Prøvere ved St.Olavs

Håpløst at de strammer inn på kontakt via crypho! Vil mye heller at svar tar litt lengre enn at jeg må vente på callback, kanskje ikke nå å svare, for å sette meg i call back kø igjen :bag:

Håpløst at de strammer inn på kontakt via crypho! Vil mye heller at svar tar litt lengre enn at jeg må vente på callback, kanskje ikke nå å svare, for å sette meg i call back kø igjen :bag:
Jeg stusset litt over at testresultat ikke skal meldes inn via Crypho. Jeg må melde inn negativt forsøk på fredag, men virker nesten som jeg må ringe det inn...?

Enig. Ett skritt frem og to tilbake...

Jeg digga muligheten med crypho, syns det var kjempe greit å bare plinge avgårde ei melding å slippe å passe på hvem som ringte osv. samtidig så meldte jg inn mens i helga å ble oppringt på mandag, der var også veldig fint å få tlf om hvordan man hadde det osv. men enig, digga ha den muligheten å bare sende avgårde spørsmål på cryphon. Var så enkelt og greit!

Jeg stusset litt over at testresultat ikke skal meldes inn via Crypho. Jeg må melde inn negativt forsøk på fredag, men virker nesten som jeg må ringe det inn...?

Synd at det ble negativt da :Heartpink

Skrev et tåpelig spørsmål og slettet :p

Last edited:
Ja, det var veldig nedtur. Hadde trengt en opptur etter alle de avbrutte forsøkene. Håper vi rekker et innsett til før sommeren.

Har dyp medfølelse for det :( krysser fingrene også at det ikke blir lenge til neste innsett :Heartpink husker ikke om du har skrevet før om mulig plan videre mtp slimhinnen?

Har dyp medfølelse for det :( krysser fingrene også at det ikke blir lenge til neste innsett :Heartpink husker ikke om du har skrevet før om mulig plan videre mtp slimhinnen?
De har vel en backup-plan, men siden det fungerte bra med kombinasjonen estradot og progynova regner jeg nesten med at det blir det. Vi får se. Blir litt spennende å se hva de sier!

Hei!
Vi ble henvist og hadde videokonsultasjon bare 3 uker etterpå. Det var i mars. De sendte så noen papirer i posten som skulle returneres, ringte meg igjen ang hvilken medikamenter og hvordan det skulle foregå for meg, ble enige om oppstart av medikamenter etter menstruasjonen i mai (var ingen ledige plasser i april sa hun). Så om forhåpentligvis om litt under en mnd, så er vi i gang Håper det går fort for deg også, lykke til!

Tusen takk for svar, og masse lykke til med første (og forhåpentligvis eneste) runde!

Hvor lang tid tok det fra henvisningen ble sendt inn til dere ble kontaktet?

Er det noen som kan svare meg på dette:
når man går på sprøyter, vært på ultralyd og fått høre at eggene ser bra ut, sånn ca når skal man da til Trondheim for å plukke de ut?:)

når man går på sprøyter, vært på ultralyd og fått høre at eggene ser bra ut, sånn ca når skal man da til Trondheim for å plukke de ut?:)

På den ultralyden så sjekker de hvor mange og hvor store folliklene er, og foretar en vurdering ut fra det. Jeg måtte gå på sprøyter i 3-4 dager til, før jeg satte EL sprøyta - så uttak to dager etter det. Men man skal jo gjerne kun sette fyremadel den dagen, med mindre man, etter UL, får en annen beskjed, så tipper de KAN synes at folliklene er store nok og man skal sette EL sprøyta samme dag og få uttak to dager etter.. og det KAN hende folliklene ikke er i nærheten engang, og man må stimulere en stund til, og kanskje øke dosen.
Etter hva jeg har hørt, virker det som om 'noen få dager til med sprøyter' er normalt, så gjerne uttak innen en uke etter første UL. Men man vet jo aldri hvordan man reagerer på medisinene..

Ser du har fått bra svar over her, men for min del ble det stimulering en liten uke til, ny UL, så enda et par dager stimulering før EL-sprøyten ble satt.

På den ultralyden så sjekker de hvor mange og hvor store folliklene er, og foretar en vurdering ut fra det. Jeg måtte gå på sprøyter i 3-4 dager til, før jeg satte EL sprøyta - så uttak to dager etter det. Men man skal jo gjerne kun sette fyremadel den dagen, med mindre man, etter UL, får en annen beskjed, så tipper de KAN synes at folliklene er store nok og man skal sette EL sprøyta samme dag og få uttak to dager etter.. og det KAN hende folliklene ikke er i nærheten engang, og man må stimulere en stund til, og kanskje øke dosen.
Etter hva jeg har hørt, virker det som om 'noen få dager til med sprøyter' er normalt, så gjerne uttak innen en uke etter første UL. Men man vet jo aldri hvordan man reagerer på medisinene..

Akkurat ja, så det er veldig individuelt skjønner jeg:) Da får jeg bare ta ett steg av gangen skjønner jeg tenkte jeg skulle prøve å anslå når sånn ca det ble Trondheimstur, men det er ikke så lett å regne ut da. Tusen takk for at dere tok dere tid til å svare meg!

Er så spent på alt sammen, starter opp med sprøyter om ca 2-3 uker, bare mensen kommer

Flere her som har gått rett fra negativt fryseforsøk og over på nytt? Hadde inntrykk av at man burde ha en syklus imellom, men denne gangen startet St.Olavs meg bare rett opp igjen.

Flere her som har gått rett fra negativt fryseforsøk og over på nytt? Hadde inntrykk av at man burde ha en syklus imellom, men denne gangen startet St.Olavs meg bare rett opp igjen.
Naturlig eller styrt? I naturlig tror jeg det er vanlig å bare kjøre på nytt, mens i styrt har jeg alltid ventet en syklus :)

Jeg har styrt syklus. Spurte faktisk om det ikke var anbefalt å vente, men fikk beskjed om at det ikke var nødvendig.
Kanskje de har endret policy. Jeg har hatt 6 fryseforsøk i styrt, og har alltid måttet vente.
Men jeg har hatt veldig godt av pause, for jeg tåler inne progynova, så det kan jo hende de tar individuelle hensyn der.

Back
Topp