Prøver lykken

Kan også anbefale å kontakte en androlog. Kvinnene går på alle mulige kurer, mens menn blir sendt direkte til IVF. Urettferdig, mener jeg. Det kan jo være grunner til nedsatt sædkvalitet som kan kureres på 1 mnd.
Hos oss ble det ikke funnet noe. Alt så fint ut, men han fikk resept på medisiner i 3 mnd.
 
Fikk han pergotime? Han har prøvd antibiotika i tilfelle det var infeksjon som var årsaken. Men skal si det til han
 
Er du heldig så er du gravid før sommeren er over ;) satser selv på før jul i år :D
Det skjer ikke. Det er jo feriestengt på klinikken, så det tidligste blir begynnelse av høsten hvis alt klaffer på første forsøk.
Vi har jo klart å bli gravid selv i juli i fjor, men mistet i uke 8, men tviler på at det skjer plutselig igjen. Så venter på IVF som den sikreste løsningen.
 
Fikk han pergotime? Han har prøvd antibiotika i tilfelle det var infeksjon som var årsaken. Men skal si det til han
Pregnyl sprøyter tre ganger i uka.
 
Det skjer ikke. Det er jo feriestengt på klinikken, så det tidligste blir begynnelse av høsten hvis alt klaffer på første forsøk.
Vi har jo klart å bli gravid selv i juli i fjor, men mistet i uke 8, men tviler på at det skjer plutselig igjen. Så venter på IVF som den sikreste løsningen.
Pregnyl sprøyter tre ganger i uka.

Vi har ikke fått det til hittil, så IVF må nok til. Håper du kommer raskt igang i hvert fall :)
 
Fikk han pergotime? Han har prøvd antibiotika i tilfelle det var infeksjon som var årsaken. Men skal si det til han
Hvis du har hans tidligere sædanalyse, så se om det er et + foran leucocyter. Dette betyr infeksjon i kroppen. Er det ikke funnet leucocyter, så er det ingen infekjson. Antibiotika dreper jo sædcellene, så her forbyr jeg mannen bruke det når han er syk.
 
Han hadde ikke leukocytter heldigvis, men det var jo etter antibiotika. Fikk det pga infeksjon i prostata eller testingen kunne gi nedsatt kvalitet.
 
PP14 CD2
Så var det nok en gang på tide med pergotime. Men eneste løsningen er nok ivf... mannens prøve nr.2 var skikkelig dårlig den også, så håper på å bli søkt til Porsgrunn nå(!)...
 
Kjedelig å høre.. :/ Får håpe prosessen går fort i alle fall!
 
PP14 CD14
Denne uka gikk henvisningen til IVF behandling! Spennende tid i møte :D
 
Etter alt håp var ute, slutta å se på babyting, misunne gravide og mødre i permisjon er det endelig lys i enden av tunnellen!

Vi har fått time i slutten av august i Porsgrunn!

Endelig begynner jeg å bli optimistisk igjen, og kan endelig tro at jeg også kan få en baby ❤
 
PP16, CD 18 (tror jeg..?)
En uke igjen til Porsgrunn og første samtale i veien mot ivf. Masse tanker om hvordan det kommer til å bli, spennende og nervøs alt på en gang. Kjenner også litt på skuffelsen på å ikke få det til på egenhånd :confused: at vi muligens aldri kommer til å få barn.. prøver å få fokus over på det positive med 50% sjanse for at det fungerer i løpet av de 2 første forsøkene.
 
Vært stille en stund nå, skjedd endel og samtidig ikke nok. Var i Porsgrunn til forsamtale, og alt så bra ut utenom TSH nivået mitt som var lettere forhøyet... som betydde at det måtte vesentlig ned før jeg i det hele tatt kunne begynne med behandlingen. Så nå tar jeg Levaxin for stoffskifte, subklinisk hypothyreose for de som er interessert. T3 og T4 er normalt, men TSH forhøyet. Må ta dette i minst 4 uker før jeg kan ta kontroll og evt dosejustering. Dersom jeg må endre noe er det enda 4 uker. Er det blitt bra så må jeg likevel ta kontroll etter 2 uker.

Så alt i alt godt å være i gang, og godt å vite at icsi venter i enden av tunnellen :) men tungt å vente når man allerede har ventet så lenge..
 
Æsjda.. Dumme ventetid.. men, som du sier, er i alle fall et lys i enden av tunellen! :)
 
PP18, CD1
Bare en uke igjen til første blodprøve! Veldig spennende!
 
PP18, CD14

Det gikk ikke helt som planlagt. Blodprøven viste at TSH hadde gått ned fra 4.0 til 3.3 på 4 uker, men ikke helt i mål. Legen på Porsgrunn vil jo ha meg under 3.0. Har måttet øke opp dosen på Levaxin, men er nå i faresonen for å få for høyt stoffskifte igjen(T3, som har vært normalt hittil). Så håper denne ene økningen var det som skulle til, hadde det ikke vært for Porsgrunn hadde jeg ikke engang trengt behandling. Skal man bli gravid, skal visst TSH være så langt under 3.0 som mulig, helst under 1.2.

Så gjelder det å finne balansegangen for min del, ved å få TSH ned, uten at T3 og T4 øker for mye. Stoffskifte er veldig viktig under svangerskapet for at fosteret skal utvikle seg riktig.

Ny prøve igjen om 2 uker, og det er akkurat innenfor ifht at jeg skal melde inn første mens til Porsgrunn. Hvis den blodprøven er innenfor(krysser fingrene). Skal egentlig ha 2 blodprøver innenfor normalen før jeg kan starte behandling. Håper derfor å kunne melde inn mens og få de til å godta at jeg tar enda en blodprøve etter 2-3 uker. Rekker uansett å ta den blodprøven før oppstart på medisiner på CD21. Er den ikke normal, er det ikke verre enn at jeg faktisk må vente igjen.

Alt i alt er ting fortsatt veldig usikkert. Og veldig kjedelig.
 
PP20, CD1
Vanskelig å være her inne når ingenting skjer, men endelig skjer det noe! Mensen har kommet og kan endelig telle ned til oppstart med hormoner for ICSI behandling i Porsgrunn! Begynner på nesespray enten 22 eller 23 desember, hvis jeg har telt/forstått riktig. Men så er det jo nærmere en måned med behandling før det skjer noe. Men i januar så skjer det! Og testen kommer vel i februar :D
 
Blir spennende å følge deg! Hvis du flytter dagboken din inn til assistert så er det lettere for oss ivf'ere å følge deg :D
 
Blir spennende å følge deg! Hvis du flytter dagboken din inn til assistert så er det lettere for oss ivf'ere å følge deg :D

Er på vei til å gjøre det nå :) fant endelig ut hvordan det gjøres..
 
Hvordan går det med deg? :)
 
Back
Topp