PGD-tråden

Hei ny på denne tråden. Hadde samtale med ous på onsdag så vi blir nå henvist til pgd behandling. Vi fikk beskjed om at det er noe kortere ventetid enn under koronaen og at alt nå vil skje i Norge. Lurer på om noen vet hvor lang tid en blir forvente at det tar nå som det skjer i Norge?

Hei ny på denne tråden. Hadde samtale med ous på onsdag så vi blir nå henvist til pgd behandling. Vi fikk beskjed om at det er noe kortere ventetid enn under koronaen og at alt nå vil skje i Norge. Lurer på om noen vet hvor lang tid en blir forvente at det tar nå som det skjer i Norge?
Hei Helene! Vi er i behandling på Karolinska. Så godt å høre at ventetiden har gått ned! Det vil gjøre prosessen mye bedre for deg:)
Jeg vet ikke noe ang behandling i Norge men har hørt at flere er henvist dit nå. Det er en lukket Facebook gruppe som jeg synes har vært en stor støtte. mener det er flere der som skal ha behandling i Norge. "Oss som må igjennom prøverør med PGD - Preimplantasjonsdiagnostikk"

Hei,
Så flott å finne en tråd som dette, akkurat hva jeg trenger nå <3
Vi har nylig fått vite at mannen har en balansert translokasjon såkalt reciprokal type. Time til genetisk veilending 4/8, noen som kan si hva vi kan forvente oss av denne timen? Vi har faktisk allerede vært i kontakt med en privat klinikk i Danmark som utfører pgd, da å vente i opptil 3år høres ut som et mareritt. Noen som har gjort dette privat?
Ellers, så lurer jeg på om noen her med samme type translokasjon har fått ut noen friske egg, og om noen har en solskinnshistorie og dele? Er så utrolig redd for at vi aldri vil kunne få barn sammen..
Ikke sant! Lei meg for å høre men samtidig godt at dere vet slik at dere kan få riktig hjelp! ventetiden er kortet ned mye nå når de har tatt unna etterslepet etter korona. Vi vurderte det men vi har en veldig spesielt situasjonen så vi ville gjøre det på karolinske da de har best erfaring i Norden. tenker at vi får prøve privat om det ikke går på de 3 forsøkene som dekkes.

Vi har samme type translokasjon og så langt har vi hatt 2 uttak som har resultert i 1 friskt embryo (av 23 egg) Vi har veldig dårlige utsikter med bare 5 prosent sjans for friskt embryo. Har forstått at de fleste med translokasjon ligger på en ca 50%. Vi har unormalt dårlig sjans og har likevel fått ett.. Lykke til!! det går nok vegen:)

Hei.
Er lenge siden jeg har skrevet her, men hadde innsettelse i begynnelsen av juli. I går endte det med spontanabort.. Dette er veldig tungt og sårt. Det har vært en lang reise, vi begynte i 2019 med PGD. Men vi gir ikke opp enda.
Har ikke vært her inne på en stund. Så lei meg for å høre dette. Ikke gi opp! Vi kriger og vinner til slutt:)

Hei! Jeg svarte aldri her, beklager det. For vår del gikk første forsøk dårlig, dessverre. De ringte å ga beskjed om at de befrukta eggene ikke utviklet seg i tilstrekkelig grad til å teste de. Så nå er det ny runde på Karolinska.

Startet på Synarela 27.juli. Godal F, Menopur og Synarela i tre dager så langt. Jeg kjenner jeg er litt mer nedstemt og rar av hormonene denne gangen, men vanskelig å si hva som er hva da. Det er jo en psykisk påkjenning dette her!

Forhåpentligvis egguttak I månedsskiftet. Jeg har enda lavere forventninger denne gangen, kjenner jeg, men vi må jo bare prøve!

Sykepleieren som ringte med resultatet forrige gang trøstet meg med at de etter det første forsøket vet mer om hvordan kroppen min responderer på hormonbehandling, noe som bidrar til at de kan tilpasse hormonbehandlingen deretter ved neste forsøk. :)
går visst litt sent for meg også her!

Jeg merket også at hormonene har vært værre for hver gang. Vet ikke om det er psykisk eller psykisk.. sikkert en mix.

Ble det nytt egguttak på deg? håper det har gått bedre denne gangen!

Det stemmer nok. Jeg fikk mye høyere dose denne gangen og heldigvis bare kort protokol.

Vi hadde uttak i september. Fikk ut 21 og nå venter vi på insett (fikk 1 friskt embryo)

Hei hvor mange ganger har dere vært på innsett før det klaffet? Jeg har vært på 2 runde med eggutakk :Heartred 10 egg ut
Vi har hatt 3 forsøk
1. kort protokol - resonnerte godt på medisiner men ble avbrutt dagen før uttak på korona
2. lang protokol - treg vekst på embryo. Fikk ut 11 egg, alle var ubalanserte.
3. kort protokol - reagerte veldig dårlig på hormonene. masse follikler men de var små. vi vill avbryte men de mente det var bedre å gjennomføre. Kom til egguttak og endte opp med 21 egg!! 5 var tomme og resten ble dyrket.
Resulterte i 1 friskt embryo.

har begynt styrt syklus nå og venter på innsett i løpet av de neste ukene.

Har du hatt flere innsett?

Ja, det skjønner jeg godt!❤️
Går bra, gruer meg veldig nå. Begynner nå i november, dette blir 8 gang vi skal gjøre uttak - så jeg forstår deg så godt! Det er veldig kjedelig å vente og må ta sprøyter gang på gang.
Så tøff og sterk du er! Har dere kommet videre til innsett noen av gangene?
Vi har ett friskt nå og føler vi er så heldige men samtidig føles det som om det aldri kommer til å gå..

Så tøff og sterk du er! Har dere kommet videre til innsett noen av gangene?
Vi har ett friskt nå og føler vi er så heldige men samtidig føles det som om det aldri kommer til å gå..
Takk ❤️
Vi har hatt to innsett, en i 2019 og en nå i 2022! Begge endte dessverre i spontanabort..
Ja den følelsen har jeg hatt også, du må bare tenke at det kommer til å gå bra! Det jo mange par det har gått kjempe fint med, er ofte det jeg tenker, og hvis det ikke går så er det bare å prøve igjen ❤️

Vi har hatt 3 forsøk
1. kort protokol - resonnerte godt på medisiner men ble avbrutt dagen før uttak på korona
2. lang protokol - treg vekst på embryo. Fikk ut 11 egg, alle var ubalanserte.
3. kort protokol - reagerte veldig dårlig på hormonene. masse follikler men de var små. vi vill avbryte men de mente det var bedre å gjennomføre. Kom til egguttak og endte opp med 21 egg!! 5 var tomme og resten ble dyrket.
Resulterte i 1 friskt embryo.

har begynt styrt syklus nå og venter på innsett i løpet av de neste ukene.

Har du hatt flere innsett?

Sender klemmer til deg❤️ og masse lykke til med innsett, håper det går den riktige veien for deg/dere ❤️

1. kort protokoll, 13 egg ut 9 ble befruktet og 1 kunne settes inn, vi satt inn noen dager før jul og håpet vi fikk en julegave, men det gikk ikke :-(
2. 10 egg ut, kun en ble befruktet men delte seg ikke videre.. det var så kjipt, følte jeg gikk ned i kjelleren igjen…

Så nå venter vi på nytt forsøk ❤️

Sender klemmer til deg❤️ og masse lykke til med innsett, håper det går den riktige veien for deg/dere ❤️

1. kort protokoll, 13 egg ut 9 ble befruktet og 1 kunne settes inn, vi satt inn noen dager før jul og håpet vi fikk en julegave, men det gikk ikke :-(
2. 10 egg ut, kun en ble befruktet men delte seg ikke videre.. det var så kjipt, følte jeg gikk ned i kjelleren igjen…

Så nå venter vi på nytt forsøk ❤️
Samme tilbake til deg! Håper så inderlig det går denne gangen for dere:)

Jeg er så glad for at vi fikk ett - er nok vår eneste mulighet siden å få ett var som å vinne i lotto med våre sjanser. Er en listen julegave vi også håper på. Hvordan taklet du julen? Vi skal være hos svigermor hele jula og kjenner det kan bli veldig vanskelig om det går galt denne gangen også..

Samme tilbake til deg! Håper så inderlig det går denne gangen for dere:)

Jeg er så glad for at vi fikk ett - er nok vår eneste mulighet siden å få ett var som å vinne i lotto med våre sjanser. Er en listen julegave vi også håper på. Hvordan taklet du julen? Vi skal være hos svigermor hele jula og kjenner det kan bli veldig vanskelig om det går galt denne gangen også..
tusen takk for det :)

Så glad på deres vegne med gullegget, krysser alt jeg har for at det skal gå deres vei ❤️
Julen gikk egentlig helt ok, vi holdt det hemmelig at vi hadde reist for innsett, da vi ville overraske alle sammen om vi ble gravide.. men så blødde jeg 1 januar…. :-(

skjønner godt hva du mener, lykke til med det :Heartred

Så utrolig lei meg for å høre det.
tusen takk, føles helt utrolig men kjenner vi ikke tar noen gleder på forskudd. Men ett steg lengre denne gangen:)

Skjønner. Er jo dette vi er litt redd for. Har så lyst å "gi det i gave" til svigermor på julaften men er så risky. Om det går håper jeg veldig at vi rekker UL 22 eller 23, da kan det hende vi rekker å se hjertelyd. det hadde gitt litt mer ro, men kanskje bare en falsk trygghet.. vi har mistet hver gang etter hjertelyd, men det har vært spontan graviditet så det har vært sykt.

Hei.
Hadde uttak på torsdag, og begynte å blø i dag.. de siste gangene har jeg gått nesten to uker etter før jeg begynner å blø. Har noen opplevd dette ?

Så utrolig lei meg for å høre det.
tusen takk, føles helt utrolig men kjenner vi ikke tar noen gleder på forskudd. Men ett steg lengre denne gangen:)

Skjønner. Er jo dette vi er litt redd for. Har så lyst å "gi det i gave" til svigermor på julaften men er så risky. Om det går håper jeg veldig at vi rekker UL 22 eller 23, da kan det hende vi rekker å se hjertelyd. det hadde gitt litt mer ro, men kanskje bare en falsk trygghet.. vi har mistet hver gang etter hjertelyd, men det har vært spontan graviditet så det har vært sykt.

Nei er jo skummelt å ta gleder på forskudd, selv om det er lettere sagt en gjort, spess for min del.. jeg håpte virkelig at når vi satt det inn og trodde også at det ville feste seg!

Så jeg forstå at du er redd etter at dere har mistet <3 krysser virkelig fingrene for dere ❤️

Back
Topp