Pokemon Go

Leste ett sted på nett i dag at ei dame hadde ringt politiet i natt for å få dem til å fjerne pokemon i hagen hennes. Hun var lei av besøk.
Sykehusene Vestre Viken ber pent om at ingen oppsøker områdene rundt sykehusene for å gå på pokestoppene. Dette for å skjerme de som er innlagt samt ikke være i veien for ambulansene. Håper alle respekterer det.

Det er egentlig litt dumt at de legger pokestop og pokegym på sykehus og kirker, følte meg litt som en inntrenger da jeg gikk innom kirken her. Pga gravplassen. Kirka jeg er oppvokst med derimot hadde ikke vært noe problem, der er det også pokemon-aktivitet, men der er det da også klatrevegg på klokketårnet og sandkasse nedenfor kirka, et åpent og aktivt område rett og slett. (jeg gikk ikke inn på gravplassen da, men måtte ganske nær kirka)

Svigermor har altså en pokemon i hagen, men man tar den fint fra veien så ingen grunn til å bli nærgående.

Det er egentlig litt dumt at de legger pokestop og pokegym på sykehus og kirker, følte meg litt som en inntrenger da jeg gikk innom kirken her. Pga gravplassen. Kirka jeg er oppvokst med derimot hadde ikke vært noe problem, der er det også pokemon-aktivitet, men der er det da også klatrevegg på klokketårnet og sandkasse nedenfor kirka, et åpent og aktivt område rett og slett. (jeg gikk ikke inn på gravplassen da, men måtte ganske nær kirka)

Svigermor har altså en pokemon i hagen, men man tar den fint fra veien så ingen grunn til å bli nærgående.

Jepp, er mange steder som er pokestop som selv ønsker å få det fjernet. Det får de nok når ninantic begynner å få kontroll over situasjonen, så kan de heller legge andre pokestops litt rundt omkring på steder som ikke sjenerer noen.

Jepp, er mange steder som er pokestop som selv ønsker å få det fjernet. Det får de nok når ninantic begynner å få kontroll over situasjonen, så kan de heller legge andre pokestops litt rundt omkring på steder som ikke sjenerer noen.
Butikker er mer egnet enn sykehus.
Idrettsplasser (da mener jeg den lokale fotballbana, ikke Ullevål) og egentlig litt sånn ut i naturen, type sånne mål for "stikkut" og denslags, mye som er bedre enn sykehus og gravsteder, som man i praksis må innom ved mange kirker. (min barndoms kirke avviker fordi der ikle er gravplass, den må man kjøre til. Derved er det ikke like "hellig sted")

Det er lov å håpe at det ordner seg.

Butikker er mer egnet enn sykehus.
Idrettsplasser (da mener jeg den lokale fotballbana, ikke Ullevål) og egentlig litt sånn ut i naturen, type sånne mål for "stikkut" og denslags, mye som er bedre enn sykehus og gravsteder, som man i praksis må innom ved mange kirker. (min barndoms kirke avviker fordi der ikle er gravplass, den må man kjøre til. Derved er det ikke like "hellig sted")

Det er lov å håpe at det ordner seg.

Tenker det samme, bør også legges opp til å få folk ut i naturen og bort fra trafikken når de først skal gå med nesen i telefonen. :) kan deles mer opp og være noen stopp i byen, noe i turstrøk og noe på landet.

Selvsagt action i byene, men jeg kunne absolutt tenkt meg at det var lagt opp til at tur i skog og mark var vel så egnet som tur gatelangs hagene til folk og inn på sykehusområdet. Det burde i så fall vært plassert så i utkanten at man nådde den ved å stå utenfor området, på veien. Ikke inn på parkeringsplassen, men passere utenfor helt helt utenfor sykehuset

Skjønner ikke helt hvorfor folk skal inn i hagen og huset til andre jeg. Har den poppet opp på skjermen, så er man jo nær nok til å ta den! Om du må inn i hagen til noen, så har du gått dit uten å vite at det er noe der!

Når vi er på jakt holder vi oss unna andre menneskers private sfære, og det burde flere også gjøre :-)

Skjønner ikke helt hvorfor folk skal inn i hagen og huset til andre jeg. Har den poppet opp på skjermen, så er man jo nær nok til å ta den! Om du må inn i hagen til noen, så har du gått dit uten å vite at det er noe der!

Når vi er på jakt holder vi oss unna andre menneskers private sfære, og det burde flere også gjøre :-)

Ikke sant, ofte er de jo ganske langt unna når man ser dem, kan til og med rekke å snappe opp fra bil!

Ikke sant, ofte er de jo ganske langt unna når man ser dem, kan til og med rekke å snappe opp fra bil!
Nettopp det ja. Ikke gå inn i hagene. Det trengs ikke, de nås fra veien.

(blir noe annet mer gym på sykehuset, hvor du gjerne må inn på området for å nå den. De har jo store områder)

Og dine veldig langt over mine.
(level 5)

7f8b958c619a40e4c29e145339d69e8e

Har plutselig oppdaget at pokemon man får fra egg gjerne har med seg mer candy enn om man fanger selv, er jo greit :)

Hvordan bruker man razz Barry?
Du gir det til den pokemonen du skal fange for å gjøre det litt lettere :) Trykk på items i høyre hjørnet når du fanger pokemonen.

Men hvor kommer eggene fra?

Man får de på pokestops, kommer vel etterhvert som man går forbi level 5 eller derom. Så legger man dem i inkubator, og går for å klekke :)

Spiller litt jeg å, men har ikke et forhold til det, da jeg ukke har sett noen episoder fult ut :P men mannen elsker det ;) ikke vanskelig å få han med på trilletur og i morra har han avtalt med flere venner p møtes i sentrum og fange mange :hilarious: Han har gledet seg hele uken, vi skal også bli med, han kaller det familietur :D

Back
Topp