PGD-tråden

Jeg var der for snart to uker siden - de sa ingenting om det då. Så skal sikkert gå fint.

sniker, men altså, her endres retningslinjer og situasjonen fra dag til dag, ting du opplevde for to uker siden er dessverre ikke relevant for noen som skal inn fremover. For to uker siden hadde vi knapt smittede i Norge, nå er det nesten 500 påviste smittetilfeller og det er nesten dobling bare fra i går. Flere kommuner stenger nå barnehager og skoler (i Danmark ble vel alt stengt i dag også?) og sykehus forbereder seg på alvorlige tilstander. Så det er dessverre fare for at ting som ikke er akutt eller livstruende vil påvirkes ganske raskt.
 
sniker, men altså, her endres retningslinjer og situasjonen fra dag til dag, ting du opplevde for to uker siden er dessverre ikke relevant for noen som skal inn fremover. For to uker siden hadde vi knapt smittede i Norge, nå er det nesten 500 påviste smittetilfeller og det er nesten dobling bare fra i går. Flere kommuner stenger nå barnehager og skoler (i Danmark ble vel alt stengt i dag også?) og sykehus forbereder seg på alvorlige tilstander. Så det er dessverre fare for at ting som ikke er akutt eller livstruende vil påvirkes ganske raskt.

Det er nettopp det! Antall smittede her er jo nå doblet på et døgn. Jeg tenker at for min del så blir det å stikke fingeren i jorda og innse realiteten, nemlig utsettelse pga global krise. Global krise overgår min egeninteresse, det må jeg bare godta.
 
Det er nettopp det! Antall smittede her er jo nå doblet på et døgn. Jeg tenker at for min del så blir det å stikke fingeren i jorda og innse realiteten, nemlig utsettelse pga global krise. Global krise overgår min egeninteresse, det må jeg bare godta.

det er trist. Men noen ganger skjer verden dessverre.
 
Det er nettopp det! Antall smittede her er jo nå doblet på et døgn. Jeg tenker at for min del så blir det å stikke fingeren i jorda og innse realiteten, nemlig utsettelse pga global krise. Global krise overgår min egeninteresse, det må jeg bare godta.
Ja, jeg står i en liknende situasjon. Vårt barneønske står langt bak i prioriteringskøen, og sånn må det være akkurat nå.

Jeg innrømmer glatt at jeg allerede har hatt en runde hvor fortvilelsen over egen situasjon tok overhånd. Samtidig skjønner jeg at akkurat nå er det etterhvert mange som trenger den kompetansen, plassen og tiden som jeg er så heldig å få en bit av i normaltid.
 
Er enig med dere altså, selv om en evn utsettelse gjør ufattelig vondt. Som om denne prosessen ikke tar lang nok tid fra før :( Jeg ringer Karolinska i morgen, og holder dere oppdatert :happy7
 
Hei! Snakket med Ullevål og Karolinska idag.

Karolinska ba meg fortsette med medisiner som planlagt (så lenge jeg ønsket det selv), og komme til uttak som planlagt. De hadde ikke restriksjoner på annet, og skulle gi beskjed dersom det endret seg - men de trudde ikke det ville skje.

Ullevål var litt mer skeptiske, men ville ta meg imot på oppsatte timer så lenge jeg ikke hadde symptomer eller hadde vært i utsatte områder.

Så da er det bare å begynne med sprøyter i kveld. Tar ingen gleder på forskudd, og er fult klar over at dette fort kan avlyses midt i. Uansett tar jeg bilen til Stockholm for uttak

Har dere andre hørt noe?
 
Hei! Snakket med Ullevål og Karolinska idag.

Karolinska ba meg fortsette med medisiner som planlagt (så lenge jeg ønsket det selv), og komme til uttak som planlagt. De hadde ikke restriksjoner på annet, og skulle gi beskjed dersom det endret seg - men de trudde ikke det ville skje.

Ullevål var litt mer skeptiske, men ville ta meg imot på oppsatte timer så lenge jeg ikke hadde symptomer eller hadde vært i utsatte områder.

Så da er det bare å begynne med sprøyter i kveld. Tar ingen gleder på forskudd, og er fult klar over at dette fort kan avlyses midt i. Uansett tar jeg bilen til Stockholm for uttak

Har dere andre hørt noe?

Jeg har ikke startet på medisiner enda, så tenker det er fornuftig å vente én måned eller to. Vi orker ikke å kjøre fra Bergen, og å skulle ut å fly nå når det ikke er strengt nødvendig blir for tullete. Kjedelig, men å vente noen måneder har egentlig ingen betydning..
 
Hei! Snakket med Ullevål og Karolinska idag.

Karolinska ba meg fortsette med medisiner som planlagt (så lenge jeg ønsket det selv), og komme til uttak som planlagt. De hadde ikke restriksjoner på annet, og skulle gi beskjed dersom det endret seg - men de trudde ikke det ville skje.

Ullevål var litt mer skeptiske, men ville ta meg imot på oppsatte timer så lenge jeg ikke hadde symptomer eller hadde vært i utsatte områder.

Så da er det bare å begynne med sprøyter i kveld. Tar ingen gleder på forskudd, og er fult klar over at dette fort kan avlyses midt i. Uansett tar jeg bilen til Stockholm for uttak

Har dere andre hørt noe?

Så bra det går som planlagt enn så lenge! Veldig spent Åssen det blir fremover. Men skummelt med fly osv hvis de plutselig blir avbestilt natta før osv. Veldig mye usikkert :-/ men jeg håper vi også får et egguttak før påske men.. er det ultralyden du tar på Ullevål? Jeg har en «privat» en, så har tenkt tanken dersom han er i karantene osv, hva som skjer med ultralydene :cool:
 
Jeg har ikke startet på medisiner enda, så tenker det er fornuftig å vente én måned eller to. Vi orker ikke å kjøre fra Bergen, og å skulle ut å fly nå når det ikke er strengt nødvendig blir for tullete. Kjedelig, men å vente noen måneder har egentlig ingen betydning..
Fornuftig tenke sånn! Men jeg hadde nok ikke klart å vært så fornuftig :shy::angelic:
 
Spennende å se for oss alle. Hadde jeg ikke begynt på medisinene allerede hadde jeg nok prøvd å utsette litt jeg også, men kjedelig å stoppe midt i et forsøk om jeg kan fortsette

Jepp, ultralyder på Ullevål ☺️
 
Jeg snakket med Karolinska i dag. Skal til uttak på torsdag. Sa ingenting om Korona situasjonen. Bare at jeg skulle øke dosen, alt så kjempefint ut og at dette kom til å bli bra :)
 
Ringte akkurat kontoret for pasienttransport nå for å ordne med fly og hotell til neste uke. De hadde ikke lov til å bestille noe som helst sa hun så da får jeg bestille alt selv. Synes egentlig dette er litt rart for hverken flyplasser eller hoteller er jo stengt. Hun trodde heller ikke vi fikk refusjon i etterkant.
 
Jeg tror Sverige kan gå på en smell ang. smitte jeg. Der er jo fremdeles alle skolene åpne, og tror det er lite tiltak for å hindre spredning.
 
Ringte akkurat kontoret for pasienttransport nå for å ordne med fly og hotell til neste uke. De hadde ikke lov til å bestille noe som helst sa hun så da får jeg bestille alt selv. Synes egentlig dette er litt rart for hverken flyplasser eller hoteller er jo stengt. Hun trodde heller ikke vi fikk refusjon i etterkant.[/QUOT
Masse lykke til! Hold oss gjerne oppdatert. Veldig nervepirrende å ikke vite hva morgendagen bringer.
 
Haminga-Hvordan går det med dere, og hva tenker dere om egguttaket til torsdag?

Noen som har forhørt seg om mulighet for egguttak i Norge, for så å sende over til Stockholm?
 
Tenkte meg dette kom til å skje ja :-( veldig kjedelig! Å spesielt kjedelig for dere som allerede som var begynt på medisiner og var godt igang :-( vi fikk reseptene i posten idag, så var ikke igang helt enda men. Jeg skal prøve en ny protokoll neste gang - og det stod Bifogar protokoll, noen som vet hva dette betyr? Prøvde å Google ordet, men kom ikke opp noe :shifty:
 
Back
Topp