Prøve på nr 3

Jaaa, jeg har såvidt fått en skimtbar strek nr 2 på eltestene på cd10 før :bag:
Så rart! Er det cd10 egget eventuelt slipper nå da, eller enda tidligere? Ikke lett å bli klok på kroppen når den stadig finner på noe nytt :smiley-ashamed004 Kjekt st man temper så man får en slags bekreftelse på hva som har skjedd etterhvert..

Så rart! Er det cd10 egget eventuelt slipper nå da, eller enda tidligere? Ikke lett å bli klok på kroppen når den stadig finner på noe nytt :smiley-ashamed004 Kjekt st man temper så man får en slags bekreftelse på hva som har skjedd etterhvert..
Ja, har jo endel ganger fått bekreftet el to dager etter positiv test, men jeg pleier jo også å ha positiv tid over litt tid :shy: så da vet man ikke hva som skjer, og jeg hater det! :bag:
Vente,vente,vente...
Ingen symptomer på el idag hvertfall. Kom noe slim som utflod isted, men kanskje rester etter omgangen med samboer tidligere :hilarious: ohoi, alt hva man deler :p

Ja, har jo endel ganger fått bekreftet el to dager etter positiv test, men jeg pleier jo også å ha positiv tid over litt tid :shy: så da vet man ikke hva som skjer, og jeg hater det! :bag:
Vente,vente,vente...
Ingen symptomer på el idag hvertfall. Kom noe slim som utflod isted, men kanskje rester etter omgangen med samboer tidligere :hilarious: ohoi, alt hva man deler :p
Kan kanskje høres ut som el ikke har vært helt enda da ja. Enig, er dritt å ikke vite!
Haha, ja, ikke så lett med de restene alltid, det sliter jeg veldig på å skille mellom Ja, rart hva man deler, men heldigvis er jo alt sånt veeeldig normalt da. Alle får jo rester etter babydansing.

Kan kanskje høres ut som el ikke har vært helt enda da ja. Enig, er dritt å ikke vite!
Haha, ja, ikke så lett med de restene alltid, det sliter jeg veldig på å skille mellom Ja, rart hva man deler, men heldigvis er jo alt sånt veeeldig normalt da. Alle får jo rester etter babydansing.
Jeg hadde så sykt vondt i går, derfor jeg testet i utgangspunktet og fikk den positive testen (den var positiv, men ikke så positiv som jeg pleier å få), det var skikkelig eggløsningssmerter. Men jeg håper opprinnelig ikke det var el så tidlig, vi hadde ikke satt ordentlig igang med aksjene :p

Får smøre meg med tålmodighet og se. Har registrert testen igår som positiv for å huske på det, får heller endre hvis jeg får positiv igjen etterhvert:)

Babydansing :hilarious: :hilarious:

Tror jeg så det ble brukt her eller på reddit, syns det var så søtt :love017 Så bytta ut aksjelegging med babydansing jeg :smiley-angelic002
Nydelig!

Verdiene på blodprøver. AMH på 7. Helt ok og fullt mulig å bli gravid med, men ønskelig med over 10 i min alder :shy: hun kunne anbefale hydrosonografi hvis det ikke lykkes etterhvert.

Vedlegg

• Screenshot_20231208-113914.png
    Screenshot_20231208-113914.png
    310,3 KB · Visninger: 47
Det som de ser pp ved ivf er forholdet mellom fsh og amh. Er amh mer enn fsh så er det ok kvalitet. Er fsh høyere enn amh kan det tyde på dårlige egg. Grovt forklart altså. Men 4,4 mot 7 er veldig bra. Og amh kan svinge så at den er 7 nå betyr ikke at den er 7 om 6mnd

Det som de ser pp ved ivf er forholdet mellom fsh og amh. Er amh mer enn fsh så er det ok kvalitet. Er fsh høyere enn amh kan det tyde på dårlige egg. Grovt forklart altså. Men 4,4 mot 7 er veldig bra. Og amh kan svinge så at den er 7 nå betyr ikke at den er 7 om 6mnd
Takk for info, jeg har jo ikke peiling på dette :Heartred

Verdiene på blodprøver. AMH på 7. Helt ok og fullt mulig å bli gravid med, men ønskelig med over 10 i min alder :shy: hun kunne anbefale hydrosonografi hvis det ikke lykkes etterhvert.
Det er mange andre ting som spiller inn (andre hormoner, AFC ved ultralyd etc), men forskningen på lav AMH og høy FSH viser ingen sammenheng mellom graviditetsrate/infertilitet og lav AMH/høy fsh hos par som prøver å bli gravide uten intervensjon. Forskerne som utførte studien ble overrasket, fordi de hadde forventet å finne det motsatte. De satte grensen på faktisk lav AMH, fra 0.7 og lavere. Når man leser litt gammel litteratur eller forenklede oversiktsartikler så kan det virke som om AMH gir et inntrykk av muligheten for å bli gravid. Men nyere forskning avkrefter altså den sterke koblingen man trudde det var!
Men dersom man starter med ivf vil det virke inn på hvor godt man responderer på medisinene og hvor mange egg man får til hver egguthenting, fordi lavere AMH indikerer færre egg som «gjør seg klare» i starten av syklus, og dermed antall mulige egg som kan modnes til egguthenting.

Her er forskningen jeg refererer til:

Og med 7 i AMH, så er du jo innenfor normalområdet :Heartred

Dette stoler jeg ikke på... Får vente med progesteron foreløpig. Hvis jeg fjerner den positive eltesten, så blir krysset striplete. Jeg må hvertfall se om eltestene fremover slår ut eller om temp øker mer... :wacky:

Vedlegg

• Screenshot_20231209-065048.png
    Screenshot_20231209-065048.png
    239,7 KB · Visninger: 23
Dette stoler jeg ikke på... Får vente med progesteron foreløpig. Hvis jeg fjerner den positive eltesten, så blir krysset striplete. Jeg må hvertfall se om eltestene fremover slår ut eller om temp øker mer... :wacky:
Babydansen er hvertfall gjort i rett tid, om det skulle stemme! Spennende å følge med!

Merkelig syklus denne gangen da :hilarious: Håper du får noe tydeligere svar på hva som skjer snart :smiley-angelic001

Back
Topp