Ana93
Flørter med forumet
Dere alle egentligHvem tenkte du på?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Dere alle egentligHvem tenkte du på?
Åå! Så kjekt at du spør! Det går bra, venter jeg på svar ang hvor mange som er frisk (de som er på frys) har 4 på frys nå.Dere alle egentlig
Oi så spennende håper flertall er friske vi har fått brev, og nå skal vi mest sannsynlig begynne på medisiner i januar skal prøve ut noen nye medisiner en det jeg har gått på før!Åå! Så kjekt at du spør! Det går bra, venter jeg på svar ang hvor mange som er frisk (de som er på frys) har 4 på frys nå.
Hvordan har du det?
Ååå! Så spennende hos deg også då!Oi så spennende håper flertall er friske vi har fått brev, og nå skal vi mest sannsynlig begynne på medisiner i januar skal prøve ut noen nye medisiner en det jeg har gått på før!
Ahh! Jeg tror vi ventet noe rundt 3 mnd..Vi er ikke kommet igang med behandling enda men venter på at denne testen de skal lage blir klar. Fikk beskjed om 3-6 månder men lurer på hvor lang tid dette tok for dere? Er dette noe de gjør for alle eller kan de bruke tester de allerede har?
Ååå! Så spennende hos deg også då!
Hvilken skal du ta i den nye runden?
Ahh! Lykke tilDenne gangen menopur og fyremadel men den har jeg gått på før
Tusen takkAhh! Lykke til
Hei! For oss tok det i underkant av 2 måneder (oktober-desember 2022), hører til ved OUS, gentest utviklet ved sykehuset i Aalborg Vår test var basert på blodprøver fra meg og partner, pluss vev fra tidligere svangerskap.Vi er ikke kommet igang med behandling enda men venter på at denne testen de skal lage blir klar. Fikk beskjed om 3-6 månder men lurer på hvor lang tid dette tok for dere? Er dette noe de gjør for alle eller kan de bruke tester de allerede har?
Hei! Svarer deg her også, kanskje noen andre også leser og ønsker svar. Det tok under 2 måneder før vår gentest var klar (okt-des 2022) og da fikk jeg brev om at jeg kunne ta kontakt med Reproduksjonsmedisinsk avd på telefon for å avtalte nærmere rundt oppstart av hormonbehandling.Hei ny på denne tråden. Hadde samtale med ous på onsdag så vi blir nå henvist til pgd behandling. Vi fikk beskjed om at det er noe kortere ventetid enn under koronaen og at alt nå vil skje i Norge. Lurer på om noen vet hvor lang tid en blir forvente at det tar nå som det skjer i Norge?
Tusen takk for tips om Facebookgruppe!Hei Helene! Vi er i behandling på Karolinska. Så godt å høre at ventetiden har gått ned! Det vil gjøre prosessen mye bedre for deg
Jeg vet ikke noe ang behandling i Norge men har hørt at flere er henvist dit nå. Det er en lukket Facebook gruppe som jeg synes har vært en stor støtte. mener det er flere der som skal ha behandling i Norge. "Oss som må igjennom prøverør med PGD - Preimplantasjonsdiagnostikk"
Hei! Svarer deg her også, kanskje noen andre også leser og ønsker svar. Det tok under 2 måneder før vår gentest var klar (okt-des 2022) og da fikk jeg brev om at jeg kunne ta kontakt med Reproduksjonsmedisinsk avd på telefon for å avtalte nærmere rundt oppstart av hormonbehandling.
Takk for svar da håper jeg det tar noenlunde samme tiden for oss, at vi slipper å vente 6 månderAhh! Jeg tror vi ventet noe rundt 3 mnd..
De gjør vel dette med alle, de må vel ha test på hvert par vil jeg tro. Har ikke satt meg så veldig inn i dette. Men plutselig ringer de
Hei!Hei
Noen med erfaring ang fostervannsprøve og eller NIPT test ?
Tusen takk for svar! Det var masse jeg ikke viste, så dette hjalp masseHva man får vite av en NIPT kommer litt an på hva som er bakgrunnen for å teste (hvis du ikke allerede har lest her, så kan du jo sjekke ut: https://www.helsenorge.no/undersokelse-og-behandling/fosterdiagnostikk ) Vi fikk tilbud om NIPT for kjønnsbestemmelse pga en arvelig kjønnsbundet sykdom. Ved NIPT tar man blodprøve av mor, og det påvirker altså ikke fosteret på noen måte - derav betegnelsen «non-invasive prenatal test».
Morkakeprøve kan utføres tidligere enn fostervannsprøve. Ved bruk av en nål tas det ut hhv. vev fra morkaken eller fostervann, noen som innebærer en liten risiko for komplikasjoner (typ 0,5 % ifølge Helse-Norge). Dette er altså en mer invasiv prosedyre. Hvis man har rett til fosterdiagnostikk får man gjerne tilbud om NIPT først, deretter morkakeprøve/fostervannsprøve avhengig av resultat fra NIPT. Men det kan nok variere utifra hvilke tilstander det er snakk om.
Håper det var til hjelp
Startet ny jobb i fjor og skulle i gang med nytt uttak. Snakket med de etter jeg var begynt og fortalte mer eller mindre alt. Og ble bare møtt med forståelse og bare gode ønsker! Så skulle jeg heldigvis bli gravid nå etter noen måneder så vet at de bare blir glad! Ville bare vært ærlig med de og håpe de forstårHjelp. Skal begynne i ny jobb og samtidig skal vi igang med søskenforsøk PGD. Noen som har vært borti lignende? Hvordan ble reaksjonene fra arb.giver i ny jobb om man blir gravid i prøvetiden?