Prøvere ved St.Olavs

Takk for svar MammatilMia og *RockStarBaby*. Får vel snakke med fastlegen for å vær sikker, forklare at jeg ikke vil at sjefen skal vite om "prosjektet" ennå. Om jeg kan si" jeg har en poliklinisk time som gjør at jeg blir sykemeldt, så jeg kan ikke jobbe natt til 17 og 18 august", eller om jeg bare skal si 17. Eller om jeg bare skal bruke egenmelding. Men føler det er så dårlig gjort med egenmelding for da får hun så kort tid på å finne noen andre til å gå vakta når jeg egentlig har visst det leeeenge ☺
Fikk også sykemelding fra UL før uttak til planlagt innsett, men har ikke vært der oppe på samtale/planleggingsmøte før. Det enkleste hadde jo bare vært å fått en derfra mens jeg var der. Kommer til å reise hjemmefra i 9-tiden og hjemme igjen 20:30 samme dag. Nattevakta begynner kl 21:30. Men så er det jo det å gamble på at flyet er i rute også. Ææææh blir stresset av hele greia. Det ordner seg helt sikkert :)
Dem bruker å gi sykemld der ved behov. Dem gir ikke noe ekstra men akkurat de dagan som trenges. Men husker ikke kossn d var med samtalen for har ikke had d på mange år, men har ikke henta sykemld fra fastlege så må jo ha fått d der.. Så klart kan du jo si at du ska til en spesialist og ska være borte men at du ikke helt vet om du ska bruke egenmld til d eller få sykemld. Så har dem tid å skaffe vikar. Man trenger ikke å spesifisere kossn spesialist..

Kom akkurat hjem fra ferie nå, og der lå det brev fra St olavs. Kom sikkert for en drøy uke siden. Står at vi må ringe inn for å komme i gang med behandling o.o er vi da på venteliste, eller havner vi på ventelisten når vi ringer inn? Noen som vet?

Er sykt spent nå.. Det har gått så fort, men allikevel så sakte :oops:
Høres ut som at dere ska få planen fremover. Ikke noe venting nu mer.. ;) Dem vil sikkert vite når du hadde mensen og så ser dem kossn d e ledig for å starte med medisiner..

Er også lenger nordfra, men valgte st. Olavs. Hadde første forsøk i mars, 14 egg ut, 9 befruktet, 1 inn, 2 overlevde og ble satt på frys. positivt resultat, men endte desverre i exu. Blir fryseforsøk i august. Spennende

Da kom jeg tilbake hit etter BO påvist 7+5 :( Nettopp gjennomført medisinsk abort, så satser på bedre lykke neste gang, og at syklusen og cyster ikke tuller så altfor mye slik at oppstart for IVF på StOlavs fremdeles blir august/september :)

Da kom jeg tilbake hit etter BO påvist 7+5 :( Nettopp gjennomført medisinsk abort, så satser på bedre lykke neste gang, og at syklusen og cyster ikke tuller så altfor mye slik at oppstart for IVF på StOlavs fremdeles blir august/september :)
Vel d sies jo at størst mulighet for å bli gravid e mot høsten etter at man har fått masse sol i sommer (d-vitamin). Ble selv gravid med september innsett for par år siden så satser på samme Lykke den her gangen.. ;)

Vel d sies jo at størst mulighet for å bli gravid e mot høsten etter at man har fått masse sol i sommer (d-vitamin). Ble selv gravid med september innsett for par år siden så satser på samme Lykke den her gangen.. ;)
Åh, krysser fingrene for at det stemmer, både for meg og deg! :D Dette blir min første runde med IVF så håper så inderlig at det blir full klaff på første forsøk :D

Hei vi hører egentlig til Haugesund men pga lang ventetid på søskenforsøk der så har vi vert i kontakt med st. Olavs. Skal sende journalen min til dem å venter å kontakt fra dem i august. Så vi prøver å planlegge reise og opphold der, vi har aldri vert i byen før.
Har ei jente på 2år nå å er klar for et nytt forsøk

Dere som allerede har vært igjennom et/flere forsøk på St. Olavs; i retrospekt, er det noe dere dere skulle ønske dere visste på forhånd? Noe det var lite informasjon om, eller spørsmål dere glemte å stille i starten?

Dere som allerede har vært igjennom et/flere forsøk på St. Olavs; i retrospekt, er det noe dere dere skulle ønske dere visste på forhånd? Noe det var lite informasjon om, eller spørsmål dere glemte å stille i starten?
Resten av medisiner etter forsøk, ikke kast! Jeg kasta medisiner etter forsøk for tanken var jo at æ ikke trenger mer for æ e jo gravid. Men hvis d ikke går så trenger du plutselig mer. Bruk opp all medisin i sprøyter, selv om du må stikke 2 ganger og spar nesesprayen til du e helt sikker at d ikke trengs. Mye penger å spare.

Henger litt her inne jeg og. St. Olavs har gitt oss en nydelig ICSI- sønn. 39 år nå, søkt på søskenforsøk allerede ( ingen tid å miste, brukte 5 år på førstemann) og fått det innvilget. Skal ha innsett frys først, muligens i nov eller des.

Har stort sett fått flott " service" på St. Olavs. Kanskje bare litt stressende tlf kontakt noen ganger og litt samlebåndsfølelse, men som mange sier her; Det er jo positivt , så får de hjulpet mange.
For ikke å glemme at man selv er stresset, nervøs eller proppfull av hormoner....
Kan fort bli både misforståelser og for mange unødvendige tlf til sykepleierne der som sikkert bare er LITT tidkrevende for dem og...;)

Er opprinnelig fra nord, holder til i Møre og Romsdal og dermed også St.Olavs.

Er veldig fornøyd med St Olavs som offentlig sykehus.

Hei. Jeg er ny her Skal starte med min første ivh forsøk på mandag, kortregime.
Kan noen hjelpe meg?
Jeg skal starte med sprøyter på dag 2 CD. Jeg har begynt å spotte litt i går men har fått skikkelig blødning i dag ca kl. 20.30. Har jeg da beregnet riktig at dag 2 blir mandag siden jeg hat fått skikkelig blødning sent på kvelden i dag? Det er sånn jeg forstod på sykepleier.

Hei. Jeg er ny her Skal starte med min første ivh forsøk på mandag, kortregime.
Kan noen hjelpe meg?
Jeg skal starte med sprøyter på dag 2 CD. Jeg har begynt å spotte litt i går men har fått skikkelig blødning i dag ca kl. 20.30. Har jeg da beregnet riktig at dag 2 blir mandag siden jeg hat fått skikkelig blødning sent på kvelden i dag? Det er sånn jeg forstod på sykepleier.
Ja, det er riktig :)

Hei! Etter exu i februar, og fjerning av siste eggleder i mai, har vi fått time i uke 37! begynner på sprøyter neste mens, starten av september
en veldig spennende og nervepirrende tid dette...

Hei! Etter exu i februar, og fjerning av siste eggleder i mai, har vi fått time i uke 37! begynner på sprøyter neste mens, starten av september
en veldig spennende og nervepirrende tid dette...
Æ Har time I uke 36 så ganske likt.. Ja d e hver gang like spennende. Kjenner at æ blir utålmodig her.. Håper tida går fort :)

Back
Topp