Orker ikke lese gjennom hele tråden (beklager hvis mine spørsmål er stilt tidligere, men aner ikke hvor jeg skal henvende meg)..
Min mann og meg har prøvd å bli gravide siden september2015. Vi er nå inne i pp15. Min opprinnelige fastlege kjenner meg godt, og jeg snakket tidlig med ham om mine bekymringer og frykter. Dermed ble det mer eller mindre avtalt at vi tidlig skulle ta grep (i februar/mars) dersom jeg ikke hadde blitt gravid iløpet av tiden mellom sept og feb/mars. Det jeg ikke visste i desember ifjor når denne muntlige avtalen ble inngått, var at i mars skulle min fastlege ta pause fra legesenteret for å jobbe et år på St.Olav (spesialisering innen hudsykdommer), og at han med dette kom til å være borte i et år. Vikaren som er satt inn for ham skuffer veldig, for å si det mildt. Og jeg føler meg hverken sett eller hørt på legekontoret. Jeg har nevnt prøvingen flere ganger, men vikarlegen er ung og virker veldig ny, og temaet virker som om det ikke passer ham, så han blir smålig rar og keitete.
I september i år, så tok jeg på nytt opp temaet. Og nok en gang følte jeg meg gjennomsiktig. Han orker ikke stille spørsmål, eller svare ordentlig på mine spm, kommer ikke med tips eller forslag, og gjør ingenting for å hjelpe meg som pasient. Eller jo; han ba meg ta kontakt med privat klinikk selv. To mnd senere når jeg på nytt var til legen pga noe annet, så var det så vidt han ville sende henvisning til gyn for celleprøver etc (jeg er 25 år gammel, og har aldri vært til gyn.. men pga at min mor har hatt kreft i eggstokker/livmor/eggledere så har jeg etter langt om lenge endelig tatt til mot og bedt om undersøkelse).
Her er mye jeg ikke har klart å få med om min frustrasjon og mine tanker, men dette hjelper jo på å danne et bilde for noen her inne vil jeg tro. Jeg er nå på cd 3 i pp15. Har eggløsning og mensen regelmessig, og min mann og meg hopper også i høyet regelmessig både før, under og etter el.. Likevel har de eneste positive testene jeg har lest av vært el-tester. Ingen graviditetstester..
Er ganske lei meg og opprørt nå, når jeg i tillegg på st.olav sine nettsider kunne lese at fastlege kan henvise til hjelp med ass.befruktning.. Hva mener dere jeg skal gjøre? Er "bare" 3-4mnd igjen til opprinnelig lege kommer tilbake. Men samtidig, 3-4mnd å leve i uvisshet og irritasjon er lenge når man har vært prøvere så lenge som vi har..
Håper noen skjønner hva jeg vil frem til nå.. ble litt tankeoppkast her.. Tårene triller fordi jeg er så lei meg og opprørt over å føle meg oversett og ikke ivaretatt av vikarlegen