Prøvere ved St.Olavs

Bare lurer på en ting til dere damer som også hører til på St. Olavs. Satte inn en blasto på tirsdag og dersom det ikke ender i graviditet denne mnd blir det en mnd pause før oppstart igjen.

Mitt spørsmål er, får man noe støttemedisiner i «pause måneden»? Altså er de behjelpelige med å skrive ut fr.eks Femar og Lutinus slik at man evt. har større sjangse for å lykkes den mnd man ikke stimulerer?

Håper jeg ikke spør dumt :angelic:❤️
Tvilsomt.. ikke hørt om før ihvertfall

Bare lurer på en ting til dere damer som også hører til på St. Olavs. Satte inn en blasto på tirsdag og dersom det ikke ender i graviditet denne mnd blir det en mnd pause før oppstart igjen.

Mitt spørsmål er, får man noe støttemedisiner i «pause måneden»? Altså er de behjelpelige med å skrive ut fr.eks Femar og Lutinus slik at man evt. har større sjangse for å lykkes den mnd man ikke stimulerer?

Håper jeg ikke spør dumt :angelic:❤️
Jeg fikk det, de foreslo det selv for å lette på ventetiden.

Må ta det litt stykkevis ser jeg..
St.olavs er nok de mest restriktive på støttemedisiner i hele verden(kødder ikke) såfremt de ikke har en eller annen test som sier at dette er NØDVENDIG.

Progesteron er noe de bruker i både styrt og naturlig og semi-naturlig syklus så for dem er det liksom bare standard.

De har også grense for totalfrys på 15 egg, så den turnusfri perioden tror jeg du bare skal binge Netflix, drikke resorb og få kroppen i orden, jeg var heelt kokt (22egg) og sleit omtrent med å gå i en ukes tid.. alt var bare vondt i eggstokkene :smiley-angry026Kan legge til at jeg hadde ikke engang alvorlig ohss, bare... "vanlig" ohss om man kan si det sånn. Risikoen med å sette inn ved ohss er rett og slett forverring av ohss fordi en evt økning i hcg også kødder med systemet. Så her helgarderer de seg for å ikke påføre deg og din kropp mer komplikasjoner enn "nødvendig".

Skjønner at jeg virker megakjip nå, skal sies at jeg snart er ferdig med dem og bytter klinikk så jeg er nok VELDIG farget av min erfaring hos dem og mine opplevelser som har vært ganske langt ifra ok på en del områder.

Det er likevel mange som ER fornøyde med dem! Og her kan du jo egentlig tenke deg noe liknende av at kanskje de kan se noe under utvikling av embryo som gjør at de ikke setter inn tilsvarende de du hittill har mistet, å få mange egg ut er nettopp mange sjanser på å plukke det beste embryoet i kullet og luke ut de som er "dårlige" fra start istedenfor at (kanskje) kroppen din tviholder på de der egentlig ikke er liv laga i utgangspunktet. Er det unormal celledeling tidlig så vil de rett og slett kvitte seg med det og du slipper det falske håpet.

Og for guds skyld still spørsmål til dem om du lurer på ting!
Takk for at du tok deg tid til å svare
Har nå prøvd i 2 år å vært over 1år på st.olavs, om vi har hatt litt penger så hadde vi dratt privat for lenge siden. Jeg føler selv de kanskje er flinkere i behandling av de som ikke blir gravide, men har lite kunnskap på oss med diagnoen habituell abort..
Ser en del drar til danmark og hellas siden de har bedre kunnskap og lykkes tvært.

Hadde du noe smerter i eggstokkene før uttak? Hvor mange av de 22eggene dine ble god standard og fryst?
Å har du fått satt inn noen å lyktes?
Trenger ikke å svare om det ble for private spørsmål.

Takk for at du tok deg tid til å svare
Har nå prøvd i 2 år å vært over 1år på st.olavs, om vi har hatt litt penger så hadde vi dratt privat for lenge siden. Jeg føler selv de kanskje er flinkere i behandling av de som ikke blir gravide, men har lite kunnskap på oss med diagnoen habituell abort..
Ser en del drar til danmark og hellas siden de har bedre kunnskap og lykkes tvært.

Hadde du noe smerter i eggstokkene før uttak? Hvor mange av de 22eggene dine ble god standard og fryst?
Å har du fått satt inn noen å lyktes?
Trenger ikke å svare om det ble for private spørsmål.
Ja, kjenner meg igjen i det. 4 aborter bak meg med ivf hos dem, og holdt på å miste jentungen også.

Holdt på å blø ihjel under 1.aborten. Var innlagt pga voldsomme blødninger med mini. Mista en gang før jul ifjor der jeg ringte inn(mitt lokalsykehus) og ba om utskrapning pga historikk men ble nektet. 1mnd senere ble det utskrapning likevel. Så hadde jeg en kjemisk etter det igjen i.. april? Påska. Men de gjør ingenting mer for meg da :wacky:

Bare å spørre, jeg tar meg ikke nær av det! Drømmer også om å dra til Danmark, men skal prøve Porsgrunn først, og evt privat i Norge. Vi har greit råd til privat om et par år i det minste.

Av de 22 var 18 befruktet og 6 gode nok til å fryses på dag 5. 1 av de er straks 4år.

Ja, kjenner meg igjen i det. 4 aborter bak meg med ivf hos dem, og holdt på å miste jentungen også.

Holdt på å blø ihjel under 1.aborten. Var innlagt pga voldsomme blødninger med mini. Mista en gang før jul ifjor der jeg ringte inn(mitt lokalsykehus) og ba om utskrapning pga historikk men ble nektet. 1mnd senere ble det utskrapning likevel. Så hadde jeg en kjemisk etter det igjen i.. april? Påska. Men de gjør ingenting mer for meg da :wacky:

Bare å spørre, jeg tar meg ikke nær av det! Drømmer også om å dra til Danmark, men skal prøve Porsgrunn først, og evt privat i Norge. Vi har greit råd til privat om et par år i det minste.

Av de 22 var 18 befruktet og 6 gode nok til å fryses på dag 5. 1 av de er straks 4år.
Hva fikk du av støttemedisiner under det svangerskapet som gikk bra?

Hei! Noen som kan svare på hvor fort de svarer på Crypho?
Og er det bare å sende melding om mens der når jeg har sendt melding med navn og personnummer, lastet ned appen og verifisert meg med bank id? :)

Og er det bare å sende melding om mens der når jeg har sendt melding med navn og personnummer, lastet ned appen og verifisert meg med bank id? :)
Som oftest neste virkedag.
Spørs litt hva du tar kontakt med dem om, noen ting nekter de svare på og ber deg ringe.

Jeg sendte melding på Crypho sent på kvelden om at jeg hadde fått mensen. Fikk svar neste dag. Når jeg sendte melding om EL fikk jeg også svar neste dag, selv om det var søndag ☺️

Hei folkens.
Da skal jeg starte neste uke når mensen kommer. Kjenner meg ufattelig spent og urolig. Mange tanker. Er det noen her som kan fortelle meg om 1 strå fra mannen blir det samme som 1 spermie? Eller blir det til flere?

Hei folkens.
Da skal jeg starte neste uke når mensen kommer. Kjenner meg ufattelig spent og urolig. Mange tanker. Er det noen her som kan fortelle meg om 1 strå fra mannen blir det samme som 1 spermie? Eller blir det til flere?
Blir flere. Mannen min kunne ikke akkurat gi 22 sædprøver til 22 egg. Så de delte jo den ene prøven på de 22.
Nå hadde vi riktignok icsi da, men forsøket før med 13 egg og ikke icsi gav han fortsatt bare en sædprøve.

Blir flere. Mannen min kunne ikke akkurat gi 22 sædprøver til 22 egg. Så de delte jo den ene prøven på de 22.
Nå hadde vi riktignok icsi da, men forsøket før med 13 egg og ikke icsi gav han fortsatt bare en sædprøve.
Okei takk for svaret Min mann tok tese hvor dem fant 2 strå, noe som vi ikke forventet i det heletatt. Så jeg håpet det ble flere

Utførte egguttak i dag... jeg havnet dessvere i den gruppen som opplevde mye smerter under inngrepet. Skulle ta medisiner som forskrevet 08:40, å selve inngrepet var kl 09:40. Men er først kl 10:30 jeg føler full effekt av medisinene...
å når hu satt lokalbedøvelse så begynnte egguthentinga sekunder etterpå, å den bedøvelsen hadd null effekt!.
Fikk beskjed om at ved et eventuell nytt egguttak så kan de prøve andre medisiner en hva jeg fikk nå.
fra 1-10 smerteskår lå jeg på 7-8 under hele inngrepet og de neste 20 minuttene lå jeg på 6.
Siden medisinene og lokalbedøvelsen funket veldig seint, burde jeg kanskje ta medisiner 1-2 timer tidligere en hva jeg gjorde nå?
Hvilken kombinasjoner av medisiner fungerte best på dere?

Fikk ut 17 egg, men flere egg hadde sprukket mellom 03-08 i natt/dag. Noe jeg kjente godt. Så hadde allerede en god del smerter før inngrepet også.

Back
Topp