PGD-tråden

Da jeg ringte i januar så forventet jeg å få beskjed om at det var ventetid. De var klare på syklusen jeg var i (hadde fått mensen en uke tidligere).
Ringte forrige uke og sa vi ønsket innsett i september, null problem, bare ring igjen når du får mensen :Heartred
Hvem sykehus hører du til? Bare OUS som skal gjøre det så vanskelig for oss som tilhører der
 
Da jeg ringte i januar så forventet jeg å få beskjed om at det var ventetid. De var klare på syklusen jeg var i (hadde fått mensen en uke tidligere).
Ringte forrige uke og sa vi ønsket innsett i september, null problem, bare ring igjen når du får mensen :Heartred
Hvem sykehus hører du til? Bare OUS som skal gjøre det så vanskelig for oss som tilhører der
 
Hvem sykehus hører du til? Bare OUS som skal gjøre det så vanskelig for oss som tilhører der
Hører til OUS, er Huddinge jeg har vært i kontakt med. Skulle kanskje vært litt klarere på det. Og de var klare etter at vi hadde betalt for innsettet altså.
Vi fikk beskjed om å betale. Da vi fikk bekreftelse at betalingen var mottatt så sa de at Huddinge kom til å kontakte oss. Siden de ikke ringte den første uka, så ringte jeg :hungry:
Da var Huddinge klare for å starte opp med en gang :)
 
Hvem sykehus hører du til? Bare OUS som skal gjøre det så vanskelig for oss som tilhører der
Hører til OUS, er Huddinge jeg har vært i kontakt med. Skulle kanskje vært litt klarere på det. Og de var klare etter at vi hadde betalt for innsettet altså.
Vi fikk beskjed om å betale. Da vi fikk bekreftelse at betalingen var mottatt så sa de at Huddinge kom til å kontakte oss. Siden de ikke ringte den første uka, så ringte jeg :hungry:
Da var Huddinge klare for å starte opp med en gang :)
 
Okei . De har vel åpnet opp litt mer også nå, uten karantene! Så håper blir fart på sakene igjen til høsten..blir sikkert er forsøk til i karolinska før de kan tilby i Oslo! Savner å ha en kontakt person oppi alt dette, til koordineringen. Om er ous , pasientreiser eller karolinska man skal kontakte liksom :wideyed: Gynokologen min er veldig hjelpsom, men begrenset hva han og vet om hvem skal kontakte. Fastlegen min vet ikke noe om dette og har ikke vært hos han heller.
 
Rart! Denne tråden startet jeg for over 2 år siden. Fremdeles barnløs men livet er snudd på hodet etter det. Jeg har ikke vært innom her på evigheter, men nå var jeg klar for å stikke innom en tur og se hvordan det gikk med dere :)
For vår del endte det hele med et samlivsbrudd i fjor sommer, noe som var mitt valg og ingenting traumatisk. Det var tilslutt uungåelig og jeg er svært glad for at det skjedde før barn. Litt av grunnen for at det ble et ganske brått brudd var at jeg etter et 12 år langt samboerskap endelig har fått oppleve hva ekte ned i tærne og opp i hårfeste forelskelse er. Jeg innså at det exen og jeg drev med, var å få barn for å redde forholdet. Vi holdt dessverre rett og slett på å kjede vettet av oss i hverandres selskap. Nå smiler derimot livet, jeg har aldri hatt det så gøy sammen med noen før og aldri følt meg så elsket som jeg gjør nå. Noe PGD blir det ikke på oss i første omgang, for vi har bestemt oss for å la det stå til når det kommer så langt og prøve naturlig :)
 
Rart! Denne tråden startet jeg for over 2 år siden. Fremdeles barnløs men livet er snudd på hodet etter det. Jeg har ikke vært innom her på evigheter, men nå var jeg klar for å stikke innom en tur og se hvordan det gikk med dere :)
For vår del endte det hele med et samlivsbrudd i fjor sommer, noe som var mitt valg og ingenting traumatisk. Det var tilslutt uungåelig og jeg er svært glad for at det skjedde før barn. Litt av grunnen for at det ble et ganske brått brudd var at jeg etter et 12 år langt samboerskap endelig har fått oppleve hva ekte ned i tærne og opp i hårfeste forelskelse er. Jeg innså at det exen og jeg drev med, var å få barn for å redde forholdet. Vi holdt dessverre rett og slett på å kjede vettet av oss i hverandres selskap. Nå smiler derimot livet, jeg har aldri hatt det så gøy sammen med noen før og aldri følt meg så elsket som jeg gjør nå. Noe PGD blir det ikke på oss i første omgang, for vi har bestemt oss for å la det stå til når det kommer så langt og prøve naturlig :)[/QUOTE
Oj! Her hadde det skjedd litt. Hørtes ut som du har kommet godt ut av det likevel ❤️ Hyggelig du oppdaterer oss

Jeg ruger på et blastosyst på dag 7, og blir snart gal. Veien fra evig optimisme til pessimisme er så kort, og symptomene (eller mangel på symptomer) Googles så langt det le seg gjøre. Testdag til mandag. Blir noen tøffe dager ❤️

Håper alt står bra til med dere alle ❤️
 
Selve prøven gikk veldig fint, var litt ubehagelig bare men ikke noe verre smerter enn en blodprøve, så ble positivt overrasket :) har ikke hatt noe smerter i etterkant eller blødning enda. Hadde du noen blødninger?


Har du fått svar på prøven enda? ❤️
 
Så fantastisk! Gratulerer så mye! Så glad på deres vegne ❤️
Tusen takk :) fikk også brevet fra sykehuset idag med resultatet.. stod der at det ikke var funnet for lite eller for mye av kromosomer, heller ikke 7 og 12 (som er min translokasjon). Betyr det at de har sjekket for alle kromosomer? Trodde bare de kikket etter mine to. :happy:
 
Da har jeg testet negativt på graviditet idag (rugedag 12) og begynt å blø - så da er håper ute.. Veldig kjipt. Hadde så god magefølelse på at dette gikk veien

Noen som har snakket med OUS hvordan status for videre behandling i Sverige er? Eller som vet noe om hvordan de ligger ann med å tilby behandlingen i Norge?
 
Da har jeg testet negativt på graviditet idag (rugedag 12) og begynt å blø - så da er håper ute.. Veldig kjipt. Hadde så god magefølelse på at dette gikk veien.

Noen som har snakket med OUS hvordan status for videre behandling i Sverige er? Eller som vet noe om hvordan de ligger ann med å tilby behandlingen i Norge?
 
Hei dere❤️ Jeg har snakket med utlandskontoret på OUS idag, og de betaler nå PGD behandlingen igjen .Det eneste man må legge ut for selv er reise og opphold. Vi er litt usikre på veien videre, men tenkte det var hyggelig å kunne dele ❤️
 
Så kjedelig at det ikke gikk veien med innsett Evelyn92❤️ Dere har fortsatt ett egg igjen på frys sant? Skjønner alt dette tærer på og at man blir usikker på veien videre. Vi hadde snakket om å droppe flere Sverigeturer. Synes all venting og negative beskjeder rett og slett var for tøft å takle så vi hadde begynt å snakke om adopsjon før gullegget kom dalende fra himmelen. OUL torsdag i neste uke og jeg kjenner jeg blir smått paranoid av hele opplegget. Går egentlig bare og venter på å få nok en dårlig beskjed. Hodet klarer ikke helt å tro på at det virkelig skal gå dette her, men forhåpentligvis er det fortsatt liv i leiren.
Ønsker dere masse lykke til Evelyn92, uansett om dere velger ny runde i Sverige eller om dere går for å bli fosterforeldre❤️ Etter regnet kommer alltid sola❤️
 
Så kjedelig at det ikke gikk veien med innsett Evelyn92❤️ Dere har fortsatt ett egg igjen på frys sant? Skjønner alt dette tærer på og at man blir usikker på veien videre. Vi hadde snakket om å droppe flere Sverigeturer. Synes all venting og negative beskjeder rett og slett var for tøft å takle så vi hadde begynt å snakke om adopsjon før gullegget kom dalende fra himmelen. OUL torsdag i neste uke og jeg kjenner jeg blir smått paranoid av hele opplegget. Går egentlig bare og venter på å få nok en dårlig beskjed. Hodet klarer ikke helt å tro på at det virkelig skal gå dette her, men forhåpentligvis er det fortsatt liv i leiren.
Ønsker dere masse lykke til Evelyn92, uansett om dere velger ny runde i Sverige eller om dere går for å bli fosterforeldre❤️ Etter regnet kommer alltid sola❤️
Veldig kjedelig, men vi var forbredt på at det kunne skje. Dere var siste på frys. Vi har to ordinære forsøk til. Nå ser det ut som der blir fosterbarn på oss, men dersom det ikke skulle skje likevel så prøver vi igjen. Bes blir det tilslutt uansett. Masse lykke til med graviditeten videre ❤️ Det gleder meg av HELE mitt hjerte at det har gått bra for både deg og Lena her inne ❤️
 
Så kjedelig at det ikke gikk veien med innsett Evelyn92❤️ Dere har fortsatt ett egg igjen på frys sant? Skjønner alt dette tærer på og at man blir usikker på veien videre. Vi hadde snakket om å droppe flere Sverigeturer. Synes all venting og negative beskjeder rett og slett var for tøft å takle så vi hadde begynt å snakke om adopsjon før gullegget kom dalende fra himmelen. OUL torsdag i neste uke og jeg kjenner jeg blir smått paranoid av hele opplegget. Går egentlig bare og venter på å få nok en dårlig beskjed. Hodet klarer ikke helt å tro på at det virkelig skal gå dette her, men forhåpentligvis er det fortsatt liv i leiren.
Ønsker dere masse lykke til Evelyn92, uansett om dere velger ny runde i Sverige eller om dere går for å bli fosterforeldre❤️ Etter regnet kommer alltid sola❤️
Veldig kjedelig, men vi var forbredt på at det kunne skje. Dere var siste på frys. Vi har to ordinære forsøk til. Nå ser det ut som der blir fosterbarn på oss, men dersom det ikke skulle skje likevel så prøver vi igjen. Bes blir det tilslutt uansett. Masse lykke til med graviditeten videre ❤️ Det gleder meg av HELE mitt hjerte at det har gått bra for både deg og Lena her inne ❤️
 
Back
Topp