PGD-tråden

Hvem skjema er det HELFO refererer til? Tenker du ift. for å få dekket medisiner, eller noe annet? ☺️

Veldig spennende tid! Grensene kan vel ikke være «stengt» i evigheten heller. Håper vi snart kommer oss i gang alle sammen

Har dere andre barn fra før, og er de evn unnfanget ved hjelp av PGD? ☺️

Hvem skjema er det HELFO refererer til? Tenker du ift. for å få dekket medisiner, eller noe annet? ☺️

Veldig spennende tid! Grensene kan vel ikke være «stengt» i evigheten heller. Håper vi snart kommer oss i gang alle sammen

Jeg har ikke

Ja var ift medisinutgifter :-) sendte Mail til stocholm CARE, å de skulle videresende den til riktig plass..

Jeg ble litt pessimistisk etter å ha lest artikkelen i VG om Sveriges stengte grenser til 15 juni! De har det jo verre der enn i Norge, så tror fort vi må smøre oss med tålmodighet :nailbiting:

Vi har to himmelbarn, begge to med ubalansert translokasjon, men ingen levende :)
Vi er besøkshjem da (utenom corona tider), det har vært god hjelp for oss :Heartred

<3 hvordan fungerer besøkshjem? Har dere faste avtaler med ett barn F.eks?
Ja, vi har hatt samme barn på besøk i 2.5år :)
Har hatt besøk alt fra en helg i måneden, hver tredje helg og nå har vi egentlig annenhver :)
Samt ekstra avlastning til jul og sommerferien ved behov :Heartred

Ja, vi har hatt samme barn på besøk i 2.5år :)
Har hatt besøk alt fra en helg i måneden, hver tredje helg og nå har vi egentlig annenhver :)
Samt ekstra avlastning til jul og sommerferien ved behov :Heartred
Så fint <3 hvilken relasjon har dere til barnet? Var det noen dere kjente eller helt ukjente? :happy:

Så fint <3 hvilken relasjon har dere til barnet? Var det noen dere kjente eller helt ukjente? :happy:
Det er er barn jeg har hatt i barnehagen tidligere :)
Vi trodde vi ikke ville bli godkjent som besøkshjem mens vi var prøvere, ellers hadde vi nok meldt oss som frivillige til det før vi ble spurt om å ta imot dette barnet :)

Hei! Jeg er ny. Vi skal henvises PGD og har fra før en syk sønn. Samtale med genetisk i Oslo om 2 uker. Nå er vel alt på vent i Sverige!? Og er jo heller ikke aktuelt å dra andre steder privat for at det skal gå raskere både pga at det er dyrt og umulig å reise noe som helst sted for tiden. Hvor lang tid har det tatt fra folk ble henvist til første innsett? Redd for at dette skal ta alt for lang tid... såpass at vi vurderer å prøve på gamlemåten men da innebærer det ca 50% risk for alvorlig sykdom.

Hei! Jeg er ny. Vi skal henvises PGD og har fra før en syk sønn. Samtale med genetisk i Oslo om 2 uker. Nå er vel alt på vent i Sverige!? Og er jo heller ikke aktuelt å dra andre steder privat for at det skal gå raskere både pga at det er dyrt og umulig å reise noe som helst sted for tiden. Hvor lang tid har det tatt fra folk ble henvist til første innsett? Redd for at dette skal ta alt for lang tid... såpass at vi vurderer å prøve på gamlemåten men da innebærer det ca 50% risk for alvorlig sykdom.

Til sommeren blir det 3 år siden vi var på genetisk. Skulle hatt uttak nå i april.

Til sommeren blir det 3 år siden vi var på genetisk. Skulle hatt uttak nå i april.

oj det var lenge vi vurderer om vi rett og slett skal prøve på egenhånd men det kan også bli en enorm påkjenning om barnet har samme sykdom og evt sen abort..

Henvist sommeren 2018, uttak i november 2019.
Skulle hatt innsett i mars, men valgte å utsette pga uvisshet i inntektssituasjonen til mannen.

Vi har kromosomfeil da. Det å få ferdig gentesten vår tok betraktelig kortere tid enn vi ble forespeilet :)

Velkommen til gruppen ☺️ Med vårt første barn tok det 2 år fra vi tok telefonen om at vi ønsket oppstart til lillegutt var født. Var da heldig å ble gravid på første forsøk. Nå er vi i gang med søskenforsøk, og har vært litt mer uheldige denne gangen. Det har tatt nesten 1,5 år til nå. Siste forsøk ble avbrutt grunnet koronakrisen, og nå venter vi utålmodig på igangsettelse igjen.

Før jeg ble gravid med vår sønn gjennom PGD ble jeg gravid på naturlig måte og tok morkakeprøve i uke 12. Dessverre var babyen syk, og vi tok abort. Det er det jævligste jeg noengang har gjort, og anbefaler absolutt ingen å gjøre det samme..

Back
Topp