Pokemon Go

Noen som vet hvor fort man kan bevege seg for at spillet skal registreres km?

Når eg tar bussen så ser eg at det blir lite registrert på km.

Tror det er 21 km/t som er maks, men om spillet er åpent ved bykjøring og start/stopp får man litt registrert :)

Kan sikkert få noe registrert på buss om du har spillet åpent, hvis det er i by med mange stopp og start. Selv i bil får jeg en del registrert på bykjøring (som passasjer).
Om det kjører sakte nok ja.
Men det er meningen å forflytte seg uten motorkraft, så tenk ca slikt tempo.

(heter pokemon go, ikke pokemon drive...)

Herregud da, er jo ikke som at jeg kjører rundt i byen etter pokestops og for å fylle kilometer. Jeg har bare observert at litt blir registrert hvis man har spillet åpent og kjører i by. Ingen grunn til spydigheter, jeg går som bare det.

Det var da slett ingen spydighet mot deg. Men ment som et svar ang tempo!

Du skal gå, så bussen skal ikke registreres nei. Gå/jogge-tempo
For at det skal registreres må man ha en fart på under 30 km/t etter hva jeg har hørt

Eg bruke det ikke for å fylle opp km men heller fange dem som plutselig dukker opp. Eg har bare lagt merke til at noe blir registrert på km og da blei eg litt forveden på hvor fort eller kor sakte bussen eller bilen har beveget seg for at det skal bli registrert.

Eg bare svare alle uten å tagge. Ja sånn ca 20 -30 km/t altså :-) hadde liksom ikke trudd spille virka så eg tok det opp helt tilfeldig når meg og min datter tok bussen inn til byen og da fanget vi 8 pokemon på veien men når eg sjekket km så var det nesten ikke registrert noe nesten så synest det var litt rart siden noe blei. Så da tenkte eg at bussen må jo ha kjørt så seint noen plasser sånn det blei registrert og da blei eg forveden på hvor tregt dette er :-)

Jeg har også fanget noen på veien i bil. Men det går for fort da.

Det var da slett ingen spydighet mot deg. Men ment som et svar ang tempo!

Tolker det som en spydighet når du skriver det sånn, og poengterer st det heter pokemon GO.

Her kjører vi rundt til pokestopene. ;) Hjemme må vi kjøre 25 minutt til nærmeste pokestop (ikke vært der ennå) og her hos mamma har søsteren min stor sosial angst, så da blir det sånn. ;) Stod parkert igår kveld mellom to pokestop. Det var deilig :P

Fanget meg en squirtle nå! Gikk rett på den på tur til legekontoret. Første gang jeg har funnet en av starterne :p mangler bare bulbasaur nå :D

Fanget meg en squirtle nå! Gikk rett på den på tur til legekontoret. Første gang jeg har funnet en av starterne :p mangler bare bulbasaur nå :D

Jeg mangler charmander. Han dukker jo aaaldri opp. Av og til i nærheten, men. Squirtle har jeg støtt på en eller to ganger bortsett fra helt i starten da man velger sin første pokemon. Bulbasaur er også sjelden jeg støter på, men han har jeg.

Jeg mangler charmander. Han dukker jo aaaldri opp. Av og til i nærheten, men. Squirtle har jeg støtt på en eller to ganger bortsett fra helt i starten da man velger sin første pokemon. Bulbasaur er også sjelden jeg støter på, men han har jeg.

Har aldri sett verken charmander eller bulbasaur, men squirtle har jeg sett skyggen av i nærheten noen ganger :p synd pokemon-trackingen er slått av.

Last edited:
Hvor mange forskjellige pokemon har man nå? Eg tror eg har 60 ulike :-D

Flere som sliter med å logge på??? Nå når eg endelig skal ut på lang tur og har mulighet til å fange noen er selvfølgelig spille nede hos meg :-(

20miles sa det i en pokemon videom over det så teller det ikke. Vet ikke hva det tilsvarer i km/t. Poenget er jo at man skal ut å gå så:p

Hvor mange forskjellige pokemon har man nå? Eg tror eg har 60 ulike :-D

Flere som sliter med å logge på??? Nå når eg endelig skal ut på lang tur og har mulighet til å fange noen er selvfølgelig spille nede hos meg :-(

Det ser du på pokedexen. Jeg har 57 ulike registrert (fordi man beholder selv om man overfører eller utvikler en pokemon, så har man hatt den liksom). Har fanget rundt 160 da.

Back
Topp