Prøver lykken

PP11 CD14
Tirsdag etter påske er det endelig på tide med gyn! Veldig spent på hva som skjer videre da :)

Samtidig har jeg også fått halv stilling på poliklinikk ved siden av arbeidet på posten, så satser på en mindre fysisk tung jobb fremover. Kanskje kroppen får slappet av litt igjen :)
 
Titter innom her. Vi har også prøvd lenge, i over to år. Ved utredning og etterhvert behandling for min del (ivf) gikk tiden mye fortere,og tiden begynte å gå fortere når det første året med prøving var over slik at vi kunne utredes.

Håper at de finner ut av ting og legger en slagplan for dere :) håper selvfølgelig at dere heller klarer det på egen hånd før utredning blir aktuelt :D
 
PP11 CD24
I dag har vi vært hos min gynekolog sammen pga den dårlige sædanalysen for en mnd siden. Som utredning skal vi begge ta blodprøver for hormoner og kromosomanalyse. Jeg skal også begynne på pergotime, siden syklusen er litt uregelmessig. Men videre henvisning til icsi skjer først etter mannen har tatt enda en analuse, som ikke kan skje før begynnelsen av juni. Men nå er det i hvertfall en ny mulighet med pergotime, hadde gitt litt opp prøvingen i ventingen på utredning. Men nå er det frem med fertilitetsmonitoren igjen og bruke den for det den er verdt :) for med pergo får jeg kanskje positiv EL-test :)
 
CD28
TR er på vei de nærmeste dagene, kjennes på kroppen. Blir spennende å begynne på pergotime neste uke... også på dobbel kur med en gang! (?)
 
PP12 CD 2
Da tror jeg at jeg har bikket inn i neste pp, men det er helt brunt det som kommer.. og når da googletøsa slår seg løs står det om flere gravide som har hatt det! Har jo hatt noe tidligere, men må nok ta en test senere i dag (kol akkurat fra nattevakt).. må jo være på den sikre siden før jeg begynner på pergo på tirsdag!
 
PP12 CD 2
Da tror jeg at jeg har bikket inn i neste pp, men det er helt brunt det som kommer.. og når da googletøsa slår seg løs står det om flere gravide som har hatt det! Har jo hatt noe tidligere, men må nok ta en test senere i dag (kol akkurat fra nattevakt).. må jo være på den sikre siden før jeg begynner på pergo på tirsdag!

Tatt test enda? :D
 
CD 25
Lever i spenning nå..
Kjenner håpet stiger litt mer etter pergokur, samtidig som jeg minnes alle de gangene det ikke gikk og føler det ikke kommer til å skje denne gangen heller.
Har til nå tenkt at det er pga den dårlige sædanalysen, men har nå noe som ser ut som subklinisk hypothyreose. Skal til legen i mai, så kanskje jeg får behandling for det. Så vi er nok litt å skylde begge to for at det ikke har skjedd noe.
 
PP13 CD1
Da var enda en periode gått sin gang. Er så glad for at jeg har vært i forkant når det kommer til å få hjelp. Alt er i orden for at vi henvises om en mnd hvis prøven hans er like dårlig da ☺
 
Vi hadde en mye bedre sædanalyse, men ble allikevel henvist til IVF.
Mengde 2,5 ml
Konsentrasjon 46 mln/ml
Måtilitet 25%
Kategori A 19%
Kategori B 6%

Så jeg ser at deres resultat er under minimum på flere kriterier. Har dere vurdert vitaminer mens dere venter?
Vit C, E, Sink, Selen skal visst forbedre sædkvalitet.
Selv har vi prøvd disse og mange andre blandinger i 8 mnd. og motiliteten økte bare med 2% hver gang. Altså vi hadde 35% på siste prøve og plutselig bare 19% på en annentestesenter to dager senere. Så sædkvaliteten kan variere veldig. Får håpe mannen din hadde bare en stressende dag da han leverte sin prøve sist og at det blir bedre nå.
 
Vi hadde en mye bedre sædanalyse, men ble allikevel henvist til IVF.
Mengde 2,5 ml
Konsentrasjon 46 mln/ml
Måtilitet 25%
Kategori A 19%
Kategori B 6%

Så jeg ser at deres resultat er under minimum på flere kriterier. Har dere vurdert vitaminer mens dere venter?
Vit C, E, Sink, Selen skal visst forbedre sædkvalitet.
Selv har vi prøvd disse og mange andre blandinger i 8 mnd. og motiliteten økte bare med 2% hver gang. Altså vi hadde 35% på siste prøve og plutselig bare 19% på en annentestesenter to dager senere. Så sædkvaliteten kan variere veldig. Får håpe mannen din hadde bare en stressende dag da han leverte sin prøve sist og at det blir bedre nå.

Har ikke prøvd vitaminer nei, skulle kanskje gjort det.. Men han har fokus på blant annet på tempen så de ikke er for varme :D
Tenker jo det at det skal mye til for å få en veldig god prøve, da han tok 2 prøver i forkant hos egen fastlege som var nedsatte (uten å vite noen tall). Så henvist blir vi nok uansett ja :)
 
Har ikke prøvd vitaminer nei, skulle kanskje gjort det.. Men han har fokus på blant annet på tempen så de ikke er for varme :D
Tenker jo det at det skal mye til for å få en veldig god prøve, da han tok 2 prøver i forkant hos egen fastlege som var nedsatte (uten å vite noen tall). Så henvist blir vi nok uansett ja :)
Visste ikke at man kunne ta sædanalyse hos fastlege.
Vi har også vært hos androlog. IVF prosessen tar jo evigheter uansett, så man har i hvert fall 6 mnd. å prøve på egen hånd før noe skjer. Derfor leser vi mye og prøver andre ting i mellomtiden.
 
Visste ikke at man kunne ta sædanalyse hos fastlege.
Vi har også vært hos androlog. IVF prosessen tar jo evigheter uansett, så man har i hvert fall 6 mnd. å prøve på egen hånd før noe skjer. Derfor leser vi mye og prøver andre ting i mellomtiden.

Han så bare på prøven under mikroskop, så får jo ikke noen spesifikke tall. Hvilket sykehus hører dere til? Er 3-4mnd ventetid i Porsgrunn der vi kommer til å bli henvist.
 
Han så bare på prøven under mikroskop, så får jo ikke noen spesifikke tall. Hvilket sykehus hører dere til? Er 3-4mnd ventetid i Porsgrunn der vi kommer til å bli henvist.
Porsgrunn her også. Skal på forsamtale om tre uker.
 
Back
Topp