage.. Noen andre som har hatt forhøya TSH ca på mitt nivå og vil si hvilken dose levaxin de måtte opp i for å få lav nok TSH?
Vi responderer sikkert forskjellig, men spennende å høre andres erfaring.
Overlege Kierull(?) sa at det var uvanlig og hadde ingen god forklaring på hvorfor de ikke fikk ut egg ved uttak i mai når alt så bra ut mtp respons på puregon og vekst/antall follikler på UL, men blir endret til menopur og en annen type eggløsningssprøyte ved neste forsøk
Hurra, deilig med en plan!
Og helt til slutt: jeg forstår ikke hvorfor de ikke bare kunne si dette til meg på telefon og gi meg en e-resept på levaxin istedenfor at jeg måtte bruke egenmeldingsdag på jobb og bruke skattepenger på å reise til/fra at.olavs osv? Tenkte kanskje de skulle sjekke noe med ul, men neida. En liten halvtimes prat på et kontor var det hele