Prøvere ved St.Olavs

Han vet jeg har dårlig tid, fikk pratet idag og ble enige om å prøve første forsøk i juni :) har forklart han alt dette, uten å legge press på han. Så vi får krysse fingrene ❤

Herlig ♥️ det er jo ikke så lenge til, men likevel en drøy måned. :)

Høres ut som dere fikk en god prat og er sammen om dette da! Det er godt:Heartpink

Og ja, jeg kan skrive under på at prosessen kan ta tid selv om man får komme igang med behandling. Vi hadde egguttak i desember, men har kun hatt ett innsett pga avbrutte forsøk. Skal ha Nytt innsett nå i mai, så krysser fingrene for at vi kommer i mål da!

Ja var jo som jeg sa til han å når vi skulle henvises at det er en laaang prosess og kan dryge i lange baner. Men det gikk fort, nesten litt for fort i svingene når vi først kom inn. Var litt brutal samtale å få høre man har lite egg og dårlig tid når man er 30 år. Trodde jeg enda hadde god tid å at prosessen koms til å dryge ut for å finne ut hvorfor jeg ikke har blitt gravid som prøver i 8 år :bag:

Ja var jo som jeg sa til han å når vi skulle henvises at det er en laaang prosess og kan dryge i lange baner. Men det gikk fort, nesten litt for fort i svingene når vi først kom inn. Var litt brutal samtale å få høre man har lite egg og dårlig tid når man er 30 år. Trodde jeg enda hadde god tid å at prosessen koms til å dryge ut for å finne ut hvorfor jeg ikke har blitt gravid som prøver i 8 år :bag:
Ja, jeg forstår det slik at St.Olavs er flink til å prioritere og komme raskt igang med de som har lite egg. Det er jo veldig bra!

Nei. Vi er fremdeles i IVF-prosessen. Hadde første uttak i desember, og så har de slitt veldig med å stimulere frem tykk nok slimhinne på meg, så vi har en god del avbrutte forsøk bak oss siden uttaket. Fikk innsett forrige syklus uten at det festet seg. Neste innsett blir i midten av mai hvis alt går etter planen, så krysser fingrene!
Lykke til! Håper for deg:Heartred

Jepp :) takk ♥️
Vi ble henvist fra privat klinikk i sent august, og hadde uttak i november. Eneste grunn til at det tok så lang tid, var fordi gubben måtte vente i flere uker på politiattesten. Fikk ikke sendt inn alt før midten av oktober - og da fikk vi full behandlingsplan og oppstart når syklusen startet.

Baby satt på første innsett her :) ♥️
Så herlig at baby satt på første, for en drøm:Heartred:Heartpink

Har to igjen på frys, men må fullføre en abort først og ha en syklus mellom. Usikker på om jeg rekker det :( hva med deg?
Åh, så kjedelig å høre.. Håper det ordner seg fort for deg:Heartred

Jeg venter på innkalling til første time. Så blir spennende å se hva som skjer framover!

Åååå, jeg er så drittlei av å vente allerede
Hjertesukk på utålmodigheten i dag.
Venter på brevet med innkalling til hysterskopi. Ble bare ett fryseforsøk her før de avgjorde at det blir hysterskopi før vi får prøver flere ganger.
Syns det var kvikk avgjørelse.
Jeg er for å si det rett ut drittlei av alle vennerpar og en hel instagramfeed med gravide folk.

Måtte bare få en utblåsning! ❤️

Hvordan står det til med andre her inne?

@Frk.Dott - krysser fingrene for neste innsett ❤️❤️

Venter på brevet med innkalling til hysterskopi. Ble bare ett fryseforsøk her før de avgjorde at det blir hysterskopi før vi får prøver flere ganger.
Jeg er for å si det rett ut drittlei av alle vennerpar og en hel instagramfeed med gravide folk.

Var det flere indikasjoner som gjør at de ønsker hysteroskopi etter bare ett innsett? Håper ventetiden blir kort! Må nok vente på hysteroskopi selv, så blir nok ikke flere forsøk før etter sommeren.

Huff ja, jeg forstår deg så godt! Kjenner mye på det samme, at denne ventingen er det tyngste. Og særlig når det er gravidmager og annonseringer overalt rundt oss. Jeg har hatt en ganske tung periode nå og begynt å miste litt håpet, og har kjent veldig på behov for å bygge vegger og bare sperre meg litt inne i min egen lille boble. Det er kanskje ikke det lureste i lengden, men akkurat når ting er som tyngst er det helt lov å beskytte seg selv, husk det!

Lurer på hva de vurderer som annerledes mellom oss to siden det ikke ble hysteroskopi på meg? Kjenner jeg gjerne skulle hatt det faktisk, for etter så mange avbrudd og et negativt innsett så er jeg veldig pessimistisk til neste innsett kjenner jeg. Men takk for lykkeønskning likevel:Heartpink

har du hørt noe om når du kan forvente hysteroskopi? Jeg regner nesten med at siden de gjør det selv på fertilitetsseksjonen på st.Olavs så er det kortere ventetid der enn andre steder?

Huff ja, jeg forstår deg så godt! Kjenner mye på det samme, at denne ventingen er det tyngste. Og særlig når det er gravidmager og annonseringer overalt rundt oss. Jeg har hatt en ganske tung periode nå og begynt å miste litt håpet, og har kjent veldig på behov for å bygge vegger og bare sperre meg litt inne i min egen lille boble. Det er kanskje ikke det lureste i lengden, men akkurat når ting er som tyngst er det helt lov å beskytte seg selv, husk det!

Lurer på hva de vurderer som annerledes mellom oss to siden det ikke ble hysteroskopi på meg? Kjenner jeg gjerne skulle hatt det faktisk, for etter så mange avbrudd og et negativt innsett så er jeg veldig pessimistisk til neste innsett kjenner jeg. Men takk for lykkeønskning likevel:Heartpink

har du hørt noe om når du kan forvente hysteroskopi? Jeg regner nesten med at siden de gjør det selv på fertilitetsseksjonen på st.Olavs så er det kortere ventetid der enn andre steder?

Synes det er helt innenfor å distansere seg fra gravide og til og med barnefamilier, ved behov. Når noen som jeg ikke står nær til legger ut masse om graviditetet eller barna på SM så har jeg begynt med å unfollow eller mute. Er ikke slik at jeg ikke ønsker oppdateringer i det hele tatt, men enkelte legger ut så mye og så mange detaljer at det tærer på. Man får bare gjøre det man trenger for å komme gjennom dette

Vedlegg

• 4248803738_73a62f39d9.jpg
    4248803738_73a62f39d9.jpg
    28,9 KB · Visninger: 59
Da ble det avslag for oss..
Noen som vet om bra klinikker i utlandet?det blir siste sjanse for oss å prøve..

Oi! Hva var det som skjedde at det ble avslag? :( Beklager hvis du har skrevet tidligere, har ikke rukket å følge med alt

Back
Topp