Jeg tilhører også St.Olavs, og har bare 5 dager igjen til termin med lille fryseegget vårt
Må bare først si:
Er veldig glad for at jeg bor nært Ålesund, for da kunne vi velge å dra til Peter Monzka (som er den eneste godkjente IVF legen mellom bergen og trondheim) som jobber på kvinneklinikken på Ålesund sykehus. Han har vært gull for meg på alle kontroller og forklart og tatt seg god tid, samme med Inger Johanne som er sykepleier! De to er de eneste jeg har trengt å forholde meg til utenom ved uttak og innsett
Ellers startet eventyret med avbrutt forsøk i januar 2015, for små folikler etter 15 dager på sprøyte. Gonal f!
Fikk starte på nytt i slutten av april, men måtte mase på de hos st.olavs på medisinene som skulle komme i posten og om jeg kunne få primolutn for å få i gang syklusen. Fikk da starte på Bemfola i stede for Gonal-F. Følte det var masing fra meg hver gang jeg pratet med de sykepleierdamene når jeg ringte.
11.mai fikk vi tatt ut hele
28 egg og alt så super bra ut
fikk dobbel bedøvelse i eggstokkene pga de var veldig store! Så kjente ingenting! Men det var veldig spesielt å gjøre det alene, da mannen fikk prestasjonsangst og klarte ikke å levere prøve før uttaket var nesten ferdig.. Men det gikk heldigvis bra
Vi endte opp med totalfrys, dette hadde vi fått beskjed om i Ålesund pga stor fare for overstimulering. 25 egg overlevde til dag 2, så da staset de på 2 på frys da og resten til blastocyster. Endte opp med 2 todager og 5 blastocyster!!
Hurra!
1.juli fikk vi satt inn et fryst blasto i styrt syklus, MYE deiligere å bare forholde seg til tabletter og ingen sprøyter, med følte fortsatt at jeg måtte mase for å få ordentlige svar når jeg ringte st.olavs! Men reiste på ferie og begynte å blø samme dag, men ikke mye, så tenkte det fortsatt var håp, fikk dobbeltsjekke når vi kom hjem. men dagen vi skulle hjem, våknet jeg med STERKE smerter som kom og gikk hele dagen, før det endelig kom ut en stor klump med en tråd i eller noe. Var da 5+4 ca. Da ble jeg bedre og tenkte at dette var en SA, men dagen etterpå våknet jeg midt på natten av sterke smerter, gav seg etter 3-4 timer, andre natta skjedde det samme! Tredje natta reiste vi på legevakten, han sjekket meg for blindtarmbetennelse og endte opp med at det var "etterrier" fra SA`en..
Fortsatt kom og gikk desse smertene, så etter 1 1/2 uke med mer smerter dro jeg til fastlegen min som sendte meg på sykehuset! Det viste seg at det vaar en exu, men at hcg nivået var så lavt at det kanskje ordnet seg selv. Så skulle se an helgen og komme innigjen til ny prøve på mandagen. Ingen smerter og i topp form hele helgen, hadde jeg store forhåpninger til at det ordnet seg selv! Men neida, hcg steg og det var bare å gjøre seg klar til operasjon! De fjernet hele høyre eggleder!
Tre uker med sykmelding, så var jeg tilbake i jobb og da begynte maset på st.olavs igjen om oppstart, noen sa at jeg ikke trengte naturlig syklus først og en annen mente at det måtte jeg. Så måtte vente på naturlig syklus som kom i begynnelsen av oktober, og så starte på tabletter for å få ny syklus i begynnelsen av november! 24.nov fikk vi satt inn gullegget! Han brukte kjempe god tid, for han mente at hun Sigrid(?) hadde brukt for mye kraft når hun satt inn egget og at det bevegde seg opp i egglederen.
Hadde tre styrtblødninger før uke 6, med MYYYE koagulert blod og menssmerter! Men ul 22.desember viste et lite foster med god hjertelyd, både jeg og legen fikk kjempe sjokk over at det var noe igjen! men han fant et tomrom med blod i, so kanskje det var to?
Dette ble jo en kjempelang avhandling, men dette er min historie
Nå venter vi bare på lillemor skal finne på at hun vil møte hele verden