Pokemon Go

Man får de på pokestops, kommer vel etterhvert som man går forbi level 5 eller derom. Så legger man dem i inkubator, og går for å klekke :)
Ok, jeg fikk tre pokeballer jeg på stoppet. Akkurat blitt level 5

Ok, jeg fikk tre pokeballer jeg på stoppet. Akkurat blitt level 5

Det er mer standard. Etterhvert blir det mer potions og revive, men det har man lite bruk for om man ikke driver med gym, så nå sletter jeg unna for å ha plass til pokeballer. Ble til at jeg kjøpte 200, fordi jeg hadde så få igjen og fikk så lite baller på pokestoppene de få gangene jeg fikk vært innom. Bringebærene er fine å ha når man begynner å få slikt da.

Hurra! Er hos mamma og har fanget to pokemon rett utenfor huset. :) Dette var gøy! Mine to første. :P

Men hva er greia med at man kan trykke på en av nearby pokemon slik at kun en vises silhuetten av i høyre hjørne? Om dere skjønner hva jeg mener.

Det er mer standard. Etterhvert blir det mer potions og revive, men det har man lite bruk for om man ikke driver med gym, så nå sletter jeg unna for å ha plass til pokeballer. Ble til at jeg kjøpte 200, fordi jeg hadde så få igjen og fikk så lite baller på pokestoppene de få gangene jeg fikk vært innom. Bringebærene er fine å ha når man begynner å få slikt da.
Jeg må prøve å finne flere stop, som jeg kan gå innom ofte. Men jeg ser problemet om jeg får tre baller på et stop en gang om dagen. Og bruker vesentlig flere pr dag på å fange.... Og ikke har lyst å bruke spesielt mye penger.

Jeg må prøve å finne flere stop, som jeg kan gå innom ofte. Men jeg ser problemet om jeg får tre baller på et stop en gang om dagen. Og bruker vesentlig flere pr dag på å fange.... Og ikke har lyst å bruke spesielt mye penger.

Noen ganger tror jeg at man får mer enn en enkelt pokeball per "boble" selv om det ser sånn ut, for jeg tok en runde i byen her og fikk langt fler pokeballer enn jeg trodde. Men ja, greit å ha noen baller. :) Kan jo se på nett om det finnes en lokal gruppe på den nettsiden vi ikke har lov til å nevne, er medlem av to slike grupper selv, og der skriver folk ofte lister over hvor i området/byen det er pokestops og sånn. :)

Prøvde å søke litt, men fant ikke sånn helt umiddelbart.

Nå er jo ikke jeg hjemme heller da

Hehe :D skulle ta en geocache ved kirka i dag mens jeg var ute og gikk, men der var jo pokestops og en pokegym der, så nå er plutselig kirkeparken en kul hangout! Får prøve igjen ved en sener anledning :p

Haha, får vente til alle andre er på jobb og skole igjen og vi enda er i permisjon :p

Leste ett sted på nett i dag at ei dame hadde ringt politiet i natt for å få dem til å fjerne pokemon i hagen hennes. Hun var lei av besøk.
Sykehusene Vestre Viken ber pent om at ingen oppsøker områdene rundt sykehusene for å gå på pokestoppene. Dette for å skjerme de som er innlagt samt ikke være i veien for ambulansene. Håper alle respekterer det.
Ja det håper jeg også.

Jeg synes dette her begynner å gå over streken med tanke på privatliv og trafikksikkerhet.

Og nå er det også snakk om.at det skal komme en sånn mariocart -go også,der man skal fange stjerner mens man kjører???

Blir jo livsfarlig i trafikken snart...

Håper folk snart våkner opp og begynner å se seg om og ikke bare ned i en skjerm.. Og har litt antenner for hvor de går...

Hurra! Er hos mamma og har fanget to pokemon rett utenfor huset. :) Dette var gøy! Mine to første. :P

Men hva er greia med at man kan trykke på en av nearby pokemon slik at kun en vises silhuetten av i høyre hjørne? Om dere skjønner hva jeg mener.
Siluett betyr at den ikke er registrert i den pokedex. Altså at du aldri har sett den før

Jeg satt i en park i en time i dag som hadde 4 pokestop. Satte meg mellom de fire. Når jeg hadde tatt dem tok det ca 4 minutter før jeg kunne ta de på nytt. I mellomtiden fanget jeg mange pokemon. Genialt.

Noen ganger tror jeg at man får mer enn en enkelt pokeball per "boble" selv om det ser sånn ut, for jeg tok en runde i byen her og fikk langt fler pokeballer enn jeg trodde. Men ja, greit å ha noen baller. :) Kan jo se på nett om det finnes en lokal gruppe på den nettsiden vi ikke har lov til å nevne, er medlem av to slike grupper selv, og der skriver folk ofte lister over hvor i området/byen det er pokestops og sånn. :)
Men kan man også kjøpe noe for ekte penger???

Her kommer det til å bli dyre regninger for noen :-o :-P

Kanskje ikke mange foreldres store ønske.... :rolleyes:

Ja det håper jeg også.

Jeg synes dette her begynner å gå over streken med tanke på privatliv og trafikksikkerhet.

Og nå er det også snakk om.at det skal komme en sånn mariocart -go også,der man skal fange stjerner mens man kjører???

Blir jo livsfarlig i trafikken snart...

Håper folk snart våkner opp og begynner å se seg om og ikke bare ned i en skjerm.. Og har litt antenner for hvor de går...
Det med mariocart er bare en spøk. Kan aldri tenke meg at jeg går gjennom til godkjenning nei.

Men kan man også kjøpe noe for ekte penger???

Her kommer det til å bli dyre regninger for noen :-o :-P

Kanskje ikke mange foreldres store ønske.... :rolleyes:

Ja, men da bør man jo som foreldre passe på at det ikke er mulig for barn å kjøpe, at de ikke har passord til apple id og slikt. Man får det ikke på telefonregningen, det trekkes fra kort. Er vel vanlig på apper det, er det ikke?

Ja, men da bør man jo som foreldre passe på at det ikke er mulig for barn å kjøpe, at de ikke har passord til apple id og slikt. Man får det ikke på telefonregningen, det trekkes fra kort. Er vel vanlig på apper det, er det ikke?
Ja det er mulig. Jeg kjøper aldri apper selv.
Ja får håpe foreldre har tenkt så langt ;-)

Siluett betyr at den ikke er registrert i den pokedex. Altså at du aldri har sett den før

Det vet jeg :) Nå er det flere pokemon i nærheten, som vises i ruta nede til høre på skjermen. Men det går jo an å trykke på en slik at kun én vises i det hjørnet. Ugh, jeg suger i å forklare. :P

Back
Topp