*poff*

Sannheten skrev:
Love it! Og er spent på hvordan gutta kommer til å oppføre seg mot sønnen din fremover.

signerer denne

Er ikke helt sikker hva jeg syns om reaksjonen din..

Forstår utrolig godt at det må være vanskelig å stå på sidelinjen og se at barnet sitt ikke har det bra, men er usikker på om dette var riktig måte å gjøre det på.
Tross alt så er han bare et barn, og som voksne så må vi ta hensyn til dette. Du vet ikke hvordan denne gutten har det, det kan være grunner til at han oppfører seg som han gjør.

Syns du burde snakket med de ansatte i barnehagen om episoden i garderoben, slik at de kan snakke med gutten og foreldrene hans om det.
Hvis denne gutten er så utspekulert som du sier, så er det ikke sikkert han forteller sannheten hjemme. Og det kan da sette deg i et dårlig lys, og kanskje i verste tillfelle gjøre det værre for sønnen din.
Kanskje du kunne bedt barnehagen om å ordne en samtale mellom dere foreldre?

Håper for deres del at det denne gutten trengte var en oppvekker, og at han nå lar gutten din være i fred

Freyr skrev:
Hadde min unge vært ei bølle og jeg ikke visste om det, hadde jeg blitt glad om noen satte hu/han på plass. Velvalgte og passende tale til en pøbel. :) Jeg hadde gjort akkurat det samme som deg, men kanskje litt mer sinna hadde det vært min unge som fikk gjennomgå.. ;)

Hadde gitt blanke i om foreldre og ansatte hadde hørt meg.. :) Noen får ta affære, når ingen andre klarer å få finger'n ut av ræve...

Kan bare signere her. Hadde ungen min oppført seg sånn mot andre barn, hadde det blitt månelyst her. For sånt aksepteres ikke! 

gullgutt09 skrev:
jeg synes det var bra gjort :) og hadde min sønn vært så slem, så håper jeg virkelig at noen hadde snakka til han.. Enten så vet ikke foreldrene hvordan han er eller så er det de som er opphavet til det og ikke bryr seg. I sånne tilfelle funker det svært sjelden at foreldrene selv snakker til barna.. Så godt gjort ja. Hadde nok gjort det samme :)

Jeg er helt enig i at det kansje ikke var en opptimal reaksjon.
Og selfølgelig har jeg snakket med barnehagen jeg har fortalt hva som skjedde, hvorfor jeg sa i fra og hørt igjen hva de gjør med dette. Ringte med en gang jeg hadde gått ut døra.
Jeg lurte og på hvorfor de lar gutter som de vet pleier å være slemme mot hverandre, sitte alene i gardroben uten tilsyn.

Jeg er ikke dum, det ble sagt meget rolig, men bestemt og strengt, det er faktisk nok nå.
Og jeg vet også godt at denne gutten ikke har det vondt, jeg kjenner foreldrene, jeg vet godt hvem de er, så det er heller ingen problem.

Rekekreke skrev:

Masala skrev:
Jeg syntes det er bra du tok affære!!:)
MEN utrolig dumt da, har ikke de ansette gjort noe med saken?!

Ikke som jeg har sett værtfall, eller merket noe til...
Jeg har sagt i fra flere ganger, de sier de skal følge med, men det skjer liksom ingenting, de sier det snart er foreldresamtaler, men det er noen uker til, og jeg synes ikke vi kan vente "noen uker"...
Om de har gjort noe, så har det værtfall ikke hjulpet særlig godt.
Mini sa vel egentlig i går at han hadde bestemt seg for å ikke leke mere med denne gutten, og bare holde seg unna. Men det er jo dumt det og på en måte, for de er bare tre gutter på avdelingen, og da ender det med at mini blir alene...

uff, så kjipt :/
Dumt når de ansatte ikke tar affære og gjør noe med saken! Det har jo ødelagt flere uker i bhg for din mini!! ikke bra i de hele tatt!!:/
Håper det hjalp da at du kjeftet på denne gutten, mange lyer jo ofte når det er noen de ikke kjenner så godt som kjefter!!
med bare 3 gutter på avdelingen er det jo klart en fordel at disse 3 går overens ja:)

jeg syns du gjorde absolutt det riktige... og jeg har tenkt på å gjøre det samme mange ganger i vår bhg, men har aldri "fått sjansen".

Nå er min i en dobbelsituasjon - han er både en som plager, og en som blir plaget.. De har et stort problem med mobbing på avdelingen, og da vi fikk høre om det og at T var en av de aktuelle mobberne, så tok vi en ganske alvorlig prat med han...

Hadde moren til det barnet som T er med på å plage i bhg sagt det du sa til han, så hadde jeg takket henne.

De foreldrene som ikek ville tolerert at noens nakket slik til barna deres er foreldre med liten forståelse og selvinnsikt tenker jeg. Skal barnet deres bare få fortsette, og når skal det lære at slik oppførsel har konsekvenser? En dag er det en fremmed onkel politi som sier det, skal dere bli sinte på dem også? Barn har godt av å bli irettesatt av personer de ikke nødvendigvis kjenner også, for å kjenne på kroppen at de de gjør faktisk ikke er akseptabelt!!

Foreldrene erkjenner jo som regel ikke at det er et problem der i utgangspunktet, det er er jo derfor barnet har et problem; foreldrene er inkonsekvente, neglisjerende og evner ikke å se at de barnet deres gjør er galt. De går kanskje forran og feier banen klar for barna og sørger for at barna alltid har klar bane......

Hvordan skal da et foreldremøte ha effekt? Hvordan skal det å involvere foreldre ha effekt? Selv om foreldrene får se med selvsyn hva prisen deres gjør, så bortforklares det hele med at den andre ungen er en pusling el,l. og mobbingen når nye høyder ved at foreldrene faktisk deltar i problemet.

Hva skjer da? Jo barnet opplever å ha aksept for oppførselen sin og fortsetter. Ved at en fremmed dame forteller hvor skapet skal stå, fikk gutten en oppvekker som kanskje var nok til at han rett og slett vegrer seg for å gjøre dette - på en gooood stund!

Tenkt på det......

Cutie Funny Bubbles skrev:
Personlig så hadde jeg blir drit forbanna hvis noen snakket til mitt barn slik.
Og trusler til et barn. jaja.

Men jeg skjønner jo samtidig frustrasjonen din, med din sønn som blir dårlig behandlet.

Og om det var DITT barn som satt i andr enden? Det var ikke en "trussel" heller, det var ord om en konsekvens han kom til å få om han ikke sluttet..

Om mitt barn hadde holdt på slik hadde jeg satt pris på at noen snakket til henne.. MEN jeg ville også visst om det, så en telefon til mammaen hans er kanskje lurt uansett? Jeg mener, bare så ikke guttungen sprer ord om at mammaen til den og den er styyyyygg med meg..:P

Rekekreke skrev:
Jeg er helt enig i at det kansje ikke var en opptimal reaksjon.
Og selfølgelig har jeg snakket med barnehagen jeg har fortalt hva som skjedde, hvorfor jeg sa i fra og hørt igjen hva de gjør med dette. Ringte med en gang jeg hadde gått ut døra.
Jeg lurte og på hvorfor de lar gutter som de vet pleier å være slemme mot hverandre, sitte alene i gardroben uten tilsyn.

Jeg er ikke dum, det ble sagt meget rolig, men bestemt og strengt, det er faktisk nok nå.
Og jeg vet også godt at denne gutten ikke har det vondt, jeg kjenner foreldrene, jeg vet godt hvem de er, så det er heller ingen problem.

Når jeg leser dette så tenker jeg at du har handlet riktig.
Du handlet på impuls, men tok tak i det igjen så fort du gikk ut av barnehagen. Du har reflektert over hva som skjedde og prøver å nå ut til foreldre og barnehage for å få finne en løsning på problemene.

Håper du klarer å få barnehagen til å jobbe sammen med dere om dette, sønnen din skal kunne gå i barnehagen uten å bli behandlet på denne måten.
Og jeg syns også det er litt rart at de lar dem leke uten oppsyn når de er klar over problemet.

Jeg skjønner deg veldig godt jeg og hadde min sønn oppført seg som en dust mot andre barn hadde det vært helt greit om noen snakket sånn til han! Kanskje det har en mye bedre effekt enn om jeg hadde snakket til han!

Skjønner ikke hvorfor noen av dere ville blitt sint for det, det er jo da deres sønn som er stygg mot andre og fortjener å få tilsnakk for det! Ho sa jo ikke noe som var spesielt ille

Knerthen skrev:
Skjønner at det må være frustrerende at noen holder på slikt med barnet ditt, men hadde noen av foreldrene i barnehagen til småen snakket slikt til mitt barn hadde det blitt månelyst...

Gud bedre. Hadde du hatt en unge som holdt på som denne hadde h*n fortjent å få beskjed på en streng måte, virker jo ikke som noen gjør noe med det, ifølge trådstarter. Unger blir ikke ødelagt av å få strenge beskjeder, de blir ødelagt av å aldri få litt motstand i forhold til oppførsel. Alt for mange som får styre på som de vil. Syns overhodet(!) ikke trådstarter overdrev her, denne gutten gjør livet surt for andre unger, jeg hadde ikke blitt forbanna om noen irettesatte min unge om han holdt på sånn. Hadde det vært for en filleting så hadde jeg reagert, dette er ingen filleting.

Jeg syns det du gjorde var bra om de ble venner alle sammen etterpå.  Jeg skjønner at man kan bli forbanna. Vi har vært i samme situasjon som dere, uten at bhg klarte å ta tak i det. Min gutt likte ikke bhg lenger. Det er ikke sånn det skal være. Om min gutt var en bølle, så hadde jeg blitt glad for at noen snakket til han sånn, fordi av å til kan det faktisk hjelpe at andre voksne enn foreldre tar tak.

giggsy skrev:

Knerthen skrev:
Skjønner at det må være frustrerende at noen holder på slikt med barnet ditt, men hadde noen av foreldrene i barnehagen til småen snakket slikt til mitt barn hadde det blitt månelyst...

Gud bedre. Hadde du hatt en unge som holdt på som denne hadde h*n fortjent å få beskjed på en streng måte, virker jo ikke som noen gjør noe med det, ifølge trådstarter. Unger blir ikke ødelagt av å få strenge beskjeder, de blir ødelagt av å aldri få litt motstand i forhold til oppførsel. Alt for mange som får styre på som de vil. Syns overhodet(!) ikke trådstarter overdrev her, denne gutten gjør livet surt for andre unger, jeg hadde ikke blitt forbanna om noen irettesatte min unge om han holdt på sånn. Hadde det vært for en filleting så hadde jeg reagert, dette er ingen filleting.

Som jeg komenterte henne med så ut i fra HI så syntes jeg hun gikk for langt ja, har ikke noe problem med at noen gir barnet mitt beskjed om at det hun gjør er galt. Men slik jeg tolket HI med at han satt igjen som en spe liten klump når hun var ferdig, så hadde jeg ikke akseptert det om det var mitt barn nei.

Men så ser jeg jo at hun i etter tid kommer med informasjon om at hun har bedt om felles møte med barnehagen og foreldrene hans, ringt og gitt beskjed til barnehagen og kjenner foreldrene og da er situasjonen litt annen enn om at det er et fremmed menneske som tar gutten. Og at det ikke virker som om barnehagen gjør noe med problemet.

Men jeg skal inrømme at jeg hadde satt mer pris på at personalet hadde fått beskjed og snakket til mitt barn enn de andre foreldrene ja, om jeg ikke kjenner foreldrene da.

Hadde en av mine unger vært slemme med andre unger og en av de andre foreldrene hadde sett det og tatt affære så hadde jeg blitt glad! Jeg syntes det er greit at andre voksne sier ifra til mine barn om de gjør noe som er uakseptabelt!
Jeg tror de lærer mer av å høre ting fra andre enn mamma og pappa! Da skjønner de at det er flere enn mamma og pappa som syntes det er galt å feks mobbe!

Synes du gjorde det på en bra måte jeg, du klarte å holde deg rolig og forklarte gutten hva du mente.

Jeg hadde blitt så forbanna om noen hadde vært sånn mot min gutt! Og om min gutt var mobberen ville jeg også likt å vist det.

Freyr skrev:
Hadde min unge vært ei bølle og jeg ikke visste om det, hadde jeg blitt glad om noen satte hu/han på plass. Velvalgte og passende tale til en pøbel. :) Jeg hadde gjort akkurat det samme som deg, men kanskje litt mer sinna hadde det vært min unge som fikk gjennomgå.. ;)

Hadde gitt blanke i om foreldre og ansatte hadde hørt meg.. :) Noen får ta affære, når ingen andre klarer å få finger'n ut av ræve...

Enig!

LittleMonkey skrev:

GotMILF? skrev:
Oi, jeg aaaaner ikke hva som er pedagogisk riktig i en sånn situasjon, men uansett skal du ha kudos for at du gjør noe og ikke bare står og ser på som så mange andre..!

Ville faktisk også snakket med foreldrene til denne gutten om det.

Er helt enig med de to hønene over meg her!

Det dummeste jeg hører er når foreldre klager over barna som gjør ditt, gjør datt. Men å snakke med barnet og foreldrene, neeeeida, det gjør de ikke!! *håpløst*

*Iwanna humpalot* skrev:
Hadde en av mine unger vært slemme med andre unger og en av de andre foreldrene hadde sett det og tatt affære så hadde jeg blitt glad! Jeg syntes det er greit at andre voksne sier ifra til mine barn om de gjør noe som er uakseptabelt!
Jeg tror de lærer mer av å høre ting fra andre enn mamma og pappa! Da skjønner de at det er flere enn mamma og pappa som syntes det er galt å feks mobbe!

Enig med deg. Ang. det å se ut som en spe klump er det jo noen som gjør fordi de ikke er vant til å få kjeft, eller at de blir så paffe over at noen snakker de til rette.

Back
Topp