PGD-tråden

Jeg har jo visst at det nærmet seg, men det ble plutselig veldig virkelig. Innså at jeg tar siste p-pille i morgen, om en uke får jeg sannsynligvis mensen og da er det på tide å ringe Huddinge igjen :nailbiting:
Nå har det blitt utsatt så lenge at det føles helt surrealistisk at det faktisk skal skje. Det er ikke lett å sjonglere alle følelsene og ny jobb, all uroen kombinert med håpet.

Hvordan klarer man dette her? Det er første innsettet og jeg er livredd. Hadde vi vært vanlig ivf pasienter så hadde nok uroen også vært stor, men jeg tenker så mye på at det er bare de to eskimoene våre, at sjansene for å få et befruktet, friskt egg ikke er så stor. Og jeg lurer på om dette kommer til å gå, eller om vi har kastet bort tid vi kunne brukt på å bli fosterforeldre...
 
Hei dere damer :) jeg har et spørsmål som jeg håper noen kan svare på?
Kort sagt har jeg en alvorlig genfeil som gir meg 50/50 mulighet for å få barn som ikke er levedyktige.

2013- frisk datter (8 år nå)
2020- måtte avbryte svangerskap i uke 21 p.g.a store misdannelser.
2021- 7 uker på vei med lillebror fikk vi vite om alvorlig genfeil, men heldigvis har vi en frisk lillebror også på litt over 4 måneder.

Vil jeg kunne få PGD innvilliget for et barn nummer 3 ? Eller setter karoliska en stopp når man har 2 friske barn fra før?
Skjønner at jeg har harr råååflaks og fått de to jeg har. Ligger og mange år med prøving, mange SA pg mye smerte bak det da.
 
Hei dere damer :) jeg har et spørsmål som jeg håper noen kan svare på?
Kort sagt har jeg en alvorlig genfeil som gir meg 50/50 mulighet for å få barn som ikke er levedyktige.

2013- frisk datter (8 år nå)
2020- måtte avbryte svangerskap i uke 21 p.g.a store misdannelser.
2021- 7 uker på vei med lillebror fikk vi vite om alvorlig genfeil, men heldigvis har vi en frisk lillebror også på litt over 4 måneder.

Vil jeg kunne få PGD innvilliget for et barn nummer 3 ? Eller setter karoliska en stopp når man har 2 friske barn fra før?
Skjønner at jeg har harr råååflaks og fått de to jeg har. Ligger og mange år med prøving, mange SA pg mye smerte bak det da.
 
Hei dere damer :) jeg har et spørsmål som jeg håper noen kan svare på?
Kort sagt har jeg en alvorlig genfeil som gir meg 50/50 mulighet for å få barn som ikke er levedyktige.

2013- frisk datter (8 år nå)
2020- måtte avbryte svangerskap i uke 21 p.g.a store misdannelser.
2021- 7 uker på vei med lillebror fikk vi vite om alvorlig genfeil, men heldigvis har vi en frisk lillebror også på litt over 4 måneder.

Vil jeg kunne få PGD innvilliget for et barn nummer 3 ? Eller setter karoliska en stopp når man har 2 friske barn fra før?
Skjønner at jeg har harr råååflaks og fått de to jeg har. Ligger og mange år med prøving, mange SA pg mye smerte bak det da.

Jeg har ikke erfaring med pgd, men har lest gjennom denne tråden. Basert på det jeg har forstått av tidligere innlegg her, er det ikke noe hinder at du har fått friske barn tidligere. Kriteriene handler om selve genfeilen.
Ønsker lykke til!
 
Hei dere damer :) jeg har et spørsmål som jeg håper noen kan svare på?
Kort sagt har jeg en alvorlig genfeil som gir meg 50/50 mulighet for å få barn som ikke er levedyktige.

2013- frisk datter (8 år nå)
2020- måtte avbryte svangerskap i uke 21 p.g.a store misdannelser.
2021- 7 uker på vei med lillebror fikk vi vite om alvorlig genfeil, men heldigvis har vi en frisk lillebror også på litt over 4 måneder.

Vil jeg kunne få PGD innvilliget for et barn nummer 3 ? Eller setter karoliska en stopp når man har 2 friske barn fra før?
Skjønner at jeg har harr råååflaks og fått de to jeg har. Ligger og mange år med prøving, mange SA pg mye smerte bak det da.

Hei

Kan ikke svare deg konkret, men der du nok vil slite med å få gjennom behandling med IVF (og PGD) er faktumet at dere har to felles barn. Ved to felles barn innvilges svært sjeldent IVF.
 
Hei dere damer :) jeg har et spørsmål som jeg håper noen kan svare på?
Kort sagt har jeg en alvorlig genfeil som gir meg 50/50 mulighet for å få barn som ikke er levedyktige.

2013- frisk datter (8 år nå)
2020- måtte avbryte svangerskap i uke 21 p.g.a store misdannelser.
2021- 7 uker på vei med lillebror fikk vi vite om alvorlig genfeil, men heldigvis har vi en frisk lillebror også på litt over 4 måneder.

Vil jeg kunne få PGD innvilliget for et barn nummer 3 ? Eller setter karoliska en stopp når man har 2 friske barn fra før?
Skjønner at jeg har harr råååflaks og fått de to jeg har. Ligger og mange år med prøving, mange SA pg mye smerte bak det da.
Jeg har fått innvilget PGD behandling, står nå på venteliste. Vi har et friskt barn uten hjelp, men når vi skulle prøve på nr 2 ble d mange spontanaborter og det ble funnet en translokasjon som mest sannsynlig er årsak. I følge genetiker kan vi nok klare å få friske barn på egenhånd, men kan risikere flere spontanaborter og pga translokasjonen har vi rett på PGD. Vi egentlig tro du også har rett på d. Men det er en ganske lang prosess så vil anbefale deg å kontakte en lege å høre. Vi fikk beskjed om ventetid på minst 1 1/2 år…
 
Vi fikk også beskjed at "fordelen" vår med å få innvilget PGD-behandling var at vi hadde to syke barn fra før. Men vi måtte gjennom nemnd, noe de sluttet med i fjor sommer. Nå har jeg forstått at det er en noe lettere prosess, men prosessen er likevel lang. Vi fikk det godkjent i nemnda for snart to år siden, og først nå i oktober har vi fått innkalling fra Sverige.
 
Vi fikk også beskjed at "fordelen" vår med å få innvilget PGD-behandling var at vi hadde to syke barn fra før. Men vi måtte gjennom nemnd, noe de sluttet med i fjor sommer. Nå har jeg forstått at det er en noe lettere prosess, men prosessen er likevel lang. Vi fikk det godkjent i nemnda for snart to år siden, og først nå i oktober har vi fått innkalling fra Sverige.
Ja, det er helt slutt på nemdn. Nå må en gynekolog og genetiker henvise. Vi hadde time med genetiker og med gyn på fertilitetsklinikken til St.Olav, sammen laget de henvisning til Karolinska. Vi fikk brev fra opptakskontoret der etter ca 2 månder, så har det vært stille..
 
Takk for gode svar :) skal ta meg en runde og ringe sykehusene eller karolinska og spørre, jeg kan legge ut hva de svarer her i tråden i fall det kan hjelpe boen andre til å finne info senere :)

Ellers vurdere vi alltids privat i utlandet og betaler selv :)
 
Takk for gode svar :) skal ta meg en runde og ringe sykehusene eller karolinska og spørre, jeg kan legge ut hva de svarer her i tråden i fall det kan hjelpe boen andre til å finne info senere :)

Ellers vurdere vi alltids privat i utlandet og betaler selv :)
Vi har vært i kontakt med en klinikk i Danmark, de virker ganske orntlig og svarte veldig kjapt på spørsmål. Det var Aagaard fertilitetsklinikk om det er av interesse ;)Vi har blitt gravid på egenhånd nå og venter på svar fra NIPT-test nå:nailbiting:
 
Jeg er PUPO, etter alt for mye venting og litt til, så må vi bare vente på testdag :Heartred
Jeg håper så inderlig at den lille eskimoen vår blir. Det er over tre år siden jeg var gravid sist, som endte i senabort med minsten.
Nå håper jeg vi kommer helt til mål :Heartred
 
Hei:)

lurte på en ting, når dere som har reist og dere som skal reise for innsett, tar dere sykemelding bare den dagen, eller den uka(uker)?
 
Hei:)

lurte på en ting, når dere som har reist og dere som skal reise for innsett, tar dere sykemelding bare den dagen, eller den uka(uker)?
Sykemeldte meg dagen vi dro, dagen for innsett og hadde ikke innsett vært på en fredag så ville jeg blitt sykemeldt dagen etter innsett og.
Vi kjører til Stockholm, så trenger tiden for å komme oss frem og tilbake, også tenkte jeg en ekstra dag for å komme meg til hektene igjen etter at vi kom hjem :happy:
 
Sykemeldte meg dagen vi dro, dagen for innsett og hadde ikke innsett vært på en fredag så ville jeg blitt sykemeldt dagen etter innsett og.
Vi kjører til Stockholm, så trenger tiden for å komme oss frem og tilbake, også tenkte jeg en ekstra dag for å komme meg til hektene igjen etter at vi kom hjem :happy:


Tusen takk for svar, er bare litt i tvil hva jeg burde gjøre når jobb er ikke så bra… og er litt redd det vil ha en negativ effekt bare når vi reiser for innsett :)
 
Tusen takk for svar, er bare litt i tvil hva jeg burde gjøre når jobb er ikke så bra… og er litt redd det vil ha en negativ effekt bare når vi reiser for innsett :)
Jobbet en annen plass da vi hadde uttak og originalt skulle ha innsett. Da ble jeg sykemeldt t.o.m testdag pga høyt stressnivå på jobb.

Ikke prioriter jobb over innsett er mitt råd :Heartred
 
Lite, forsiktig gledeshyl :shy::Heartred
 

Vedlegg

  • IMG_20211002_124137_edit_725062101890402.jpg
    IMG_20211002_124137_edit_725062101890402.jpg
    309,1 KB · Visninger: 57
Endelig er det vår tur :blob6:blob7I morgen går endelig vår første tur til Sverige og vi kan starte den fortsatt lange prosessen, men endelig kan vi få litt svar, og kanskje se noe ende på denne prosessen som vi har vært i nå i 2 år :(
 
Back
Topp