Prøver lykken

Er du klar for å ruge?

Blir mest sannsynlig ruger imorgen eller onsdag :) Veldig klar nå, men krangel med mannen for tiden (økonomisk trangt) ødelegger store deler av den gleden for å være helt ærlig.

Uttak uke 4-5 hos deg da? :)
 
Blir mest sannsynlig ruger imorgen eller onsdag :) Veldig klar nå, men krangel med mannen for tiden (økonomisk trangt) ødelegger store deler av den gleden for å være helt ærlig.

Uttak uke 4-5 hos deg da? :)
Hørtes ikke greit ut [emoji20] Har UL på onsdag i uke 3, så tenker det blir uke 4 [emoji4]
 
Kjenner jeg er veldig labil nå, i forkant av oppstart med nesespray. Kommer ikke over alle fartsdumpene underveis, og all ventingen. At jeg må igjennom hormonbehandling for å få det som alle andre får så lett. Hjelper vel ikke at noen bekjente venter tvillinger og flere som akkurat har fått baby. Vanskelig å tenke at det skal gå bra nå, når jeg ikke har fått det til så langt...

Og dette er før hormonbehandling og humørsvingninger...
 
Endelig har jeg fått begynt, kaster vekk alt om PP og CD! Nå er det nesespray som gjelder, og snart vårt lille icsi mirakel!
 
Går til behandling hos akupunktør for en vond skulder, har gått hos han i over et år.. Men har ikke fått meg til å snakke om prøvingen, har jo lest at akupunktur kan ha god effekt på hormoner.

Helt til i dag!


Han ble veldig glad når jeg spurte om han kunne hjelpe! Han fulgte visst flere som skulle gjennom ivf i januar, og skrevet hovedoppgave om akupunktur og ivf under utdannelsen! Han skal stabilisere meg fremover, og deretter gi meg en hovedbehandling rett før innsett og deretter behandling hos en han samarbeider med i Porsgrunn (!) rett etterpå :) og deretter et døgn etter det igjen hos han! Dette må jo bare bli bra :)

Har også fått anbefalt et kosttilskudd som heter Dong quai, også kalt "kvinnenes ginseng", samt nettstedet fertstert.org
 
Spennende!! Da håper vi på det klaffer med både ivf og akupunktur :D
 
Ikke sant! På tide med spire hos deg også nå :)
Synes virkelig jeg også altså, funket ikke i 2015, ei 2016, og med mindre ting skjer raskt så blir det ikke 2017 heller..
 
Begynner å kjenne effekten av nesesprayen, humøret er ganske labert og mye nedstemthet.. kun et par dager med spraying igjen før det reduseres og jeg skal begynne på sprøyter! Grugleder meg til å sette den første, er sykepleier, så vet jo hvordan det skal gjøres..

Er veldig rart å tenke på at jeg kan være gravid om 2 uker...
 
Begynner å kjenne effekten av nesesprayen, humøret er ganske labert og mye nedstemthet.. kun et par dager med spraying igjen før det reduseres og jeg skal begynne på sprøyter! Grugleder meg til å sette den første, er sykepleier, så vet jo hvordan det skal gjøres..

Er veldig rart å tenke på at jeg kan være gravid om 2 uker...
Håper det funker for deg ♡
 
Sprøytedag 4..
Heldigvis gått veldig greit å sette sprøytene, sykepleieren i meg tok over den biten :)

Men dette humøret er ikke til å bli klok på.. Eneste jeg kan gjøre er å sitte for meg selv å fomle med noe, se på serier eller tegne. Finner jeg på å snakke med samboeren eller noen andre, så går jo følelsene rett vest. Sint eller lei meg for absolutt ingenting. Trenger ikke være negativt engang, men hjernen finner en dårlig måte å tolke alt på. For at jeg skåne samboeren noe(han er jo stakkars helt uskyldig), så blir jeg sittende mye alene. Eneste som fungerer..

Får leve i håpet om at det blir egguttak og innsett forhåpentlig innenfor de kommende 14 dagene <3
 
Sprøytedag 7 (teknisk sett..)
Sitter på en rolig nattevakt, og tenke jeg kunne oppdatere litt her.

Hormonbehandlingen ser ikke ut til å påvirke jobben, heldigvis! Elsker jobben min som sykepleier, hadde jeg ikke vært sykepleier, så hadde ikke sprøytene gått så greit som de gjør. Når jeg gikk utdanningen, så var jeg livredd for sprøyter! Men etter flere år som yrkesaktiv, så er det heldigvis gått over :)

Mye som skjer denne uka, potensielt sett! Har vært hos psykolog for første gang, noe jeg tror kommer til å bli veldig positivt i lengden. Det er vanskelig å ta opp negative og vanskelige ting der og da, men absolutt verdt å prøve å komme seg igjennom dette.
Har ønsket barn omtrent siden jeg fikk min første mens, selv om jeg ikke var klar for det da. Men kan på hjerte si at barn har vært velkomment siste 10 årene, så når det først ikke går, kjennes det ekstra vondt. Kom frem sammen med psykologen at noen av mine problemer bunner i at jeg har mistet håpet, at det har skjedd så mye negative ting, at jeg nå ønsker å beskytte meg selv. At det er vanskelig å håpe, for da blir fallgruven så stor.

Så var det resten av uka da! I morgen skal jeg til akupunktøren min igjen for litt god behandling for skulderen, men også forberedende behandling til ivf. Han skal lose meg gjennom dette med masse god energi! Han også tatt kontakt med akupunktøren i Porsgrunn som han samarbeider med, så hun er klar for å ta meg imot direkte etter innsett. Har jo ikke helt datoene enda, men hun er vandt til pasienter fra Porsgrunn, og tar inn på kort varsel :)

Ellers er det første UL kontroll og måling av follikler og slimhinne på onsdag, satser på noe positivt der, så jeg kan komme i gang med uttak og innsett! Vil jo helst ikke ta flere sprøyter enn jeg må, ikke minst fordi det er ubehagelig, men også svindyrt... Men hva gjør man ikke for å få det man har ønsket seg så inderlig.

Summert opp så kan det kanskje bli en hektisk uke, og tidligst uttak blir på fredag som kommer. Håper jo selvfølgelig på dette, men vet jo at det er mange som må ta noen ekstra dager med menopur. Håper jeg ikke er en av de, men det svaret får jeg om ca 30t!

Dette ble veldig langt, men ikke ofte jeg blir sittende å skrive på PC, så da flyr jo hendene over tastaturet...
 
Hei hei, da fikk jeg endelig kommet meg til å lest dagboken din :)
Føler slik med deg, vi har også vært prøvere enn del år og ønsket om barn er stort.

Jeg ligger nesten likt i løypa som deg nå. Akkurat mer enn dette tør jeg omtrent ikke tenke, på løpet videre.
Kjenner meg veldig igjen i det du skriver om hva du har kommet frem til med psykologen din.
Har hatt ett håp i så altfor mange år....

Veldig spennende å lese at du går til akupunktør. Vurderer selv å starte, dersom dette forsøket ikke skulle lykkes.
Ser frem til å høre mer om erfaringene dine, og veien videre. Heier på deg! :)
 
Hei hei, da fikk jeg endelig kommet meg til å lest dagboken din :)
Føler slik med deg, vi har også vært prøvere enn del år og ønsket om barn er stort.

Jeg ligger nesten likt i løypa som deg nå. Akkurat mer enn dette tør jeg omtrent ikke tenke, på løpet videre.
Kjenner meg veldig igjen i det du skriver om hva du har kommet frem til med psykologen din.
Har hatt ett håp i så altfor mange år....

Veldig spennende å lese at du går til akupunktør. Vurderer selv å starte, dersom dette forsøket ikke skulle lykkes.
Ser frem til å høre mer om erfaringene dine, og veien videre. Heier på deg! :)
Det skal absolutt ikke være lett for oss.. Har dere blitt henvist videre? Evt begynt med ivf?

Akupunktur er det eneste som har fungert for en kronisk vond skulder, så håper han fikser dette også for meg :)
 
Vi er i gang med første ivf forsøk nå, kort protokoll.
Har uttak i morgen :eek:

Jeg har fått noen tips til akupunktører her hvor jeg bor, så skal teste dette ut om det ikke går for oss nå.
Så veldig spent på å se hvordan dine erfaringer blir :cat:
 
Back
Topp