Prøve på nr 3

Ohoi... Jeg er fullt sykemeldt for tiden, vært siden slutten av mai. Møtte veggen av altfor høyt press over altfor lang tid. Jeg har vært innom jobb en gang i uka og gjort litt diverse inne på sona. Idag ble jeg med på personalmøte fra 09-15 da jeg ville treffe kollegaer. Det viser seg at det er like ille tempo på jobb, altfor mye å gjøre og altfor lite tid. Flere er på bristepunktet. Det gjorde ikke at jeg hadde lyst til å gå tilbake, hvertfall ikke noe særlig tilbake på en god stund. Ingen har tillit til nye sjefen da hun lyver rett til oss... Dårlig stemning på jobb pga dette og pga tempoet det holdes.

Det ble en altfor lang dag, så nå er jeg helt zombie og helt forbi. Svigers inviterte oss til middag, så vi er samlet 7voksne og 5barn. Jeg er uvel og måtte ta paracet isted.

Ohoi... Jeg er fullt sykemeldt for tiden, vært siden slutten av mai. Møtte veggen av altfor høyt press over altfor lang tid. Jeg har vært innom jobb en gang i uka og gjort litt diverse inne på sona. Idag ble jeg med på personalmøte fra 09-15 da jeg ville treffe kollegaer. Det viser seg at det er like ille tempo på jobb, altfor mye å gjøre og altfor lite tid. Flere er på bristepunktet. Det gjorde ikke at jeg hadde lyst til å gå tilbake, hvertfall ikke noe særlig tilbake på en god stund. Ingen har tillit til nye sjefen da hun lyver rett til oss... Dårlig stemning på jobb pga dette og pga tempoet det holdes.

Det ble en altfor lang dag, så nå er jeg helt zombie og helt forbi. Svigers inviterte oss til middag, så vi er samlet 7voksne og 5barn. Jeg er uvel og måtte ta paracet isted.
Jeg må nesten spørre: hva jobber du med? For det hørtes slitsomt ut :hilarious:

Jeg må nesten spørre: hva jobber du med? For det hørtes slitsomt ut :hilarious:
Hjemmetjenesten. Kommunen kuttet mye i korttidsplasser og langtidsplasser ved nyttår, tempoet har vært helt ekstremt. Vi er vant til at det eksploderer til tider, men nå har tempoet vært så ille at folk er på bristepunktet :depressed:
Og når man har en sjef som bruker trynefaktor og man ikke har tillit, da går det kraftig ut over arbeidsmiljøet :depressed:

Hjemmetjenesten. Kommunen kuttet mye i korttidsplasser og langtidsplasser ved nyttår, tempoet har vært helt ekstremt. Vi er vant til at det eksploderer til tider, men nå har tempoet vært så ille at folk er på bristepunktet :depressed:
Og når man har en sjef som bruker trynefaktor og man ikke har tillit, da går det kraftig ut over arbeidsmiljøet :depressed:
Nei off… sånn skal det ikke være :arghh: Jeg jobber selv i hjemmesykepleien og har verdens beste jobb :joyful:

Nei off… sånn skal det ikke være :arghh: Jeg jobber selv i hjemmesykepleien og har verdens beste jobb :joyful:
Jeg elsker egentlig jobben, men orker ikke det trykket som er nå. En dusj skal bastant være på 30min, et medisinbesøk skal være bastant på 5min osv osv. Å få lov å prate litt med de eldre..? En kommer ikke til en ny bruker og hiver dem rett i dusjen for å rekke alt på 30min :depressed: vi går med konstant dårlig samvittighet da vi sjeldent rekker å gjøre alt vi skal, får sjeldent tid til å oppdatere tiltaksplaner (får tid til det nå når jeg er sykemeldt) og revurderinger.

Det kan virke som ting begynner å stabilisere seg. Jeg har ikke særlig magevondt i dpo-dagene lenger :D jeg føler at jeg har hatt murringer og magevondt titt og stadig, samme om det har vært mellom el og ikm, eller fra tr frem til el. Men nå har det roet seg heldigvis :) skulle bare ønske de vonde puppene også roet seg, det er vondt å komme nær ting :bag:

Jeg elsker egentlig jobben, men orker ikke det trykket som er nå. En dusj skal bastant være på 30min, et medisinbesøk skal være bastant på 5min osv osv. Å få lov å prate litt med de eldre..? En kommer ikke til en ny bruker og hiver dem rett i dusjen for å rekke alt på 30min :depressed: vi går med konstant dårlig samvittighet da vi sjeldent rekker å gjøre alt vi skal, får sjeldent tid til å oppdatere tiltaksplaner (får tid til det nå når jeg er sykemeldt) og revurderinger.
Off, sånt er ikke godt. Man skal ikke ha det sånn. Vi har heldigvis romslig med tid, jeg kan godt sitte i 10-15 min til hver bruker. Og vi har brukere som bruker 1 time i dusjen, så. Føler meg heldig som jobber der jeg jobber :angelic:

Off, sånt er ikke godt. Man skal ikke ha det sånn. Vi har heldigvis romslig med tid, jeg kan godt sitte i 10-15 min til hver bruker. Og vi har brukere som bruker 1 time i dusjen, så. Føler meg heldig som jobber der jeg jobber :angelic:
Vi må forsvare oss hvis vi bruker mer enn 30min på en dusj hos brukere... Vi skulle jo passe på og ordne tiltaksplaner før sommeren slik at vikarene hadde et godt utgangspunkt. Det vi ikke har fått med oss er at sjefen selv har gått inn og skrudd ned tidene på oppdragene (f.eks et medisinbesøk som inkluderer inhalasjon som stod på 10min var satt ned til 7min, en dusj som tar 45min var satt ned til 30min). Stakkars vikarer, de må ha følt at de aldri strekker til, og vi faste rekker ikke de oppdragene på de nye tidene...
Trivdes såå godt der tidligere, og gamlesjefen (som sluttet i sep ifjor) var så fin mot meg den tiden pappa var syk. Stilte opp og hjalp meg med å bytte vakter, jobbe inn vakter osv hvis jeg ønsket å følge ham på sykehuset. Jeg savner henne skikkelig!

Tempen gikk ned idag :yuck:

Vedlegg

• Screenshot_20230825-065720.png
    Screenshot_20230825-065720.png
    269,6 KB · Visninger: 25
Slim som utflod igår og idag, 4 og 5dpo. Jeg har ikke pleid å ha det, så noterer meg det. Hvis tr kommer, så vet jeg liksom hva jeg kan forvente neste pp evnt. At ikke slim er uvanlig for min del :) (per nå er det uvanlig)

Opp, opp! :D
Det er morro å se forskjell på grafene fra juli og august, det gjør jo at jeg beholder et lite håp enn så lenge, når man ikke har så mye fysisk som gir håp :)
Bilde 1 august, bilde 2 juli

Vedlegg

• Screenshot_20230827-065616.png
    Screenshot_20230827-065616.png
    269,8 KB · Visninger: 38
  • Screenshot_20230827-070315.png
    Screenshot_20230827-070315.png
    236,9 KB · Visninger: 42
Last edited:
Ser jo nesten ut som implatansjonsdip der. Håper for deg!

Da røk første test, jeg klarte ikke å dy meg mer :p føler ikke det gjør noe å ofre babyplan early testene så tidlig heller, har makesure liggende :)

Vedlegg

• PXL_20230827_060409779.jpg
    PXL_20230827_060409779.jpg
    1,5 MB · Visninger: 64
Dette er så spennende!! Mai(s)bebis- here we go!!

Ohoi, vært så rar i magen idag. Begynte slik som det ofte gjør (pga manglende galleblære), med knip for så å løpe på do med løs mage. Men dette har fortsatt litt gjennom dagen. Håper inderlig ikke det er omgangssyken :depressed:

Ohoi, vært så rar i magen idag. Begynte slik som det ofte gjør (pga manglende galleblære), med knip for så å løpe på do med løs mage. Men dette har fortsatt litt gjennom dagen. Håper inderlig ikke det er omgangssyken :depressed:
Åååå neeei, krysser fingra for at det ikke er omgangssyken :smiley-angelic001

Åååå neeei, krysser fingra for at det ikke er omgangssyken :smiley-angelic001
Det finner jeg ut inatt, av en eller annen grunn blir jeg alltid skikkelig dårlig på natta :p men jeg er ikke kvalm, ikke noe oppkast og oppblåst nå. Så forhåpentligvis har dobesøkene kommet ned på vanlig nivå igjen :hilarious:

Back
Topp