Prøvere ved St.Olavs

Poster denne her inne. Screenshot fra facebookinnlegg til fertilitetseksjonen st.olavs ang helg og innsett
Screenshot_20220105-232812_Facebook.jpg
 
For dere som spør - dessverre er det ikke lov for partner å være med inn til innsett :(
 

Vedlegg

  • 8BEAC544-AAED-4BEF-9788-4E7B5F241408.jpeg
    8BEAC544-AAED-4BEF-9788-4E7B5F241408.jpeg
    214,9 KB · Visninger: 48
Har fått time til videokonsultasjon nå, vi har sendt tilbake skjema med info om oss sammen med politiattest. Har også tatt alle blodprøver vi må ta. Spent på veien videre nå :)
 
åh.. skal ha innsett om 2 uker :( Dette var nedtur.. men så lenge de ikke stenger ned klinikken så går det fint. Får bruke facetime da :p
Jeg har aldri hatt med mannen. Det går helt fint. Er ganske raskt overstått. ❤️
 
åh.. skal ha innsett om 2 uker :( Dette var nedtur.. men så lenge de ikke stenger ned klinikken så går det fint. Får bruke facetime da :p

Hadde insett I går, det går utrolig fort 10 minutter fra jeg satt meg i stolen til jeg var ferdig. Også ser du veldig lite, håper det går fort å enkelt til deg :cat:
 
Okei, tusen takk ❤️ Det er ikke noe smerter? Får du se embryoet på skjerm/bilde? :shy:

Ingen smerter, men ubehag i forhold til fullblære og et spekter som skal oppi musa. Så ikke noe smerter sånn sett :) :)
Ja de sier i fra når de putter den inn så får du se på skjermen en bitteliten hvit flekk som kommer inn i livmoren ❤
 
Okei, tusen takk ❤️ Det er ikke noe smerter? Får du se embryoet på skjerm/bilde? :shy:

Det var helt smertefritt. Var litt ubehagelig når de gikk gjennom livmorhalsen men ikke mer enn det. Man ser på skjermen når egget settes på plass. Jeg har gjort alt alene utenom på egguttaket var mannen med for å levere prøve men var inne alene. Går helt fint!
 
Jeg har startet på letrozol i går og er sykt spent på innsettet som forhåpentligvis blir om ca 2 uker. Det eneste jeg er skikkelig redd for nå er om vi skal få korona og det skal utsette forsøket enda en gang. Det er masse smitte i byen min og vi har en 6 åring på skole. Jeg har hjemmekontor. Vet det ikke er noe jeg kan gjøre om det skulle skje, men det er en reell frykt. Spesielt siden det ble ekstra mye venting etter egguttaket i november pga. jul og jeg fikk en tidlig Sa ble syklusen min etterpå helt rar og var kjempelang.

Kan man forresten ha sex på letrozol?
 
Jeg har startet på letrozol i går og er sykt spent på innsettet som forhåpentligvis blir om ca 2 uker. Det eneste jeg er skikkelig redd for nå er om vi skal få korona og det skal utsette forsøket enda en gang. Det er masse smitte i byen min og vi har en 6 åring på skole. Jeg har hjemmekontor. Vet det ikke er noe jeg kan gjøre om det skulle skje, men det er en reell frykt. Spesielt siden det ble ekstra mye venting etter egguttaket i november pga. jul og jeg fikk en tidlig Sa ble syklusen min etterpå helt rar og var kjempelang.

Kan man forresten ha sex på letrozol?


Ingenting som tilsier at du ikke kan ha sex ;) men når du begynner å nærme deg eggløsning kanskje ikke ha så mye ?
Jeg gikk på de I 7 måneder for å bli gravid, mangler eggløsning.
 
Jeg har startet på letrozol i går og er sykt spent på innsettet som forhåpentligvis blir om ca 2 uker. Det eneste jeg er skikkelig redd for nå er om vi skal få korona og det skal utsette forsøket enda en gang. Det er masse smitte i byen min og vi har en 6 åring på skole. Jeg har hjemmekontor. Vet det ikke er noe jeg kan gjøre om det skulle skje, men det er en reell frykt. Spesielt siden det ble ekstra mye venting etter egguttaket i november pga. jul og jeg fikk en tidlig Sa ble syklusen min etterpå helt rar og var kjempelang.

Kan man forresten ha sex på letrozol?
Tror ikke de ønsker at man har sex når man skal ha innsett ved naturlig eggløsning da det øker risikoen for flerlingsvangerskap.
 
Ingenting som tilsier at du ikke kan ha sex ;) men når du begynner å nærme deg eggløsning kanskje ikke ha så mye ?
Jeg gikk på de I 7 måneder for å bli gravid, mangler eggløsning.

Hihi takk for svar! Er jo litt kjekt å opprettholde samlivet litt når man er i denne prosessen :D

Jeg tror jeg har eggløsning naturlig. Men siden Jeg har hatt litt vanskeligheter med å finne når den er tidligere så satt de meg på letrozol nå på dette innsette. Men så har jeg heller aldri brukt clearblue sin eggløsningstester og da var det jo mye lettere :wacky: får se hvordan det her går!
 
Er det flere som har brukt annen gyn til kontroller? St. Olavs foreslo det, men jeg ser for meg at det må være bedre å reise til de som har best peiling. Også med tanke på ekstra medisiner siden sykehusapoteket på St. Olavs alltid har inne det man trenger. Her blir det i så fall 1 time ekstra å reise til Trondheim, men tror jeg foretrekker det. Det er vel noe jeg kan bestemme selv eller?
Skal ikke starte opp riktig enda, mannen skal ta noen prøver først, men planlegger litt logistikk i hodet nå i forveien :p
 
Er det flere som har brukt annen gyn til kontroller? St. Olavs foreslo det, men jeg ser for meg at det må være bedre å reise til de som har best peiling. Også med tanke på ekstra medisiner siden sykehusapoteket på St. Olavs alltid har inne det man trenger. Her blir det i så fall 1 time ekstra å reise til Trondheim, men tror jeg foretrekker det. Det er vel noe jeg kan bestemme selv eller?
Skal ikke starte opp riktig enda, mannen skal ta noen prøver først, men planlegger litt logistikk i hodet nå i forveien :p
For en time ekstra hadde jeg også reist til st Olavs. Har selv alltid brukt lokal gyn, og det er alltid litt mer styr fordi du skal sende inn resultat og så skal lege vurdere og så skal du få beskjed tilbake igjen osv
 
Er det flere som har brukt annen gyn til kontroller? St. Olavs foreslo det, men jeg ser for meg at det må være bedre å reise til de som har best peiling. Også med tanke på ekstra medisiner siden sykehusapoteket på St. Olavs alltid har inne det man trenger. Her blir det i så fall 1 time ekstra å reise til Trondheim, men tror jeg foretrekker det. Det er vel noe jeg kan bestemme selv eller?
Skal ikke starte opp riktig enda, mannen skal ta noen prøver først, men planlegger litt logistikk i hodet nå i forveien :p

For «bare» en time hadde jeg kjørt til St.Olavs ja :) Jeg har 6 timer kjøring én vei til trondheim, så derfor blir det lokale ultralyder her når jeg kan.
 
For en time ekstra hadde jeg også reist til st Olavs. Har selv alltid brukt lokal gyn, og det er alltid litt mer styr fordi du skal sende inn resultat og så skal lege vurdere og så skal du få beskjed tilbake igjen osv
For «bare» en time hadde jeg kjørt til St.Olavs ja :) Jeg har 6 timer kjøring én vei til trondheim, så derfor blir det lokale ultralyder her når jeg kan.

Takk for svar, var det jeg tenkte ja :) Men skjønner også hvis man har veldig lang reisevei at det kan være greit å ta det litt nærmere.
 
Er det flere som har brukt annen gyn til kontroller? St. Olavs foreslo det, men jeg ser for meg at det må være bedre å reise til de som har best peiling. Også med tanke på ekstra medisiner siden sykehusapoteket på St. Olavs alltid har inne det man trenger. Her blir det i så fall 1 time ekstra å reise til Trondheim, men tror jeg foretrekker det. Det er vel noe jeg kan bestemme selv eller?
Skal ikke starte opp riktig enda, mannen skal ta noen prøver først, men planlegger litt logistikk i hodet nå i forveien :p
Samme svar som de over her. Jeg bor i Bergen, så brukte en gynekolog her til kontroller. Men syntes i grunn ikke det var særlig styr, han har samarbeidet med st.Olavs lenge, og hadde stålkontroll, samt håndterte alt av innsending av info til de!
 
Samme svar som de over her. Jeg bor i Bergen, så brukte en gynekolog her til kontroller. Men syntes i grunn ikke det var særlig styr, han har samarbeidet med st.Olavs lenge, og hadde stålkontroll, samt håndterte alt av innsending av info til de!
Ja, da skjønner jeg det ikke er problem:) Jeg stresser mest med det å få tak i medisiner etter kontrollen da evt, men det kan jeg jo planlegge for å bestille på apoteket her jeg bor kanskje.
 
Back
Topp