Prøvere ved St.Olavs

Hei. Det var kjekt å lese historien din:) Det gir meg håp:)
Jeg holder på med min første ivh forsøk og jeg bor i nærheten av Ålesund også. Men jeg var ikke så heldig med legen som deg. Jeg må kjøre helt til Trondheim for å ta ul for at legen her i Ålesund har ferie.:)
Så typisk!! Det er så kjedelig å kjøre til Trondheim hele tia.. Lykke til :D

Jeg tilhører også St.Olavs, og har bare 5 dager igjen til termin med lille fryseegget vårt :Heartred

Må bare først si:
Er veldig glad for at jeg bor nært Ålesund, for da kunne vi velge å dra til Peter Monzka (som er den eneste godkjente IVF legen mellom bergen og trondheim) som jobber på kvinneklinikken på Ålesund sykehus. Han har vært gull for meg på alle kontroller og forklart og tatt seg god tid, samme med Inger Johanne som er sykepleier! De to er de eneste jeg har trengt å forholde meg til utenom ved uttak og innsett :)

Ellers startet eventyret med avbrutt forsøk i januar 2015, for små folikler etter 15 dager på sprøyte. Gonal f!
Fikk starte på nytt i slutten av april, men måtte mase på de hos st.olavs på medisinene som skulle komme i posten og om jeg kunne få primolutn for å få i gang syklusen. Fikk da starte på Bemfola i stede for Gonal-F. Følte det var masing fra meg hver gang jeg pratet med de sykepleierdamene når jeg ringte.
11.mai fikk vi tatt ut hele 28 egg og alt så super bra ut :D fikk dobbel bedøvelse i eggstokkene pga de var veldig store! Så kjente ingenting! Men det var veldig spesielt å gjøre det alene, da mannen fikk prestasjonsangst og klarte ikke å levere prøve før uttaket var nesten ferdig.. Men det gikk heldigvis bra :) Vi endte opp med totalfrys, dette hadde vi fått beskjed om i Ålesund pga stor fare for overstimulering. 25 egg overlevde til dag 2, så da staset de på 2 på frys da og resten til blastocyster. Endte opp med 2 todager og 5 blastocyster!!
Hurra!:hug007

1.juli fikk vi satt inn et fryst blasto i styrt syklus, MYE deiligere å bare forholde seg til tabletter og ingen sprøyter, med følte fortsatt at jeg måtte mase for å få ordentlige svar når jeg ringte st.olavs! Men reiste på ferie og begynte å blø samme dag, men ikke mye, så tenkte det fortsatt var håp, fikk dobbeltsjekke når vi kom hjem. men dagen vi skulle hjem, våknet jeg med STERKE smerter som kom og gikk hele dagen, før det endelig kom ut en stor klump med en tråd i eller noe. Var da 5+4 ca. Da ble jeg bedre og tenkte at dette var en SA, men dagen etterpå våknet jeg midt på natten av sterke smerter, gav seg etter 3-4 timer, andre natta skjedde det samme! Tredje natta reiste vi på legevakten, han sjekket meg for blindtarmbetennelse og endte opp med at det var "etterrier" fra SA`en..
Fortsatt kom og gikk desse smertene, så etter 1 1/2 uke med mer smerter dro jeg til fastlegen min som sendte meg på sykehuset! Det viste seg at det vaar en exu, men at hcg nivået var så lavt at det kanskje ordnet seg selv. Så skulle se an helgen og komme innigjen til ny prøve på mandagen. Ingen smerter og i topp form hele helgen, hadde jeg store forhåpninger til at det ordnet seg selv! Men neida, hcg steg og det var bare å gjøre seg klar til operasjon! De fjernet hele høyre eggleder!

Tre uker med sykmelding, så var jeg tilbake i jobb og da begynte maset på st.olavs igjen om oppstart, noen sa at jeg ikke trengte naturlig syklus først og en annen mente at det måtte jeg. Så måtte vente på naturlig syklus som kom i begynnelsen av oktober, og så starte på tabletter for å få ny syklus i begynnelsen av november! 24.nov fikk vi satt inn gullegget! Han brukte kjempe god tid, for han mente at hun Sigrid(?) hadde brukt for mye kraft når hun satt inn egget og at det bevegde seg opp i egglederen.

Hadde tre styrtblødninger før uke 6, med MYYYE koagulert blod og menssmerter! Men ul 22.desember viste et lite foster med god hjertelyd, både jeg og legen fikk kjempe sjokk over at det var noe igjen! men han fant et tomrom med blod i, so kanskje det var to? :)

Dette ble jo en kjempelang avhandling, men dette er min historie :) Nå venter vi bare på lillemor skal finne på at hun vil møte hele verden :Heartred:Heartred

De er helt fantastisk i Ålesund :) Peter Monzka hadde permisjon under midt avbrutt forsøk, så måtte til Trondheim for UL.. Men legen jeg møtte på der oppe var også veldig flink til å forklare alt som skjedde :)

Er det noen av dere som har lang reisevei som skal overnatte i Trondheim da? Forrige forsøk lå vi på St.Olavs hotell fra dagen før uttak til innsett. Fikk dekket meste parten av hotellet og maten. Bare sendte inn alt av kvitteringer etterpå. St.Olavs hotell har koselige rom med veldig gode senger. Trengte ikke engang gå ut av bygget for å komme til fertilitetsseksjonen. ;) Skal på UL neste fredag og om det er egg hente ut, så blir det nok en gang overnatting på hotellet rundt 21-26 :)

Bor også i Ålesund og måtte opp til st.olavs for ul i mai pga han Peter Monzka var på ferie. Bereist type ;) håper han er på jobb når vi skal i gang med neste forsøk! Forespeilet i sept/okt, men skal opp til st.olavs på onsdag 17.august for planlegging av videre forløp så får vel vite litt mer nøyaktig tidspunkt da :)

Er det noen av dere som har lang reisevei som skal overnatte i Trondheim da? Forrige forsøk lå vi på St.Olavs hotell fra dagen før uttak til innsett. Fikk dekket meste parten av hotellet og maten. Bare sendte inn alt av kvitteringer etterpå. St.Olavs hotell har koselige rom med veldig gode senger. Trengte ikke engang gå ut av bygget for å komme til fertilitetsseksjonen. ;) Skal på UL neste fredag og om det er egg hente ut, så blir det nok en gang overnatting på hotellet rundt 21-26 :)

Vi skal kanskje, bor i Romsdal... Så det kommer an på kl.slett etc om vi velger å overnatte. Blir det med oss, blir det sikkert etter den 23. Siden jeg skal på UL kontroll den 22. :)

Hei. Jeg skal overnatte der fra søndag til mandag. Er det bra parkering der? Skal kjøre bil til Trondheim.

Bor også i Ålesund og måtte opp til st.olavs for ul i mai pga han Peter Monzka var på ferie. Bereist type ;) håper han er på jobb når vi skal i gang med neste forsøk! Forespeilet i sept/okt, men skal opp til st.olavs på onsdag 17.august for planlegging av videre forløp så får vel vite litt mer nøyaktig tidspunkt da :)
Hei. Jeg skal til St.olavs for ul nå på mandag, for at legen i Ålesund har ferie:):):) litt langt ferie fra mai til august :):):)

Hei. Jeg skal overnatte der fra søndag til mandag. Er det bra parkering der? Skal kjøre bil til Trondheim.

Jeg har flydd dit og tatt buss fra flypassen, så har ikke tenkt over det. Mener jeg har gått forbi et parkeringshus rett over gaten for inngangen til Hotellet, men er ikke helt sikker.

Det er parkeringshus rett over gaten fra hotellet, i kjelleren på øya helsehus samt at det er parkeringsplasser og parkeringskjeller på st Olav også :-)

Vi bruker å reise nordfra, men har vanligvis tatt hotell i sentrum og samla poeng.. Vi bruker å overnatte fra ul til innsett dvs fredag til onsdag ish.. Snart har vi gullkort.. Og deler av regninga får vi dekket.. Men så må man gå litt til sykehuset som æ synes har vært greit at man får litt aktivitet i de dagene.

Lykke til dere som har UL idag. Spent på oppdatering. :)

Flere som skal til St.Olavs denne uken? Jeg har UL på fredag kl 09.30 :)

Hadde UL i dag, men små folikker, så må stimulere lengre. ny UL på torsdag. Men jeg hadde det på følelsen fra starten faktisk:P

Er det noen av dere har satt inn 2 egg? Har spurt sykepleier om dette i dag og hun svarte nei. At det er ikke mulig å diskutere heller. Kun en egg punktum.

Er det noen av dere har satt inn 2 egg? Har spurt sykepleier om dette i dag og hun svarte nei. At det er ikke mulig å diskutere heller. Kun en egg punktum.
Har også spurt og fått nei, like greit egentlig med tanken på tvilling fødsel. Æ tenkte i starten at æ vil gjerne ha tvillinger så gjorde ikke noe. Nu e æ gla at æ fikk nei for fødte en premature og med tvillinger kunne d bli enda tidligere. Naboen fikk tvillinger som ble født 2 mnd før tida. Kan love dæ at d e ikke morsomt..

Har også spurt og fått nei, like greit egentlig med tanken på tvilling fødsel. Æ tenkte i starten at æ vil gjerne ha tvillinger så gjorde ikke noe. Nu e æ gla at æ fikk nei for fødte en premature og med tvillinger kunne d bli enda tidligere. Naboen fikk tvillinger som ble født 2 mnd før tida. Kan love dæ at d e ikke morsomt..
Jeg tenkte ikke på tvillinger men på at det er større sjanse for at egget fester seg. :)Jeg har satt inn 2 egg for 8 år siden og blitt gravid med en gutt. Jeg har gjort det på Klinikk Hausken. Så derfor jeg er litt redd for å ikke bli gravid hvis de setter inn bare ett :)

Jeg tenkte ikke på tvillinger men på at det er større sjanse for at egget fester seg. :)Jeg har satt inn 2 egg for 8 år siden og blitt gravid med en gutt. Jeg har gjort det på Klinikk Hausken. Så derfor jeg er litt redd for å ikke bli gravid hvis de setter inn bare ett :)
Dem gjør ikke d pga fare for tvilling fødsel. D virke som at dem e strengere der enn andre plass.

Back
Topp