Prøvere ved St.Olavs

Jeg satt inn 5 dagers fryst blasto i dag :D

Krysser fingrene for positiv test!

Er det sant at blasto fester seg tidligere? Når kan jeg starte å teste :rolleyes:?
Grattis med innsett, så spennende! Har ikke hørt noe om at blasto fester seg tidligere! Jeg testet først 8 dager etter innsett,13 DPO tror jeg. Da var den positiv, så det var ikke tvil liksom, men det var på ingen måte en veldig sterk strek.
 
Ja den beskjeden fikk jeg også etter jeg hadde hatt uttak og hatt stimulering i oktober. Nå har jeg ikke tatt noe medisiner(kun lutinus) og når jeg får mensen så er det mens og ikke bortfallsblødning. Så håper jeg får innsett neste mnd :rolleyes:

samme på meg, kun lutinus, men fikk fortsatt den beskjeden :/ håper vi kan gå rett på, men de har vært veldig firkantet på det under stimulering i hvert fall…
 
samme på meg, kun lutinus, men fikk fortsatt den beskjeden :/ håper vi kan gå rett på, men de har vært veldig firkantet på det under stimulering i hvert fall…
Hos meg måtte jeg ha en bortfallsblødning etter ovitrelle og uttak før jeg fikk satt inn. Jeg hadde innsett på begynnelsen av januar som ikke resulterte i graviditet. Jeg fikk satt inn på nytt i dag igjen. På st.olavs sa de at om det ikke gikk denne gangen heller, så kan jeg få sett inn ved neste eggløsning igjen så fremt de ikke har fylt opp antall pasienter de har lov å ha på en mnd.
 
10 dpo i dag og jeg tror jeg ser en babystrek. Bruker Babyplan sine og det er skyggestreker på alle (derfor jeg tok to for å dobbelsjekke) men da klarer jeg ikke å ta bilde av dem - de er ikke synlig. Men disse ser jeg!

Hadde ganske lik forrige forsøk men da endte der med en tidlig SA.

Tror dere det er ekte streker? Håper det klamrer seg fast og blir værende :rolleyes:
 

Vedlegg

  • IMG_20220207_110119.jpg
    IMG_20220207_110119.jpg
    117,8 KB · Visninger: 85
:nicethread
Jeg satt inn 5 dagers fryst blasto i dag :D

Krysser fingrene for positiv test!

Er det sant at blasto fester seg tidligere? Når kan jeg starte å teste :rolleyes:?
Lykke til! Jeg satt inn mandagen rett før deg, og begynte å teste nå på fredag. Fikk positiv allerede da, og positiv digital 1-2 på lørdag. Såå jeg startet nok litt tidlig, men klarte ikke vente :nailbiting:
 
:nicethread
Lykke til! Jeg satt inn mandagen rett før deg, og begynte å teste nå på fredag. Fikk positiv allerede da, og positiv digital 1-2 på lørdag. Såå jeg startet nok litt tidlig, men klarte ikke vente :nailbiting:

Så spennende! Gratulerer :D

Skal ta digital onsdag tenkte jeg. Ble så sykt skuffet forrige forsøk (forsøk nr 1), vi har prøvd på søsken i 4 år ingenting har skjedd, ikke en eneste positiv test så fikk jeg positiv på første forsøk og det endte med en veldig tidlig SA. Ble super skuffet.

Er redd det skal skje igjen. :( men man må vel bare stålsett seg på slike ting i dette gamet.

Får krysse fingrene og håpe testene mine blir sterkere og spiren klamrer seg fast :angelic: Velger å være positiv!
 
Jeg satt inn 5 dagers fryst blasto i dag :D

Krysser fingrene for positiv test!

Er det sant at blasto fester seg tidligere? Når kan jeg starte å teste :rolleyes:?

Har lest at blasto i utgangspunktet fester seg på 2-3 dager. Jeg fikk positiv tidlig test 3/4 dager etter innsett. Det var meget svakt da
 
10 dpo i dag og jeg tror jeg ser en babystrek. Bruker Babyplan sine og det er skyggestreker på alle (derfor jeg tok to for å dobbelsjekke) men da klarer jeg ikke å ta bilde av dem - de er ikke synlig. Men disse ser jeg!

Hadde ganske lik forrige forsøk men da endte der med en tidlig SA.

Tror dere det er ekte streker? Håper det klamrer seg fast og blir værende :rolleyes:

Ser de tydelig i hvertfall.
 
Hva tenker dere om å ringe Callback før testdato for å gi beskjed om at man har fått positiv test? Jeg har testdato mandag 14.02, men testa positivt allerede fredag som var. Tidligtest, vanlig, digital.

Går på lutinus tre ganger om dagen, og er redd for å slutte på det. Har kun medisin til fredag - har da gått på det i to uker. Så vil egentlig gå lenger på det…
 
Hva tenker dere om å ringe Callback før testdato for å gi beskjed om at man har fått positiv test? Jeg har testdato mandag 14.02, men testa positivt allerede fredag som var. Tidligtest, vanlig, digital.

Går på lutinus tre ganger om dagen, og er redd for å slutte på det. Har kun medisin til fredag - har da gått på det i to uker. Så vil egentlig gå lenger på det…

Jeg gjorde det første runde... De var TOTALT uinnterresert i resultatet ditt før testdato :meh:

De sa bare ring tilbake på testdato og at mye kan skje på noen få dager og det var det.

De hadde rett da uheldigvis... Ville spurt ang. lutinus på Crypho på torsdag eller fredag.

Skal spørre om å få fortsette på cyclogest et par uker ekstra jeg også. Må bare testene forbli positive frem til Test datoen 16.02 :angelic:
 
Hei!

Litt utenfor det siste temaet, men er det noen som vet om det er forskjell på ventetid ved St. Olavs på par og enslige?

Jeg er enslig og ønsker ivf, og jeg lurer også på om det er noen andre enslige som har fått eller skal få hjelp av St. Olavs til IVF? Hvor lang ventetid opplevde/opplever dere, i så fall?

Jeg står mellom å velge Riksen eller St. Olavs. Riksen er billigst og mest lettvint flymessig (antall avganger og pris), men har 12 mnder ventetid.
 
Testene er fortsatt positive!

Har masse murringer og luft i magen. Er bare 12 DPO men fin stigning på testene.

Håper virkelig dette går veien denne gangen :angelic:
IMG_20220209_110729.jpg
Snapchat-1681169623.jpg
 
Dersom man mister etter innsett i naturlig syklus, hvor lenge må man vente på nytt innsett..? :(
Jeg fikk begynne ved neste mens. Men pga ferie gikk det enda en mens, men hadde fått lov å begynne på første.
 
Klarte å komme meg til testdag :happy: liten feiring bare det.

Men jeg sliter veldig med å tro vi er gravid. Både mannen og jeg sliter veldig. Siden vi har prøvd på barn nr 2 i 4 år har det vært mange nedturer og mye håp som har blitt knust. Forrige forsøk fikk jeg positiv test men det endte skeis, vi går liksom bare å venter på at det skal skje igjen :depressed:

Sier til meg selv men hvis testene stiger DA skal vi tro på det. Men så gjør det det og vi er fortsatt bekymret. I morgen skal vi ta hcg prøve nr 2 så kanskje jeg klarer å senke skuldrene da? Er livredd den skal vise en dårlig stigning... Men hraviditetstesten i dag var hvertfall sterkere enn den har vært så jeg håper håper håper.

Noen tips til å bare føle på lykken?
IMG_20220216_073244.jpg
 
Klarte å komme meg til testdag :happy: liten feiring bare det.

Men jeg sliter veldig med å tro vi er gravid. Både mannen og jeg sliter veldig. Siden vi har prøvd på barn nr 2 i 4 år har det vært mange nedturer og mye håp som har blitt knust. Forrige forsøk fikk jeg positiv test men det endte skeis, vi går liksom bare å venter på at det skal skje igjen :depressed:

Sier til meg selv men hvis testene stiger DA skal vi tro på det. Men så gjør det det og vi er fortsatt bekymret. I morgen skal vi ta hcg prøve nr 2 så kanskje jeg klarer å senke skuldrene da? Er livredd den skal vise en dårlig stigning... Men hraviditetstesten i dag var hvertfall sterkere enn den har vært så jeg håper håper håper.

Noen tips til å bare føle på lykken? Vis vedlegget 377689
Først og fremst, gratulerer så mye! Du er gravid nå, uten tvil :D
Må bare ta en dag om gangen tenker jeg, når vi ble gravide sist hadde vi prøvd i årevis og det var etter en kjemisk og SA. Tok flere tidlige ultralyder og for hver ultralyd så ble jeg tryggere og tryggere. Men de er utrolig lange og nervepirrende de første ukene, så føler med deg:Heartred
 
Først og fremst, gratulerer så mye! Du er gravid nå, uten tvil :D
Må bare ta en dag om gangen tenker jeg, når vi ble gravide sist hadde vi prøvd i årevis og det var etter en kjemisk og SA. Tok flere tidlige ultralyder og for hver ultralyd så ble jeg tryggere og tryggere. Men de er utrolig lange og nervepirrende de første ukene, så føler med deg:Heartred


Takk for gode råd!

Husker du når du tok ultralydene? Har første ultralyd i begynnelsen av uke 8, skulle være uke 7 men de hadde ikke kapasitet. 23 dager er lenge å vente på å vite at ting er OK. Men får bare ta en dag av gangen som du sier. :Heartpink
 
Takk for gode råd!

Husker du når du tok ultralydene? Har første ultralyd i begynnelsen av uke 8, skulle være uke 7 men de hadde ikke kapasitet. 23 dager er lenge å vente på å vite at ting er OK. Men får bare ta en dag av gangen som du sier. :Heartpink
Ja, det skjønner jeg er lenge å vente.. Håper dagene går fort!
Jeg fikk en sniktitt hos fastlegen 6+0 og fikk se hjertet slå for første gang, på sykehuset 6+2, 9+2 (privat), 11+6 og OUL var vel 18+2 ellers fikk jeg ekstra oppfølging pga svangerskapsdiabetes så fikk jevnlig sett at alt var bra, så det var betryggende :)
 
Back
Topp