Prøver på baby nr 3.

Er det fleire som har fått kraftigare smerter/symptom no når de prøver på nr 3 enn de har hatt tidlegare?

Eg har mykje kraftigare smerter under mens og er i tillegg oppblåst og har smerter i magen og korsrygg rett etter el/pms symptom. Ikkje godt å vite om det et alderen eller endring i hormoner etter fleire svangerskap som gjer det. Første gong eg kjente el/pms smerter var i alle fall då mens var på veg tilbake etter nr 2. Har gått på p-piller siden med svært lite smerter under mens så blei overraska over kor vondt eg faktisk har ila syklusen når eg ikkje går på prevensjon.
Jeg har det også sånn. Trenger ikke EL-tester for å vite når det er, har vondt i hele kroppen! Har hatt spiral de siste 6 år utenom graviditeter, så vet ikke årsaken, men vet at den skal tilbake etter nestemann!
 
:happy: Kan jeg også bli med her? Klaffa fort for oss og testet positivt i går i pp1. Fra før har vi jente på 10 og gutt på 6, så dette blir en skikkelig attpåklatt! Jeg har akkurat fylt 36 år. Gleder meg til å følge med på dere :angel7
 
som om jeg skulle skrevet det selv, vi også venter til juni med å prøve, følger bare med nå for å "ble kjent" med kroppen. Ingen EL enda, skulle vært 9.april. CD20 (!!!) nå uten tegn til EL.. Spent på om mensen kommer og det bare er jeg som har bomma.. Var så i rute sist med peak og el-slim akkurat da det skulle..

Veldig merkelig! Hvor lenge har du vært uten prev? Eller, hva slags prev brukte du?:hilarious: nå har tempen økt 2 dager på rad, så regner med fertility friend setter el på i går eller i dag. Er uansett glad for at jeg har el, bare frustrerende når det ikke går som klokka nå...
 
Veldig merkelig! Hvor lenge har du vært uten prev? Eller, hva slags prev brukte du?:hilarious: nå har tempen økt 2 dager på rad, så regner med fertility friend setter el på i går eller i dag. Er uansett glad for at jeg har el, bare frustrerende når det ikke går som klokka nå...
Tok ut spiral i midten av januar, hatt spiral i 10 år. Fikk mensen og hatt to regelmessige sykluser (om man kan si det etter bare to)
Veldig merkelig ja. Blir litt lei meg å når kroppen ikke ‘funker’ som den skal.. men får jeg mensen så har jeg jo hatt EL, da er det bare jeg som har bomma.

jeg håper jo jeg er i regelmessig syklus, hvis ikke vet jeg en som blir veldig fornøyd med sengekos hver dag i juni/juli :laughing002

spennende med økende temp :) får håpe denne mnd bare tullet litt og at du er tilbake i regelmessig syklus igjen
 
:happy: Kan jeg også bli med her? Klaffa fort for oss og testet positivt i går i pp1. Fra før har vi jente på 10 og gutt på 6, så dette blir en skikkelig attpåklatt! Jeg har akkurat fylt 36 år. Gleder meg til å følge med på dere :angel7
Flere som prøver på attpåklatter her! Har nevnt det før, men er nok attpåklattenes år :laughing002 (kanskje Corona har noe med saken å gjøre, det er nok tilfellet her faktisk)
 
Flere som prøver på attpåklatter her! Har nevnt det før, men er nok attpåklattenes år :laughing002 (kanskje Corona har noe med saken å gjøre, det er nok tilfellet her faktisk)
corona-babyene kommer :p
Attpåklatt er fint :Heartred Vi har mange i slekta.

Jeg ønsker meg to tette til slutt jeg, men har kun nevnt en til samboer ennå. Jeg håper han er like samarbeidsvillig om den aller siste som han er nå for tiden :love7
 
corona-babyene kommer :p
Attpåklatt er fint :Heartred Vi har mange i slekta.

Jeg ønsker meg to tette til slutt jeg, men har kun nevnt en til samboer ennå. Jeg håper han er like samarbeidsvillig om den aller siste som han er nå for tiden :love7
to tette er GULL! :Heartpink:Heartblue har mange argumentasjoner for, så bare å be om de når du kommer så langt :happy112
 
:happy: Kan jeg også bli med her? Klaffa fort for oss og testet positivt i går i pp1. Fra før har vi jente på 10 og gutt på 6, så dette blir en skikkelig attpåklatt! Jeg har akkurat fylt 36 år. Gleder meg til å følge med på dere :angel7
Nesten samme aldersforskjell som hos meg☺️ Om baby holder til desember så har jeg en jente på 8 (9 i januar) og gutt på 6 år. Syns det er helt greit med en attpåklatt, hvertfall når det ikke har passet før nå:D
 
Hei damer.

Eg merker at psyken min er litt over alt om dagen. Gleder meg veldig til å bli gravid og ikkje minst til å få baby nr 3. Men har 2 fødsler med komplikasjoner bak meg. Spesielt den siste har eg måtta jobbe med psykisk i etterkant. Jenta var stor og sto fast på skuldrene. Det gjekk heldigvis veldig fint med oss begge men eg har tenkt mykje på "tenk om det ikkje hadde gått bra".

Eg er bekymra for korleis eg kjem tilnå takle eit nytt svangerskap og ikkje minst ein ny fødsel. Eg er aller mest redd for at frykt og engstelse for alt som kan gå galt skal ta overhånd under fødselen. Gleder meg til eg faktisk blir gravid så eg kan starte samtalane med jordmor.
 
Henger meg på her Har bestilt time for å ta ut spiralen i begynnelsen av mai. Har fra før barn født i 2014 og 2016. Så litt aldersforskjell blir det da, også er det med ny mann❤️ Det blir hans første! Gleder meg veldig
 
Tr kom i går så da blir det enda en ny pp. Har kommet litt ut av telling, men et raskt blikk på premom viser at jeg går inn i den 9. pp (10 mnd siden jeg tok ut spiralen og vi startet på baby ne 3)..

Minemin - 31 år - PP 9 - B 3 - EL 1.05 - IKM 15.05
 
Hei damer.

Eg merker at psyken min er litt over alt om dagen. Gleder meg veldig til å bli gravid og ikkje minst til å få baby nr 3. Men har 2 fødsler med komplikasjoner bak meg. Spesielt den siste har eg måtta jobbe med psykisk i etterkant. Jenta var stor og sto fast på skuldrene. Det gjekk heldigvis veldig fint med oss begge men eg har tenkt mykje på "tenk om det ikkje hadde gått bra".

Eg er bekymra for korleis eg kjem tilnå takle eit nytt svangerskap og ikkje minst ein ny fødsel. Eg er aller mest redd for at frykt og engstelse for alt som kan gå galt skal ta overhånd under fødselen. Gleder meg til eg faktisk blir gravid så eg kan starte samtalane med jordmor.
Jeg hadde skrekk og gru med førstemann, men med gjennomgang og fødselforberedende samtaler både på sykehuset med jordmor og med helsesykepleier, så gikk fødsel nummer to sååå mye bedre. Jeg var ikke redd ett sekund. Jeg fødet på et annet sykehus, vesla var så liten at hun gled ut som et såpestykke. Hun var mye mindre enn nummer én, så slik sett var jeg litt mer heldig.
Det er vel også lov å høre om keisersnitt? Hører at også noen velger hjemmefødsel hvilket gjør at man er mye mer rolig og opplever mindre rifter etc. Men selvsagt uten direkte smertelindring. Jeg vurderer dette siste alternativet, men mannen min vil helst til sykehuset. :)

Det er iallfall bare å dele tanker og bekymringer her. Mange fine jenter med mange erfaringer ❤️
 
Jeg hadde skrekk og gru med førstemann, men med gjennomgang og fødselforberedende samtaler både på sykehuset med jordmor og med helsesykepleier, så gikk fødsel nummer to sååå mye bedre. Jeg var ikke redd ett sekund. Jeg fødet på et annet sykehus, vesla var så liten at hun gled ut som et såpestykke. Hun var mye mindre enn nummer én, så slik sett var jeg litt mer heldig.
Det er vel også lov å høre om keisersnitt? Hører at også noen velger hjemmefødsel hvilket gjør at man er mye mer rolig og opplever mindre rifter etc. Men selvsagt uten direkte smertelindring. Jeg vurderer dette siste alternativet, men mannen min vil helst til sykehuset. :)

Det er iallfall bare å dele tanker og bekymringer her. Mange fine jenter med mange erfaringer ❤️
Takk for at du deler erfaringene dine :Heartred

Heimefødsel er uaktuelt i alle fall. Begge er tatt med vakuum med fødestua full av helsepersonell og minste trengte pustehjelp då ho kom ut. Tar ikkje sjansen på å ikkje ha rett utstyr og kompetanse i nærheten dersom behovet oppstår. Vi har lang veg til sjukehuset også...

Eg har blitt lova tett oppfølging og at vi ser an behovet etter kvart. Men det var av fastlegen min som no er sjukemeldt så eg må liksom starte på nytt uansett om eg velger lege eller jordmor til oppfølging. Eg har tenkt at vekstestimering og å bli satt i gang tidleg om ungen ligger an til å bli like stor kanskje er løysinga, men veit jo ikkje korleis eg tenker når eg faktisk er gravid og fødsel nærmer seg.

Var godt å få lufta litt tanker kjenner eg. Får litt for mykje tid med egne tanker på heimekontor :banghead:
 
Tr kom her, så jeg er over i PP7..

Itsgonnabe3 - 33 år - PP7 - b3 - el 01.05- IKM 14/5
 
Den 3 i rekken har meldt sin ankomst hos oss. Det ble positiv test idag, og termin en gang mellom 26-31.12. Det klaffet på pp 2 eller 3 for oss da som det heter=) masse lykke til alle som prøver å få nummer 3❤️
 
Tr kom her. Er så lei av ustabil og kort syklus. Blir testing etter el framover...

Lurer på å prøve å unngå graviditet dei neste 2 pp for å sleppe termin for nær bursdagen til 2åringen, men er ikkje heilt sikker. Har ikkje klaffa til nå likevel så vi kan kanskje berre fortsette som normalt....

Oppgitt og frustrert i dag kjenner eg. Sjølv om det har vært litt halvhjerta prøving til nå er jo ønsket om nr 3 stort.
 
Tr kom her. Er så lei av ustabil og kort syklus. Blir testing etter el framover...

Lurer på å prøve å unngå graviditet dei neste 2 pp for å sleppe termin for nær bursdagen til 2åringen, men er ikkje heilt sikker. Har ikkje klaffa til nå likevel så vi kan kanskje berre fortsette som normalt....

Oppgitt og frustrert i dag kjenner eg. Sjølv om det har vært litt halvhjerta prøving til nå er jo ønsket om nr 3 stort.
Kan jo være praktisk å ha de nært hverandre å. Er 1 uke mellom min og søsteren min sin bursdag, veldig praktisk mtp familieselskaper :)
 
Back
Topp