Prøvere ved St.Olavs

Utrolig kjipt at det ikke gikk denne runden. Regner de 2 uker fra innsett som 4+0 liksom? Det må jo være feil. Er det ikke at de regner test dato 2 uker etter innsett for å sikre seg at man ikke ringer inn en kjemisk som positiv test?
Ja, de gjør det. Helt fjernt. De sier det kjempentydelig når du har samtale etter innsett også.
Ringer man inn 4+5 så kan det fortsatt være kjemisk.

På hjemmesiden til St. Olavs står det at for tiden er ca. 4-8 ukers ventetid for behandling. Det var jo ganske stor forskjell utifra det de har opplyst om da :nailbiting:
Ja, veldig! Så ble så skuffet når beskjeden om ventetid kom. Lever enda i håpet om å plutselig få innkalling til time, men må vel forberede meg på at det kan drøye til etter nyttår…

Ja, de gjør det. Helt fjernt. De sier det kjempentydelig når du har samtale etter innsett også.
Ringer man inn 4+5 så kan det fortsatt være kjemisk.
Dette stemmer ikke. Jeg snakket med sykepleier i går og hun var helt enig med meg i at jeg var 4+5 på testdato. Så de regner ikke noe annerledes enn de andre klinikkene. Eneste er at de har testdato litt sent for å være sikker på at man får helt riktig svar på test. Tester man 4+5 så får man jo temmelig tydelig positiv test uansett hvilken sort test man tar.

Dette stemmer ikke. Jeg snakket med sykepleier i går og hun var helt enig med meg i at jeg var 4+5 på testdato. Så de regner ikke noe annerledes enn de andre klinikkene. Eneste er at de har testdato litt sent for å være sikker på at man får helt riktig svar på test. Tester man 4+5 så får man jo temmelig tydelig positiv test uansett hvilken sort test man tar.
De sier til meg hver gang at hvis jeg får positiv test på testdato er jeg 4+0. De har til og med regnet aborter i uke 5+ som kjemisk fordi de ikke regner det som 5uker

De sier til meg hver gang at hvis jeg får positiv test på testdato er jeg 4+0. De har til og med regnet aborter i uke 5+ som kjemisk fordi de ikke regner det som 5uker
Jeg har alltid fått samme beskjed som @HappyMom86
De har testdato 4+5 for å unngå at man i største mulig grad melder inn graviditeter som ender i kjemisk

Jeg fikk inntrykk av at to uker etter innsett ble regnet som 4+0 når jeg hadde innsett i 2019, mens etter innsettet i fjor virket de enig med meg om svangerskapslengde

Vente vente vente på callback. Spent på om de har noe lurt(les: nytt!!!) å komme med nå, sikkert ikke.

Hei! Er det noen som husker e-posten til fertilitetsseksjonen? Jeg har blitt kastet ut av Crypho, å må melde meg inn igjen.. Men husker såklart ikke e-posten til de ;o)

St Olavs pleide å være helt nazi på at man ved innsett var 2+0, uansett hva man satte inn. I 2018 var det bare sånn det var, ifølge dem. Men de har bytta ut en del folk, og de har endra en del ting der siden da. Så de er ikke så bastante lenger.

Men støttemedisiner eller endringer i planer har jeg aldri fått gjennom der. Det er egentlig veldig synd for st Olavs, datagrunnlaget deres er ekstremt dårlig mtp at folk bruker støttemedisiner fra andre steder. Det gjør jo at forskningen på fertilitetsseksjonen og statistikken deres generelt ikke er til å stole på..

Venter nå på innsett om noen uker og lurer litt på hvordan dette foregår med opptining av embryo…
Når tines embryoet som skal settes inn? Samme dag eller dagen før? Hvor sent kan de ringe for å avbryte innsett pga. embryo ikke tålte opptining? Pga. lang reisevei må vi reise til Trondheim dagen før innsett. Kan vi da egentlig risikere å bli oppringt veldig tett opp til oppsatt time og få beskjed om å reise hjem?

Vi har 3 embryoer på frys. Er de lagret sammen, slik at alle 3 blir tint opp til innsett, eller bare ett om gangen?

Hilsen førstegangs.. :bookworm:

Venter nå på innsett om noen uker og lurer litt på hvordan dette foregår med opptining av embryo…
Når tines embryoet som skal settes inn? Samme dag eller dagen før? Hvor sent kan de ringe for å avbryte innsett pga. embryo ikke tålte opptining? Pga. lang reisevei må vi reise til Trondheim dagen før innsett. Kan vi da egentlig risikere å bli oppringt veldig tett opp til oppsatt time og få beskjed om å reise hjem?

Vi har 3 embryoer på frys. Er de lagret sammen, slik at alle 3 blir tint opp til innsett, eller bare ett om gangen?

Hilsen førstegangs.. :bookworm:
Tines samme dag tror jeg. Så ja, risiko for at tlf kommer like før timen. Har mye av den samme utfordringen. Stolavs brukte ihvertfall bare fryse 5dagers fordi de tåler opptining bedre og skryter av rundt 95% sjanse for å tåle tining. De tiner bare 1 og 1 om gangen, de er lagret hver for seg.

Tines samme dag tror jeg. Så ja, risiko for at tlf kommer like før timen. Har mye av den samme utfordringen. Stolavs brukte ihvertfall bare fryse 5dagers fordi de tåler opptining bedre og skryter av rundt 95% sjanse for å tåle tining. De tiner bare 1 og 1 om gangen, de er lagret hver for seg.
Takk for svar!

Heisann. (Langt innlegg)
Jeg er nå igang med første runde på ivf, går på gonal f 150 og cetrotide.
Har tidligerer blitt gravid naturlig men har mistet alle 6 gangene (uke5-7). På 2 av graviditetene har jeg prøvd predensiol 5mg og duphaston (progesteron), å en graviditet testet jeg predensiol 5mg og prolutex (progesteron).
Jeg har veldig lyst å prøve blodfortynnende som albyl-e eller fragmin kombinert med progesteron. Under ulttalyd i dag spurte jeg om dette å fikk blankt nei.
Gynokolog mente ingen blir satt på dette med mindre de ser en grunn for det.
Men hvorfor får jeg teste progesteron når blodprøver viser at jeg ikke har nå problem med progesteronproduksjon under graviditet?
Hvorfor fikk dere blodfortynnende?

Ved ultralyd i dag ble det observert 17 egg, men ikke store nok enda. Ny ultralyd på fredag å forventet uttak på mandag. GU sa også at det er stor sannsynlighet for OHSS når de tar ut så mange egg. Noen med erfaring?
Har turnus fri frem til 24 oktober, å det hadde vært fint med innsett når jeg kan slappe helt av.

Heisann. (Langt innlegg)
Jeg er nå igang med første runde på ivf, går på gonal f 150 og cetrotide.
Har tidligerer blitt gravid naturlig men har mistet alle 6 gangene (uke5-7). På 2 av graviditetene har jeg prøvd predensiol 5mg og duphaston (progesteron), å en graviditet testet jeg predensiol 5mg og prolutex (progesteron).
Jeg har veldig lyst å prøve blodfortynnende som albyl-e eller fragmin kombinert med progesteron. Under ulttalyd i dag spurte jeg om dette å fikk blankt nei.
Gynokolog mente ingen blir satt på dette med mindre de ser en grunn for det.
Men hvorfor får jeg teste progesteron når blodprøver viser at jeg ikke har nå problem med progesteronproduksjon under graviditet?
Hvorfor fikk dere blodfortynnende?

Ved ultralyd i dag ble det observert 17 egg, men ikke store nok enda. Ny ultralyd på fredag å forventet uttak på mandag. GU sa også at det er stor sannsynlighet for OHSS når de tar ut så mange egg. Noen med erfaring?
Har turnus fri frem til 24 oktober, å det hadde vært fint med innsett når jeg kan slappe helt av.
Må ta det litt stykkevis ser jeg..
St.olavs er nok de mest restriktive på støttemedisiner i hele verden(kødder ikke) såfremt de ikke har en eller annen test som sier at dette er NØDVENDIG.

Progesteron er noe de bruker i både styrt og naturlig og semi-naturlig syklus så for dem er det liksom bare standard.

De har også grense for totalfrys på 15 egg, så den turnusfri perioden tror jeg du bare skal binge Netflix, drikke resorb og få kroppen i orden, jeg var heelt kokt (22egg) og sleit omtrent med å gå i en ukes tid.. alt var bare vondt i eggstokkene :smiley-angry026Kan legge til at jeg hadde ikke engang alvorlig ohss, bare... "vanlig" ohss om man kan si det sånn. Risikoen med å sette inn ved ohss er rett og slett forverring av ohss fordi en evt økning i hcg også kødder med systemet. Så her helgarderer de seg for å ikke påføre deg og din kropp mer komplikasjoner enn "nødvendig".

Skjønner at jeg virker megakjip nå, skal sies at jeg snart er ferdig med dem og bytter klinikk så jeg er nok VELDIG farget av min erfaring hos dem og mine opplevelser som har vært ganske langt ifra ok på en del områder.

Det er likevel mange som ER fornøyde med dem! Og her kan du jo egentlig tenke deg noe liknende av at kanskje de kan se noe under utvikling av embryo som gjør at de ikke setter inn tilsvarende de du hittill har mistet, å få mange egg ut er nettopp mange sjanser på å plukke det beste embryoet i kullet og luke ut de som er "dårlige" fra start istedenfor at (kanskje) kroppen din tviholder på de der egentlig ikke er liv laga i utgangspunktet. Er det unormal celledeling tidlig så vil de rett og slett kvitte seg med det og du slipper det falske håpet.

Og for guds skyld still spørsmål til dem om du lurer på ting!

Bare lurer på en ting til dere damer som også hører til på St. Olavs. Satte inn en blasto på tirsdag og dersom det ikke ender i graviditet denne mnd blir det en mnd pause før oppstart igjen.

Mitt spørsmål er, får man noe støttemedisiner i «pause måneden»? Altså er de behjelpelige med å skrive ut fr.eks Femar og Lutinus slik at man evt. har større sjangse for å lykkes den mnd man ikke stimulerer?

Håper jeg ikke spør dumt :angelic:❤️

Back
Topp