PGD-tråden

Hei, da skal jeg snart i gang med forsøk nr 2❤️ Og skal denne gangen begynne på nesespray, noen andre som har gått på det og kan fortelle litt om det?❤️
Jeg forberedte meg på å bli et hormontroll, det skjedde ikke :hilarious:
 
Hei!

Jeg har ikke vært her inne på en god stund, men har hatt stor nytte av å lese her inne på forumet tidligere. Jeg tenkte jeg kunne skrive et innlegg i tilfelle det kan være til hjelp for noen andre der ute i liknende situasjon. Vi har nylig vært på samtale ved OUS ang oppstart av PGD-behandling og fikk beskjed om at det er opprettet et nytt samarbeid med Aalborg (universitetssykehuset der mener jeg det var) som innebærer at man selv slipper å reise utenlands (til Karolinska feks.). All behandlingen foregår i Norge, inkl. uttak og innsett, kun embryoene som reiser. Dette forenkler jo prossen en del vil jeg tro? Vi ble også forespeilet betydelig kortere ventetid med denne nye ordningen, typ ca 1 år, fremfor opptil 2-3 år slik det har vært i det siste. Jeg ble mildt sagt overrasket da jeg var forberedt på at prosessen skulle ta lang lang lang tid. Dette var informasjon vi fikk knyttet til vår situasjon, så jeg kan ikke garantere at det gjelder alle eller ikke er unntak, men jeg tenkte det kunne være greit å dele allikevel.

Sender varme tanker til alle her inne som går gjennom eller vurderer PGD! :Heartred
 
Hei!

Jeg har ikke vært her inne på en god stund, men har hatt stor nytte av å lese her inne på forumet tidligere. Jeg tenkte jeg kunne skrive et innlegg i tilfelle det kan være til hjelp for noen andre der ute i liknende situasjon. Vi har nylig vært på samtale ved OUS ang oppstart av PGD-behandling og fikk beskjed om at det er opprettet et nytt samarbeid med Aalborg (universitetssykehuset der mener jeg det var) som innebærer at man selv slipper å reise utenlands (til Karolinska feks.). All behandlingen foregår i Norge, inkl. uttak og innsett, kun embryoene som reiser. Dette forenkler jo prossen en del vil jeg tro? Vi ble også forespeilet betydelig kortere ventetid med denne nye ordningen, typ ca 1 år, fremfor opptil 2-3 år slik det har vært i det siste. Jeg ble mildt sagt overrasket da jeg var forberedt på at prosessen skulle ta lang lang lang tid. Dette var informasjon vi fikk knyttet til vår situasjon, så jeg kan ikke garantere at det gjelder alle eller ikke er unntak, men jeg tenkte det kunne være greit å dele allikevel.

Sender varme tanker til alle her inne som går gjennom eller vurderer PGD! :Heartred
Hørtes spennende ut vi står på venteliste;) gleder meg til å få starta;)
 
Hei,
Så flott å finne en tråd som dette, akkurat hva jeg trenger nå <3
Vi har nylig fått vite at mannen har en balansert translokasjon såkalt reciprokal type. Time til genetisk veilending 4/8, noen som kan si hva vi kan forvente oss av denne timen? Vi har faktisk allerede vært i kontakt med en privat klinikk i Danmark som utfører pgd, da å vente i opptil 3år høres ut som et mareritt. Noen som har gjort dette privat?
Ellers, så lurer jeg på om noen her med samme type translokasjon har fått ut noen friske egg, og om noen har en solskinnshistorie og dele? Er så utrolig redd for at vi aldri vil kunne få barn sammen..
 
Hei.
Er lenge siden jeg har skrevet her, men hadde innsettelse i begynnelsen av juli. I går endte det med spontanabort.. Dette er veldig tungt og sårt. Det har vært en lang reise, vi begynte i 2019 med PGD. Men vi gir ikke opp enda.
 
Så bra å høre. Jeg er helt enig. Det kan ta mye tid, energi og tanker når man går oppi dette.
Ja vi vil vel følge hverandre fremover nå. Jeg skal ha lang protokoll denne gangen også, men siden nesesprayen ikke fungerte slik de ville så skal jeg prøve det samme bare i sprøyter. Jeg kom frem til dagen jeg skulle starte med sprøytene for å få folikklene til å vokse. Det er så utrolig kjipt når vi må avbryte. Når jeg ringte inn så hadde de så fulle lister. De var usikker på om jeg vil få plass til egguttak i uke 17 som de planlegger nå. Hvis det ikke lar seg gjøre så må jeg avslutte enda en gang. Det kjenner jeg er utrolig kjipt å gå i møte.
Hei! Hvordan har det gått med deg? Vi fikk vite i ferien at alle våre embryo er ubalanserte. Så ble ingen innsett. Skal begynne på kort protokoll om ca to uker.
 
Så fint at du skriver! Er ikke så mange av oss så godt å kunne veksle erfaringer.

Hvordan har det gått videre for dere? Jeg klamrer meg hele tiden til tanken om at man bare trenger ett for å lykkes ☺️

Sa de at de kom til å ringe med oppdatering? Vi var der forrige uke og da sa de vi ikke kom til å få noen oppdatering om ikke alle hadde stoppet å dele seg..
Hei! Jeg svarte aldri her, beklager det. For vår del gikk første forsøk dårlig, dessverre. De ringte å ga beskjed om at de befrukta eggene ikke utviklet seg i tilstrekkelig grad til å teste de. Så nå er det ny runde på Karolinska.

Startet på Synarela 27.juli. Godal F, Menopur og Synarela i tre dager så langt. Jeg kjenner jeg er litt mer nedstemt og rar av hormonene denne gangen, men vanskelig å si hva som er hva da. Det er jo en psykisk påkjenning dette her!

Forhåpentligvis egguttak I månedsskiftet. Jeg har enda lavere forventninger denne gangen, kjenner jeg, men vi må jo bare prøve!

Sykepleieren som ringte med resultatet forrige gang trøstet meg med at de etter det første forsøket vet mer om hvordan kroppen min responderer på hormonbehandling, noe som bidrar til at de kan tilpasse hormonbehandlingen deretter ved neste forsøk. :)
 
Så nu er vi gang med søskenforsøk, fryseforsøk ved Karolinska. Dere som har gjort søskenforsøk og fryseforsøk ved Karolinska. Hvor lang tid tok det fra Oslo godkjente pgd på nytt, til du ble innkalt til Stockholm? Og hva skjedde etter det?
 
Hei, dere som har reist for eggutak tar dere sykemelding eller bare egenmelding ?
Hei, det er veldig individuelt og kommer litt ann på om du blir overstimulert eller ikke. Første gang var jeg dårlig egguttaksdagen og litt de neste to. Hadde ikke vært sykemeldt om jeg ikke hadde reisejobb. Andre runde ble jeg overstimulert og var sykemeldt 1,5 uke, hadde nok ikke blitt så lenge om jeg hadde vanlig jobb i byen jeg bor i :)
 
Noen andre som har gått på lang protokoll ? Første forsøk gikk jeg på kort protokoll og nå lang protokoll
 
Det endte dessverre med ingen egg ut, hadde eggløsning før jeg kom til sykehuset :( men det er jo veldig forskjellig hvordan kroppen reagerer
Har bare hatt kort siden, funker best på meg. Skal i ny runde i nov :) når begynner du?❤️
Så kjedelig :confused:❤️jeg har startet på lang protokoll nå, forrige gang hadde jeg kort og 13 egg ut, der bare en var god til å sette inn. Men ble ikke gravid ❤️ merker bare jeg er veldig oppblåst av gonal f denne gangen ‍
 
Back
Topp