Prøvere ved St.Olavs

Ville bare innom her og si hei! :hello

Så fint med en slik tråd! Jeg ringte st.olavs i går da jeg ennå ikke har hørt noe fra de etter å ha sendt inn papirene. Ei koselig dame i telefonen sa at vi "snart" ville få brev i posten, og at første time kom til å komme ca om en måneds tid.

Utrolig spent og nervøs og alt det der, aner jo ikke egentlig hva vi går til selv om jeg har prøvd å lese meg opp.

Har eggløsning i dag eller i morgen, så håper jo i det lengste at det klaffer naturlig, men kjenner at jeg mentalt bare må innstille meg på IVF for å takle mentalt at TR kommer hver måned..
 
Ville bare innom her og si hei! :hello

Så fint med en slik tråd! Jeg ringte st.olavs i går da jeg ennå ikke har hørt noe fra de etter å ha sendt inn papirene. Ei koselig dame i telefonen sa at vi "snart" ville få brev i posten, og at første time kom til å komme ca om en måneds tid.

Utrolig spent og nervøs og alt det der, aner jo ikke egentlig hva vi går til selv om jeg har prøvd å lese meg opp.

Har eggløsning i dag eller i morgen, så håper jo i det lengste at det klaffer naturlig, men kjenner at jeg mentalt bare må innstille meg på IVF for å takle mentalt at TR kommer hver måned..
Spennende :D Det er en spennende og nervepirrende tid dere går i møte - men sååå verdt det ❤️ Har bare god erfaring med St.olavs :)
 
Litt lei meg nå. Snakket med de på st.olavs i forrige uke og fikk beskjed om at de hadde sendt brev og jeg ville få første time sannsynligvis i slutten av mars. I går fikk jeg brevet og ble litt satt ut da jeg så timen i midten av juni?! Så sto det med uthevet skrift at det går ikke an å sette opp timen tidligere pga man må ha prøvd selv i 12 måneder først. Jeg blir jo 38 i år..trodde man tok hensyn til alder :(

Så om vi har første time i midten av juni blir det vel sikkert ikke satt i gang noe før i juli og da er det jo fellesferie...så da blir det sikkert august. Det er jo et halvt år til..

Huff kanskje vi bare skal gå privat likevel, selv om vi egentlig ikke har råd. Dette er jo en forferdelig til kamp mot klokka :sorry:
 
Litt lei meg nå. Snakket med de på st.olavs i forrige uke og fikk beskjed om at de hadde sendt brev og jeg ville få første time sannsynligvis i slutten av mars. I går fikk jeg brevet og ble litt satt ut da jeg så timen i midten av juni?! Så sto det med uthevet skrift at det går ikke an å sette opp timen tidligere pga man må ha prøvd selv i 12 måneder først. Jeg blir jo 38 i år..trodde man tok hensyn til alder :(

Så om vi har første time i midten av juni blir det vel sikkert ikke satt i gang noe før i juli og da er det jo fellesferie...så da blir det sikkert august. Det er jo et halvt år til..

Huff kanskje vi bare skal gå privat likevel, selv om vi egentlig ikke har råd. Dette er jo en forferdelig til kamp mot klokka :sorry:
Så kjedelig, de burde jo absolutt ta hensyn til alder. Denne ventetiden er noe dritt, vi venter selv på oppstart og må vente på blodprøvesvar og evt operasjon av mannen først:meh:
 
Litt lei meg nå. Snakket med de på st.olavs i forrige uke og fikk beskjed om at de hadde sendt brev og jeg ville få første time sannsynligvis i slutten av mars. I går fikk jeg brevet og ble litt satt ut da jeg så timen i midten av juni?! Så sto det med uthevet skrift at det går ikke an å sette opp timen tidligere pga man må ha prøvd selv i 12 måneder først. Jeg blir jo 38 i år..trodde man tok hensyn til alder :(

Så om vi har første time i midten av juni blir det vel sikkert ikke satt i gang noe før i juli og da er det jo fellesferie...så da blir det sikkert august. Det er jo et halvt år til..

Huff kanskje vi bare skal gå privat likevel, selv om vi egentlig ikke har råd. Dette er jo en forferdelig til kamp mot klokka :sorry:
Jeg ville ringt de og hørt med dette om alder! Kan være de har glippet litt? Det er jo ganske klare anbefalinger om å søke hjelp etter 6 md etter fylte 35 år, er det ikke?
 
Litt lei meg nå. Snakket med de på st.olavs i forrige uke og fikk beskjed om at de hadde sendt brev og jeg ville få første time sannsynligvis i slutten av mars. I går fikk jeg brevet og ble litt satt ut da jeg så timen i midten av juni?! Så sto det med uthevet skrift at det går ikke an å sette opp timen tidligere pga man må ha prøvd selv i 12 måneder først. Jeg blir jo 38 i år..trodde man tok hensyn til alder :(

Så om vi har første time i midten av juni blir det vel sikkert ikke satt i gang noe før i juli og da er det jo fellesferie...så da blir det sikkert august. Det er jo et halvt år til..

Huff kanskje vi bare skal gå privat likevel, selv om vi egentlig ikke har råd. Dette er jo en forferdelig til kamp mot klokka :sorry:


Jeg ville ha ringt og dobbeltsjekke mtp. Alder. All ventingen er virkelig noe dritt. Alt må også klaffe med syklus og ferier, det tar tid! Vi hadde første uttak i oktober, fikk ikke andre før i februar. Ble gravid på andre innsett da og er 6+5 i dag. Håper du får komme inn litt tidligere :Heartpink
 
Vet dere om 15.30 er maks for når de ringer tilbake? Har ikke blitt ringt tilbake i dag, ringer de i morgen da?
 
Vet dere om 15.30 er maks for når de ringer tilbake? Har ikke blitt ringt tilbake i dag, ringer de i morgen da?
Jeg har blitt ringt senere enn 1530. Dette hjelper deg sikkert ikke i dette tilfellet, men til en annen gang.
 
Hei,

Har dere som har blitt gravid fått fastsatt termindato fra st. Olavs?

Hører flere andre har fått dette fra andre klinikker men jeg fikk altså ikke. Altså en termindato som ikke skal røres/endres.

Grunnen for at jeg lurer er fordi lege, jordmor og sykehuset når jeg var på 7 ukers ultralyd beregner fra siste dag i siste mens.

Jeg er 9+5 i dag ettersom det jeg har regnet selv med 2+5 på innsett dagen. Hadde siste dag siste mens 17.01.22 og satt inn 5 dagers blasto 02.02.22.

Ihht. "alle andre" mener de jeg er 9+2 i dag. 3 dager bak. Er nyskjerrig på hva som egentlig er riktig og vi vet jo akkuratt hvor gammel barnet er når man har ivf.
 
St Olavs regner deg som 2+0 når egget settes inn, uansett hvor gammelt egget er. Ingen vits å krangle med dem på det :p De mener at termin fastsettes på OUL.

Jeg oppgav bare «min» termin til fastlege da hun fylte ut det kortet, og så var det greit. Jeg tenker at det er lurt å ha faktisk termin i bakhodet, slik at hvis nyere målinger viser at babyen tilsvarer at du har kommet kortere så kan man sjekke om noe er galt, og ikke bare godta det. Min mini lå foran hele veien, så da ble termin flytta en uke fram. Han kom et par dager før det igjen :)
 
Jeg hadde innsett i dag, er da 2+5. Det sa de også på St. Olavs at jeg er, så de regner ikke automatisk 2+0 ved innsett, men tar det utifra første dag med mens. Det er vel forsovidt det «alle» terminkalkulatorer på nett også gjør:happy:
 
Jeg hadde innsett i dag, er da 2+5. Det sa de også på St. Olavs at jeg er, så de regner ikke automatisk 2+0 ved innsett, men tar det utifra første dag med mens. Det er vel forsovidt det «alle» terminkalkulatorer på nett også gjør:happy:
Da har de endra det siden 2019, for det der var de helt maniske på før. Jeg har hatt 5 innsett ved st Olavs, hvorav 3 så langt har ført til graviditeter, og de sa det samme hver gang. Men de har jo gjort noen endringer den siste tiden, så kanskje dette er en av dem :)
 
Da har de endra det siden 2019, for det der var de helt maniske på før. Jeg har hatt 5 innsett ved st Olavs, hvorav 3 så langt har ført til graviditeter, og de sa det samme hver gang. Men de har jo gjort noen endringer den siste tiden, så kanskje dette er en av dem :)
Dette sa de til meg på tre graviditeter i 2020 også. Jeg har enda ikke snakket med de etter den graviditeten jeg er i nå. Hadde testedag i dag. Så mulig de sier 4+5. De ringer nok i morgen :)
 
Hei,

Har dere som har blitt gravid fått fastsatt termindato fra st. Olavs?

Hører flere andre har fått dette fra andre klinikker men jeg fikk altså ikke. Altså en termindato som ikke skal røres/endres.

Grunnen for at jeg lurer er fordi lege, jordmor og sykehuset når jeg var på 7 ukers ultralyd beregner fra siste dag i siste mens.

Jeg er 9+5 i dag ettersom det jeg har regnet selv med 2+5 på innsett dagen. Hadde siste dag siste mens 17.01.22 og satt inn 5 dagers blasto 02.02.22.

Ihht. "alle andre" mener de jeg er 9+2 i dag. 3 dager bak. Er nyskjerrig på hva som egentlig er riktig og vi vet jo akkuratt hvor gammel barnet er når man har ivf.
På TUL fikk jeg beskjed om at de regnet 2+5 ved innsett, så 10+0 i dag, med innsett av 5-dagers 31.01. Det følger ikke min siste mens, da jeg har sen EL.
 
Da har de endra det siden 2019, for det der var de helt maniske på før. Jeg har hatt 5 innsett ved st Olavs, hvorav 3 så langt har ført til graviditeter, og de sa det samme hver gang. Men de har jo gjort noen endringer den siste tiden, så kanskje dette er en av dem :)

Åh, ja det kan være:happy: For egen del er jeg gla det blir regnet 2+5 for meg mtp termindato, så blir det ikke ennå nærmere jul enn hva det allerede er:santa gitt det fester seg og alt går bra❤️
 
På TUL fikk jeg beskjed om at de regnet 2+5 ved innsett, så 10+0 i dag, med innsett av 5-dagers 31.01. Det følger ikke min siste mens, da jeg har sen EL.

Blir virkelig ikke klok. Skulle ønske man fikk en fastsatt termindato så man kunne vise til til alle de andre man må innom i en graviditet :angelic:

Mitt forrige barn hadde vekstavvik, jeg hadde morkakesvikt og svangerskapsforgiftning og gutten ble født til 2.3kg 3 uker før termin. Er derfor litt ekstra opptatt av riktig termin så jeg kan oppdage evt. avvik tidlig. Er veldig redd det skal skje igjen og er barnet f.eks for lenge i magen ved morkakesvikt kan det jo dø. Blir bekymret for alt mulig :hungover:
 
Når det gjelder lengden på svangerskapet så spurte fastlegen min i dag hvor langt jeg var. Jeg sa 4+6, som betyr at jeg var 2+5 ved innsett. Hun noterte og ferdig med det. Så jeg tror ikke nødvendigvis det blir et problem. Ved oul kan jo alle bli satt frem eller tilbake. Embryoer kan ligge noen dager i dvale før de utvikler seg, dermed kan det avvike med noen dager for alle.
 
Jeg fikk fastsatt termindato til 8.Mars 2022 ifra SOHO, med utgangspunkt i første dag i siste mens 30.Mai 2021. Hadde innsett 17.Juni 2021.På rutineultralyden i svangerskapsuke 19 ble jeg flyttet en dag frem, altså til den 9.Mars.
 
Back
Topp