Prøvere ved St.Olavs

Jeg er 28, og han 32. Prøver på vårt første..

Synes de var veldig hyggelige og imøtekommende på sykehuset. Synes de er flink på å ta vare/snakke me alle. Selv om det kanskje er litt "samlebånd". Men det er jo også litt positivt, siden flere får muligheten :) personlig så har jeg fått svar på alt det jeg har lurt på, og fått god informasjon fra de så er meget fornøyd :)
Har aldri følt at de ikke har tid hvis man spør noe men dem e veldig effektiv der. Og ikke snakk om kor rolige alle der e og da roer man sæ selv ned og. Nu siste gangen hadde æ for første gang samme lege som tok ul, uttak og innsett. Tidligere så har nesten vært forskjellige hver gang.

Hei:) hører også til St Olavs:) bestemt uttak tirsdag 14 juni og innsett torsdag 16 etter ultralyd idag. Er også veldig fornøyd med de som jobber der, effektive men samtidig flink til å føle meg ivaretatt. Tredje og siste forsøk for vår del etter negativt i mars.

Selv om man aldri ska spørre damer alder men kor gammel e du? E selv 38 så e bare nysgjerrig på aldersgrense..

Mener aldersgrensen egentlig er 40 år. Jeg var 41 når jeg hadde 1 forsøk på St.olavs. Er 42 år nå. Fikk som sagt forsøk pga gode prøvesvar. :)

Hei hører også til St.olavs og vil følge tråden :)
Vi er prøvere(28 og 31år) på første barn siden mars 2014, kun 1 positiv test som endte i SA 5+2(femar-syklus). Jeg har lange sykluser 36-47dager. Gått til priv. gyn, ikke funnet noe galt med noen av oss. Henvist ivf i feb/mars i år. Prøvd pergo x1 uten effekt. Femar x5 med fin EL og 28-dgsykluser. Holder på med runde 5 av Femar nå mens vi venter på høsten.

Var i Trondheim i mai for vår første ivf(kort regime) men av mine 13 store fine follikler så var ALLE tomme. Skjønner ikke hva som har skjedd.. Fikk beskjed om at det ikke ble tellende som et forsøk heldigvis. Skal tilbake i august for planlegging av videre forløp. Forespeilet ny ivf ca sept/okt. Følte oss egentlig godt ivaretatt der til tross for utfallet og litt samlebåndsfølelse :)

Last edited:
Hei:) hører også til St Olavs:) bestemt uttak tirsdag 14 juni og innsett torsdag 16 etter ultralyd idag. Er også veldig fornøyd med de som jobber der, effektive men samtidig flink til å føle meg ivaretatt. Tredje og siste forsøk for vår del etter negativt i mars.
Vi krysser alt som går an å krysses at d går bra den her gangen.. (Ikke kryss beina da, d kan bli litt dumt :woot:)

Hei hører også til St.olavs og vil følge tråden :)
Vi er prøvere(28 og 31år) på første barn siden mars 2014, kun 1 positiv test som endte i SA 5+2(femar-syklus). Jeg har lange sykluser 36-47dager. Gått til priv. gyn, ikke funnet noe galt med noen av oss. Henvist ivf i feb/mars i år. Prøvd pergo x1 uten effekt. Femar x5 med fin EL og 28-dgsykluser. Holder på med runde 5 av Femar nå mens vi venter på høsten.

Var i Trondheim i mai for vår første ivf(kort regime) men av mine 13 store fine follikler så var ALLE tomme. Skjønner ikke hva som har skjedd.. Fikk beskjed om at det ikke ble tellende som et forsøk heldigvis. Skal tilbake i august for planlegging av videre forløp. Forespeilet ny ivf ca sept/okt. Følte oss egentlig godt ivaretatt der til tross for utfallet og litt samlebåndsfølelse :)
Alle tomme? D må ha vært nedtur. Men ikke gi opp, du trenger bare en og dem finner den nok. Sykepleiere synes æ e bestandig blid og omsorgsfull.

Var en stor nedtur det ja. Lurer på om det er mulig at eggløsningssprøyta ikke virka som dens skulle. Er det mulig? Hadde uttak 35-36timer etter den ble satt. Får vel vite mer i august tenker jeg. Må bare være tålmodig og se på det positive oppi alt :)

Vi krysser alt som går an å krysses at d går bra den her gangen.. (Ikke kryss beina da, d kan bli litt dumt :woot:)
Ja nå er det bare å krysse alt for at vi alle her inne ender opp på samme terminforum:) da tror jeg vi sender St Olavs noen blomster altså;)

Jeg hører til Stolavs. Fikk fjernet begge eggledere på Tirsdag pga sammenvoksninger etter sprukken blindtarm. Fikk noen indre blødninger etter operasjonen, men ble skrevet ut i dag. Det siste legen sa til meg i dag, var at alt så fint ut for IVF, og at vi får prøve fra August. Han var veldig forsikrende hele vegen om at det blir barn til slutt :) så jeg har trua.. Fikk forsåvidt henvisning til fertilitetsklinikken allerede etter pp5 pga mine mistanker, og vi ble begge tatt vel i mot.

Synes d e litt artig at vi e så mange her. Har vært en stund her i forumet men synes ikke d har vært mange som bruker st.Olavs. Så greit å få oss samla. Har man noe man lurer på så e d vel noen som har lurt på d før oss og siden forskjellige sykehus har forskjellige rutiner så e d greit å være flere som bruker samme sykehus, da blir svaran mere "rett"..

Har aldri følt at de ikke har tid hvis man spør noe men dem e veldig effektiv der. Og ikke snakk om kor rolige alle der e og da roer man sæ selv ned og. Nu siste gangen hadde æ for første gang samme lege som tok ul, uttak og innsett. Tidligere så har nesten vært forskjellige hver gang.
Jeg fikk avbrutt forsøk, men hadde samme lege på UL og uttak. Hadde nok fått samme på innsett også virket det som. Vi skal ha fryseforsøk i august om ingenting går galt :)

Har litt varierende erfaring med St. Olavs. Vært mye tull fordi forskjellige sykepleiere har gitt forskjellige beskjeder nesten hver gang. Noen hadde glemt å melde meg opp til forsøk første gang, så tok lengre tid enn nødvendig. Men etter 2 år er jeg nå gravid i uke 7+6, med flere egg på frys. Håper det går denne gangen. :)

D æ har reagert på e at de bestandig fakser resepten til sykehusapotek. Æ som bor opp i nord får en overnatta sending med medisiner siden d e kjølevare. D vil si at æ betaler 700 kr med frakt istedenfor å få resepten sendt til mæ å hente fra nærmeste apotek.

D æ har reagert på e at de bestandig fakser resepten til sykehusapotek. Æ som bor opp i nord får en overnatta sending med medisiner siden d e kjølevare. D vil si at æ betaler 700 kr med frakt istedenfor å få resepten sendt til mæ å hente fra nærmeste apotek.
Jeg har betalt 188 kr i frakt jeg. Synes det er helt greit å få det på døra og å hente det ut på sykehusapoteket i Trondheim for apoteket her jeg bor har ikke disse medisinene inne uansett. Lettvint å få det på døra og lettvint å hente ut akkurat det jeg trenger etter hver kontroll, men skjønner at du synes det er dyr frakt!

Jeg har betalt 188 kr i frakt jeg. Synes det er helt greit å få det på døra og å hente det ut på sykehusapoteket i Trondheim for apoteket her jeg bor har ikke disse medisinene inne uansett. Lettvint å få det på døra og lettvint å hente ut akkurat det jeg trenger etter hver kontroll, men skjønner at du synes det er dyr frakt!
Hadde d bare kosta 188 så hadde æ ikke klaga. Nei dem har ikke medisinene inne her heller men dem kan bestille d inn når man trenger og da betaler jo dem frakta.. Men har nu ikke planer om å trenge mere medisiner.. ;)

Da er eggløsningssprøyta satt, og uttak venter tirsdag morgen, er veldig spent nå altså:)

Hei! Jeg hører til st.olavs :) 27 år, 1 barn fra før som kom etter 1 års prøving. Så prøvd vi litt under året før vi fikk utredning. Jeg har veldig dårlig egglager, mannen fin.

Hatt ett forsøk i feb, lang protokoll. 7 egg ut, 4 befrukta og 1 satt inn. Ingen til frys. Negativt.

Er nå på rugedag 7 etter kort protokoll, 6 ut, 3 befrukta og 1 egg som hadde delt seg i 8 ble satt inn. Ingen på frys.. Veldig spent og kjenner angsten for å mislykkes igjen ulmer.. Syns dog jeg fikk litt sterkere test idag (se egen post), så håpet spratt litt i været. Ømme pupper har jeg også. Måtte dagene gå forte og testene bli sterke!

Da ringte St.Olavs. De 3 egg som ble dyrket videre klarte seg ikke, så ingen egg i frys. Så får krysse fingre at den ene i magen klarer sæ.. Har aldri klart å få egg i frys, kjedelig realitet..

Hei! Jeg hører til st.olavs :) 27 år, 1 barn fra før som kom etter 1 års prøving. Så prøvd vi litt under året før vi fikk utredning. Jeg har veldig dårlig egglager, mannen fin.

Hatt ett forsøk i feb, lang protokoll. 7 egg ut, 4 befrukta og 1 satt inn. Ingen til frys. Negativt.

Er nå på rugedag 7 etter kort protokoll, 6 ut, 3 befrukta og 1 egg som hadde delt seg i 8 ble satt inn. Ingen på frys.. Veldig spent og kjenner angsten for å mislykkes igjen ulmer.. Syns dog jeg fikk litt sterkere test idag (se egen post), så håpet spratt litt i været. Ømme pupper har jeg også. Måtte dagene gå forte og testene bli sterke!
Da e vi ganske likt i løypa? Katti hadde du innsett?

Back
Topp