Prøvere ved St.Olavs

Hva regner st. olavs som første mens dag? Jeg skal ha fryseforsøk. Begynt å spotte nå i ettermiddag. Ikke full blødning enda. Noen som har peiling på om de strekker seg litt i forhold til start på progynova? Om de regner dagn i dag som første mensdag, så utgår forsøket pga. påsken.

Last edited:
Hva regner st. olavs som første mens dag? Jeg skal ha fryseforsøk. Begynt å spotte nå i ettermiddag. Ikke full blødning enda. Noen som har peiling på om de strekker seg litt i forhold til start på progynova? Om de regner dagn i dag som første mensdag, så utgår forsøket pga. påsken. Nesten lyst å dra en hvit løgn.
Frisk blødning før kl 18 regnes som første mensdag. Får du frisk blødning først etter kl 18 regner du neste dag som første mensdag.

Må oppdatere her inne og:happy:
Jeg er gravid etter fryseforsøk med innsett av blastocyst:woot:
4+0 idag, og fikk målt hcg som var 225.
Og fikk positiv digital❤️

EC92D905-CB5A-46A2-94A4-ADFBE7D4D01C.jpeg

Frisk blødning før kl 18 regnes som første mensdag. Får du frisk blødning først etter kl 18 regner du neste dag som første mensdag.

Takk. Har du gjort dette ved fryseforsøk hvis du har opplevd å få blødning sent? Ser du i en annen tråd også har gått på støttemedisin for slimhinne slik jeg skal.
Jeg fikk litt brun/rosa i ettermiddag. Ingenting siden da.. og nå er klokken snart 19.

Takk. Har du gjort dette ved fryseforsøk hvis du har opplevd å få blødning sent? Ser du i en annen tråd også har gått på støttemedisin for slimhinne slik jeg skal.
Jeg fikk litt brun/rosa i ettermiddag. Ingenting siden da.. og nå er klokken snart 19.
Ja, jeg pleier å få mens på kvelden som regel, da har jeg startet opp medisiner dagen etter.

Og ja, hadde uttak i desember, men har fortsatt ikke fått satt inn pga tynn slimhinne. Ble avbrutt senest fredag da jeg egentlig skulle ha innsett. Så jeg håper de finner en magisk kur for slimhinna mi snart!

Ja, jeg pleier å få mens på kvelden som regel, da har jeg startet opp medisiner dagen etter.

Og ja, hadde uttak i desember, men har fortsatt ikke fått satt inn pga tynn slimhinne. Ble avbrutt senest fredag da jeg egentlig skulle ha innsett. Så jeg håper de finner en magisk kur for slimhinna mi snart!

åh, så utrolig frustrerende for deg. Denne prosessen er så mye lenger enn nødvendig fra før! Krysser fingrene for at de finner noe som hjelper.

takk for svar - kun spotting her i dag. Vet ikke hva jeg skal gjøre om ikke blødning kommer før for eksempel klokken 10 i morgen. Vet egentlig ikke hva progynova gjør heller. Krisemaksimerer i forhold til hvis i dag skal regnes som dag 1 eller ikke. Noen menstruasjoner blør jeg veldig lite, andre ganger mer. Umulig.

åh, så utrolig frustrerende for deg. Denne prosessen er så mye lenger enn nødvendig fra før! Krysser fingrene for at de finner noe som hjelper.

takk for svar - kun spotting her i dag. Vet ikke hva jeg skal gjøre om ikke blødning kommer før for eksempel klokken 10 i morgen. Vet egentlig ikke hva progynova gjør heller. Krisemaksimerer i forhold til hvis i dag skal regnes som dag 1 eller ikke. Noen menstruasjoner blør jeg veldig lite, andre ganger mer. Umulig.
Forstår det er veldig vanskelig, har hatt det slik selv. Husker en gang jeg trodde mensen var igang, startet progynova, så stoppet alt opp. Forsøket ble avbrutt :( det er så viktig at den gamle slimhinna blir blødd ut før du starter medisin. Ring klinikken om du er usikker, så får de veilede deg :Heartred

Forstår det er veldig vanskelig, har hatt det slik selv. Husker en gang jeg trodde mensen var igang, startet progynova, så stoppet alt opp. Forsøket ble avbrutt :( det er så viktig at den gamle slimhinna blir blødd ut før du starter medisin. Ring klinikken om du er usikker, så får de veilede deg :Heartred

Er en uke på overtid. Hatt murringer i mange dager.

Da ble det ny behandlingsplan fra st.olav. prøve bare menopur 300 ie nå. tankene mine svirrer om det er den som kunne til at jeg fikk ett egg til innsett i 1.forsøk. i 2.forsøk brukte jeg bare bemfola å hadde ingen virkning av det. blir spennende dette å se. færre egg mn bedre kvalitet sies det om menopur. så lenge jeg får ett egg som er brukbart skal jeg heise flagget på verandaen her:angelic:

Æsj. Nye nasjonale regler. Nå frykter jeg innsett blir avbrutt. Må reise fra annen by.

Noen som vet hvordan st. Olavs forholder seg til dette nå?

Æsj. Nye nasjonale regler. Nå frykter jeg innsett blir avbrutt. Må reise fra annen by.

Vet ikke, men tror du ikke medisinsk behandling anses som nødvendig reise?
Jeg vil tro dette regnes som en nødvendig reise, men vil også tro at du må være kjempenøye med hvor og hvem du er med i tiden før innsett, for å få lov til å komme.

Jeg vil tro dette regnes som en nødvendig reise, men vil også tro at du må være kjempenøye med hvor og hvem du er med i tiden før innsett, for å få lov til å komme.

blir full isolering. Hjemmekontor og bestilling av matvarer hjem.

tja, vet ikke om de anser ønske om barn som nødvendig reise bør være det

Jeg fikk reise i går! Fly eller bil?
Jeg måtte vise til negativ test, men fikk lov å reise med fly (etter litt frem og tilbake)

Var det dine "kriterier?". Jeg kommer fra smittefri kommune og reiser med egen bil :smiley-ashamed004
Nei, jeg fikk lov til å fly til slutt, men det var det de først sa. Pluss være i karantene 2 uker før avreise og å kunne fremvise negativ test.
Jeg vet ikke med smitte, men de sa i hvert fall selv at de så an smittetrykket lokalt.
Kan godt hende de lar deg også fly altså. Men reiser du med bil er det vel større sjanse for å få lov uansett hvordan smitten er der du reiser fra. Når skal du reise?

Back
Topp