Lillafrosk
Firebarnsmamma♡
Tilgangsansvarlig
Assistert-jentene
Sensommerlykke 2017
Oktoberbarna 2021♡
Julilykke 2023
Noen som vet svartiden på callback nå? For "andre henvendelser"
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Noen som vet svartiden på callback nå? For "andre henvendelser"
Tipper at blodprøver og det gjøres før dere skal inn på samtale. For det er det den første timen er, en samtale hvor det snakkes om veien videre. Nå er det vel slik at man i itgangspunktet ikke får hjelp til barn over to med samme partner, men mener å ha hørt at st olavs åpner for at man kan få hjelp hvis ledig kapasitet, både med egenbetaling og ved flere barn utover det som normalt sett blir dekt. Så politiattest er vel for at det ikke skal bli forsinkelser DERSOM kapasiteten er slik at dere får en sjanse. Men hvis dere er interresert i å betale selv er det kortere ventetid i det private!Hei!
Vi har blitt henvist av fastlegen til st.olavs for muligheten for å få hjelp til et tredje barn. Vi har sagt vi er villige til å betale selv og å stå i kø til det blir kapasitet (if ever).
Har fått brev hvor det står "henvisningen er vurdert av spesialist fertilitetsseksjonen". Blir i samme brev bedt om å ta blodprøver på mensdag 2, 3 eller 4.
Det var vedlagt et skjema vi måtte fylle ut om info om oss og tidligere svangerskap. Det står også "returner snarest vedlagte personalia og mrsa-skjema, før dere kan settes opp på time. På neste side står det at politiattest må sendes inn "for å unngå forsinkelser dersom dere tilbys assistert befruktning".
Det er "før" og "dersom" som forvirrer meg.
Er vi gjennom første nåløye og hva er det på det skjemaet som avgjør om vi blir tilbudt assistert befruktning? Avhenger det bare av blodprøvene og politiattest? De vet vi har 2 barn fra før sammen for det sto i første henvisning fra fastlege.
Takk for svar! Vi har undersøkt privat og kostnaden ble 80000kr for et forsøk med ca 50% sjanse. Mannen fikk testikkelkreft og dermed må vi betale ca 20k for frakt av fryst sperm fra St.olav til Spiren. Vi vil egentlig ikke ta den kostnaden Hadde det vært 100% så kanskje, men ikke om man risikerer å "kaste bort" 80k..Tipper at blodprøver og det gjøres før dere skal inn på samtale. For det er det den første timen er, en samtale hvor det snakkes om veien videre. Nå er det vel slik at man i itgangspunktet ikke får hjelp til barn over to med samme partner, men mener å ha hørt at st olavs åpner for at man kan få hjelp hvis ledig kapasitet, både med egenbetaling og ved flere barn utover det som normalt sett blir dekt. Så politiattest er vel for at det ikke skal bli forsinkelser DERSOM kapasiteten er slik at dere får en sjanse. Men hvis dere er interresert i å betale selv er det kortere ventetid i det private!
Selv ble vi henvist i november ca, fikk forsamtale i februar og hadde første uttak i dag. Syns ikke ventetiden var så ille da, er vel typ kortest i landet offentlig
Aha. Ja, nei da blir det jo en ekstra kostnad ved å gå privat. Men tenker at det kan jo kanskje veie til deres fordel, hvis det var sånn at st. Olavs allerede har fyst sperm! Også er de jo åpne for egenbetalte forsøk også.Takk for svar! Vi har undersøkt privat og kostnaden ble 80000kr for et forsøk med ca 50% sjanse. Mannen fikk testikkelkreft og dermed må vi betale ca 20k for frakt av fryst sperm fra St.olav til Spiren. Vi vil egentlig ikke ta den kostnaden Hadde det vært 100% så kanskje, men ikke om man risikerer å "kaste bort" 80k..
Vi er egentlig overrasket over å ikke ha blitt blankt avvist med en henvisning der det sto vi hadde to barn.
Hvor lang tid tok det fra du fikk brevet om blodprøver til du var på samtale?
Lykke til forresten
Jeg tror ikke st Olav konsekvent avviser søknad om barn tre. Men at man havner lenger ned i prioriteringen. De har vært veldig åpen ovenfor meg at de ville hjelpe til å høste mest mulig egg før jeg var ferdig med søskenforsøk. Vi har dermed fem blastoer på frys, etter at vi nå er gravid med nr 2.Takk for svar! Vi har undersøkt privat og kostnaden ble 80000kr for et forsøk med ca 50% sjanse. Mannen fikk testikkelkreft og dermed må vi betale ca 20k for frakt av fryst sperm fra St.olav til Spiren. Vi vil egentlig ikke ta den kostnaden Hadde det vært 100% så kanskje, men ikke om man risikerer å "kaste bort" 80k..
Vi er egentlig overrasket over å ikke ha blitt blankt avvist med en henvisning der det sto vi hadde to barn.
Hvor lang tid tok det fra du fikk brevet om blodprøver til du var på samtale?
Lykke til forresten
Absolutt! Er helt for at de skal hjelpe dere først. Det er et minefelt dette og jeg forstår bitterheten din veldig godt.Kjempefint at de vil hjelpe dere med nr 3(!), men føler virkelig litt bitterhet rundt det. Mener absolutt vi er verdige mer hjelp fra st Olavs, og ikke minst mer utredning man blir helt maktesløse mot det store systemet. Som sagt, fint dere får hjelp, men skulle ønske de heller kunne lagt inn et ekstra gir for oss som ikke har fått nr 1.
Jeg tok det som en selvfølge at de kom til å ringe meg tilbake samme dag, så når det drøya utover neste dag sendte jeg en mail til post.kvinne@stolav.no. Da ble jeg oppringt dagen etter iallefallDe har fortsatt ikke ringt meg her og det er 8 virkedager siden jeg ringte Så jeg ringte igjen i dag, nå havnet jeg kanskje bakerst i køen igjen.. I dag var det også lagt på beskjed at det var noe ventetid Angrer litt på at jeg ringte, skjønner jo at vi kanskje ikke er prioritert før dere uten barn.
De har fortsatt ikke ringt meg her og det er 8 virkedager siden jeg ringte Så jeg ringte igjen i dag, nå havnet jeg kanskje bakerst i køen igjen.. I dag var det også lagt på beskjed at det var noe ventetid Angrer litt på at jeg ringte, skjønner jo at vi kanskje ikke er prioritert før dere uten barn.
Ja, mulig det. Jeg valgte ny og ønsker å avtale første behandling.. vurderte den også.. Har aldri opplevd så lang ventetid, vi har vært hos de tidligere i 2016, men vi er vel nye likevel kanskjeÅtte dager?
Oi. Jeg ringte på tirsdag, fikk telefon på onsdag. (Da på "andre henvendelser").
Men jeg er allerede i systemet, med egg på frys, så kan være derfor..?
Vil st Olav at du tar blodprøve? Jeg fikk bare beskjed om å ta en hjemmetest. Det er jo det enklesteVi kommer til å være på ferie er annet sted i Norge den uka hvor det har gått 14 dager siden uttak/innsett. Hvordan blir det med blodprøve da? Kan jeg ta dem på et annet sykehus?
Jeg skulle også bare ta hjemmetest, så det går nok helt fint.Vi kommer til å være på ferie er annet sted i Norge den uka hvor det har gått 14 dager siden uttak/innsett. Hvordan blir det med blodprøve da? Kan jeg ta dem på et annet sykehus?
Vi kommer til å være på ferie er annet sted i Norge den uka hvor det har gått 14 dager siden uttak/innsett. Hvordan blir det med blodprøve da? Kan jeg ta dem på et annet sykehus?
Er ingen blodprøve på St Olav nei. Hjemmetest 14 dager etter innsett.Takk for svar! Jeg har bare lest at flere andre må ta blodprøve, så da regna jeg med at det er det som er greia. Men supert at man bare kan ta hjemmetest, det forenkler det hele!
Regner med jeg får info på ul til uka, men jeg liker å planlegge da, vet dere.
Jeg valgte også den «ny og skal avtale første behandling» når jeg kontakta dem for søskenforsøk. Tror det var riktig, men etter at de ringte tilbake spesifiserte de at videre telefoner kunne jeg registrere som «annet». Gikk ikke så lang tid når jeg ringte dem for ny behandling da. Jeg var tydeligvis bare heldig!Ja, mulig det. Jeg valgte ny og ønsker å avtale første behandling.. vurderte den også.. Har aldri opplevd så lang ventetid, vi har vært hos de tidligere i 2016, men vi er vel nye likevel kanskje