Må ta det litt stykkevis ser jeg..
St.olavs er nok de mest restriktive på støttemedisiner i hele verden(kødder ikke) såfremt de ikke har en eller annen test som sier at dette er NØDVENDIG.
Progesteron er noe de bruker i både styrt og naturlig og semi-naturlig syklus så for dem er det liksom bare standard.
De har også grense for totalfrys på 15 egg, så den turnusfri perioden tror jeg du bare skal binge Netflix, drikke resorb og få kroppen i orden, jeg var heelt kokt (22egg) og sleit omtrent med å gå i en ukes tid.. alt var bare vondt i eggstokkene
Kan legge til at jeg hadde ikke engang alvorlig ohss, bare... "vanlig" ohss om man kan si det sånn. Risikoen med å sette inn ved ohss er rett og slett forverring av ohss fordi en evt økning i hcg også kødder med systemet. Så her helgarderer de seg for å ikke påføre deg og din kropp mer komplikasjoner enn "nødvendig".
Skjønner at jeg virker megakjip nå, skal sies at jeg snart er ferdig med dem og bytter klinikk så jeg er nok VELDIG farget av min erfaring hos dem og mine opplevelser som har vært ganske langt ifra ok på en del områder.
Det er likevel mange som ER fornøyde med dem! Og her kan du jo egentlig tenke deg noe liknende av at kanskje de kan se noe under utvikling av embryo som gjør at de ikke setter inn tilsvarende de du hittill har mistet, å få mange egg ut er nettopp mange sjanser på å plukke det beste embryoet i kullet og luke ut de som er "dårlige" fra start istedenfor at (kanskje) kroppen din tviholder på de der egentlig ikke er liv laga i utgangspunktet. Er det unormal celledeling tidlig så vil de rett og slett kvitte seg med det og du slipper det falske håpet.
Og for guds skyld still spørsmål til dem om du lurer på ting!