Prøvere ved St.Olavs

Ja.. det gikk jo dårlig. Siden mannen har redusert sædkvalitet etter kreft vil trolig ikke Spiren inseminere da sjansen for å bli gravid er så lav. De anbefaler dermed IVF, men det er jo så dyrt.. Hvordan får man stilt seg i kø til IVF hos St.Olavs? Går man via fastlegen?
 
Ja.. det gikk jo dårlig. Siden mannen har redusert sædkvalitet etter kreft vil trolig ikke Spiren inseminere da sjansen for å bli gravid er så lav. De anbefaler dermed IVF, men det er jo så dyrt.. Hvordan får man stilt seg i kø til IVF hos St.Olavs? Går man via fastlegen?
Både Fastlege og privat gynekolog kan henvise.
 
Snakket med St. Olav om fryseforsøk i dag, og hun jeg snakka med sa at de ikke krever at jeg slutter å amme, og at jeg fikk vurdere selv. Det fantes ingen sikre data på om det påvirket suksessrate. Så nå er jeg veldig usikker. Fortsette å amme som nå (ganske mye og en del på natt), trappe ned, men fortsatt ha litt koseamming, eller kutte helt sånn som planen var? Noen som har noen erfaringer med amming og ivf?
 
Ja.. det gikk jo dårlig. Siden mannen har redusert sædkvalitet etter kreft vil trolig ikke Spiren inseminere da sjansen for å bli gravid er så lav. De anbefaler dermed IVF, men det er jo så dyrt.. Hvordan får man stilt seg i kø til IVF hos St.Olavs? Går man via fastlegen?

Det var spiren som henviste oss til st.olavs, så.. Det kan dere be om. :)
 
Snakket med St. Olav om fryseforsøk i dag, og hun jeg snakka med sa at de ikke krever at jeg slutter å amme, og at jeg fikk vurdere selv. Det fantes ingen sikre data på om det påvirket suksessrate. Så nå er jeg veldig usikker. Fortsette å amme som nå (ganske mye og en del på natt), trappe ned, men fortsatt ha litt koseamming, eller kutte helt sånn som planen var? Noen som har noen erfaringer med amming og ivf?

Oh, det lurer jeg og på!

Egentlig generelt hva som er 'krav' til nytt fryseforsøk etter barn.
 
Snakket med St. Olav om fryseforsøk i dag, og hun jeg snakka med sa at de ikke krever at jeg slutter å amme, og at jeg fikk vurdere selv. Det fantes ingen sikre data på om det påvirket suksessrate. Så nå er jeg veldig usikker. Fortsette å amme som nå (ganske mye og en del på natt), trappe ned, men fortsatt ha litt koseamming, eller kutte helt sånn som planen var? Noen som har noen erfaringer med amming og ivf?

Jeg også lurer på dette! Håper noen har svar :happy:
 
Oh, det lurer jeg og på!

Egentlig generelt hva som er 'krav' til nytt fryseforsøk etter barn.
Når jeg snakket med dem i går hørtes det ut som om regelmessig mens i tre måneder egentlig var det som var kravet. Men de hørtes også positiv ut til å redusere antall amminger per dag. Mulig det er flere krav også da. Regelmessig mens i tre måneder hadde jeg lenge før mini var ett år, og tipper ikke de ville satt igang ny behandling så tidlig?
 
Når jeg snakket med dem i går hørtes det ut som om regelmessig mens i tre måneder egentlig var det som var kravet. Men de hørtes også positiv ut til å redusere antall amminger per dag. Mulig det er flere krav også da. Regelmessig mens i tre måneder hadde jeg lenge før mini var ett år, og tipper ikke de ville satt igang ny behandling så tidlig?

Nei, si det; her er minste bare 7mnd, og bare 1 mens; så må vel vente litt til uansett. Så spørs det jo om syklusen er regelmessig og, da.
 
Nei, si det; her er minste bare 7mnd, og bare 1 mens; så må vel vente litt til uansett. Så spørs det jo om syklusen er regelmessig og, da.
Det beste er nok bare å ringe dem og høre om du begynner å tenke på nestemann alt. Da får du nok svar :)
 
Er det vanlig å få brev om behandling også ringe inn mens eller skal man ringe å avtale forsøk også får man brev etter det? Vi er ferdig utredet og skal nå avtale start og trodde vi skulle få brev først, men har ikke fått noe. Mannen var inne sist og da sa de at de skulle ta kontakt. Det var tre uker siden. Husker ikke hvordan det var sist i 2016.
Har ringt til callback, så de ringer sikkert i morgen, men greit å være litt forberedt på hva som er vanlig. Vi har måtte mase mye på de i de siste mnd og føler jeg må mase igjen:angelic:
 
Har ikke blitt ringt opp igjen fra callback og det har nå gått 4,5 virkedager siden jeg ringte.. Har aldri opplevd så lang ventetid, flere som har opplevd lignende?
 
Ja, hos meg tok det 7 eller 8 dager i mai. De er visst veldig travle :confused:
Oi, når jeg ringte i mai tok det bare 1-2 dager å bli ringt tilbake. En dag ringte de til og med senere samme dag. Jeg må ha vært heldig med timingen. Jeg hadde innsett på torsdag og da beklaget de at de brukte lang tid på å svare for tida, og regna med det ble bedre mot slutten av måneden. Kanskje ikke overraskende når det nærmer seg sommerstengt.
 
Oi, når jeg ringte i mai tok det bare 1-2 dager å bli ringt tilbake. En dag ringte de til og med senere samme dag. Jeg må ha vært heldig med timingen. Jeg hadde innsett på torsdag og da beklaget de at de brukte lang tid på å svare for tida, og regna med det ble bedre mot slutten av måneden. Kanskje ikke overraskende når det nærmer seg sommerstengt.
Oi wow! Jeg ringte vel 16.mai og ble oppringt 23. eller 24. o_O Men jeg er jo egentlig bare glad de ringte opp igjen, sånn at vi fikk muligheten relativt kjapt!
 
Oi wow! Jeg ringte vel 16.mai og ble oppringt 23. eller 24. o_O Men jeg er jo egentlig bare glad de ringte opp igjen, sånn at vi fikk muligheten relativt kjapt!
Så rart, jeg ringte på morgenen den 23. mai for å melde inn mens før fryseforsøk og ble oppringt igjen klokka 13 samme dag.
 
Det er sikkert for at du ringte inn mens! :happy: Jeg skulle ringe inn oppstart, sikkert lengre ventetid på callback der:)
Mens ved fryseforsøk går under «andre henvendelser», men om man er ny og skal starte behandling er nok det siste prioritering ja.
 
Back
Topp