PGD-tråden

Hei. Takk for at du spør! ☺️
Det går heldigvis litt bedre med humørsvingningningene og hodepinen, dag 16 på nesespray nå. Men føler meg helt fjern og sliten, så gjør nok ikke det beste inntrykket på jobb.. Skal til gynekologen i dag for å se om jeg skal begynne med sprøyter. Snakket med de på Karolinska og de forkortet løpet mitt, heldigvis! Det er snakk om egguttak 2 oktober. Pleier det å gå etter planen som de sier?

Er i et vikariat, har jobbet der siden januar. Bør man være ærlig med arbeidsgiver om hva man holder på med? Tenker å høre om jeg kan få fri de to dagene for uttaket, men tenk om man får nei om sjefen ikke vet om det.

-Emilie☺️
Spennende tider! Du er vel i full gang med injeksjonene nå vil jeg tro. Hvilke står du på?

Jeg valgte å være åpen med mine kollega fra første stund. Men det er også fordi vi jobber så tett og ting skinner veldig fort igjennom når det er noe. Ville ikke de skulle tro jeg var sint for noe eller bli misforstått. Jeg har dog en fast stilling og skjønner at det er en forskjell. Tror du at det å være åpen kan medføre vansker med forlengelse av eller avtale om nytt vikariat? I teorien vil dette være diskriminering, men likevel skjer dette alt for ofte uten at det får noen følger. Har du en tillistvalgt du kan snakke med?
Min innstilling er at ærlighet varer lengst, men samtidig kan det også medføre noen konsekvenser i enkelte sammenhenger.
 
Spennende tider! Du er vel i full gang med injeksjonene nå vil jeg tro. Hvilke står du på?

Jeg valgte å være åpen med mine kollega fra første stund. Men det er også fordi vi jobber så tett og ting skinner veldig fort igjennom når det er noe. Ville ikke de skulle tro jeg var sint for noe eller bli misforstått. Jeg har dog en fast stilling og skjønner at det er en forskjell. Tror du at det å være åpen kan medføre vansker med forlengelse av eller avtale om nytt vikariat? I teorien vil dette være diskriminering, men likevel skjer dette alt for ofte uten at det får noen følger. Har du en tillistvalgt du kan snakke med?
Min innstilling er at ærlighet varer lengst, men samtidig kan det også medføre noen konsekvenser i enkelte sammenhenger.

Takk for svar, utrolig snilt av deg! Det er et dilemma. Har valgt å være åpen om det med de jeg sitter på kontor med. Det er jeg glad for, de er veldig forståelsesfulle. Men har syntes det har vært vanskelig å få den samtalen med sjefen. Hvartfall midt oppi prosessen hvor jeg egentlig har hatt nok med meg selv jeg trodde dette skulle gå helt bra, og var ikke mentalt forberedt på hvor mye det kunne påvirke meg...Men muligens kan jeg sende hun en melding nå, har fått sykemelding fra i dag og Tom tirsdag. Er på 9 dagen med gonal f, er så oppblåst at ingen bukser passer lenger hehe. Håper jeg er ferdig snart
 
Jeg fikk telefon fra Sverige i går!
Vi hadde siktet oss på å ihvertfall måtte vente til neste sommer, men er selvfølgelig sjeleglade for at det ikke ble sånn :joyful:
Oppstart 29 oktober, uttak og innsett før jul :wideyed:
 
Jeg fikk telefon fra Sverige i går!
Vi hadde siktet oss på å ihvertfall måtte vente til neste sommer, men er selvfølgelig sjeleglade for at det ikke ble sånn :joyful:
Oppstart 29 oktober, uttak og innsett før jul :wideyed:
Å så kjekt!
Masse lykke til! Håper på tidenes julegave!!!
 
Jeg fikk telefon fra Sverige i går!
Vi hadde siktet oss på å ihvertfall måtte vente til neste sommer, men er selvfølgelig sjeleglade for at det ikke ble sånn :joyful:
Oppstart 29 oktober, uttak og innsett før jul :wideyed:
Oi, så spennende ;) Krysser alt jeg har for at dere lykkes!
 
Jeg fikk telefon fra Sverige i går!
Vi hadde siktet oss på å ihvertfall måtte vente til neste sommer, men er selvfølgelig sjeleglade for at det ikke ble sånn :joyful:
Oppstart 29 oktober, uttak og innsett før jul :wideyed:
Ååååå så gode nyheter!!! Masse lykke til :love7
 
Hei alle fine.
en liten oppdatering ; I går var vi på Karolinska og satt inn fryst blastocyst i naturlig syklus. Det var noen nervepirrende timer For å vite om det overlevde opptining eller ikke. Men det gjorde det heldigvis :love7 Nå blir det 13 nervepirrende dager, testdag er 13.11. :nailbiting::Heartred
 
Hei alle fine.
en liten oppdatering ; I går var vi på Karolinska og satt inn fryst blastocyst i naturlig syklus. Det var noen nervepirrende timer For å vite om det overlevde opptining eller ikke. Men det gjorde det heldigvis :love7 Nå blir det 13 nervepirrende dager, testdag er 13.11. :nailbiting::Heartred
Gratulerer
 
Hei alle fine.
en liten oppdatering ; I går var vi på Karolinska og satt inn fryst blastocyst i naturlig syklus. Det var noen nervepirrende timer For å vite om det overlevde opptining eller ikke. Men det gjorde det heldigvis :love7 Nå blir det 13 nervepirrende dager, testdag er 13.11. :nailbiting::Heartred
Ååååh!! Så utrolig spennende :Heartred
 
Hei alle fine.
en liten oppdatering ; I går var vi på Karolinska og satt inn fryst blastocyst i naturlig syklus. Det var noen nervepirrende timer For å vite om det overlevde opptining eller ikke. Men det gjorde det heldigvis :love7 Nå blir det 13 nervepirrende dager, testdag er 13.11. :nailbiting::Heartred
Oi, så spennende!! ;) Krysser alt som krysses kan for at dere skal lykkes på dette forsøket!
Selv merket jeg at ting begynte å lukte rart, ganske mange dager før selve testdagen. Hunden begynte plutselig å stinke, klærne luktet annerledes og lufta sånn generelt var litt merkelig :hilarious:
 
Oi, så spennende!! ;) Krysser alt som krysses kan for at dere skal lykkes på dette forsøket!
Selv merket jeg at ting begynte å lukte rart, ganske mange dager før selve testdagen. Hunden begynte plutselig å stinke, klærne luktet annerledes og lufta sånn generelt var litt merkelig :hilarious:
Jeg er så sinnsykt nysgjerrig på hvordan katta kommer til å reagere bare på hormonene her jeg :hilarious:
Ho har vært veldig var og skiftet atferd tidlig ved svangerskapene :p
Spent på hvordan det blir nå :rolleyes:
 
Oi, så spennende!! ;) Krysser alt som krysses kan for at dere skal lykkes på dette forsøket!
Selv merket jeg at ting begynte å lukte rart, ganske mange dager før selve testdagen. Hunden begynte plutselig å stinke, klærne luktet annerledes og lufta sånn generelt var litt merkelig :hilarious:
Såpass!!! Ååå herreguuuuud jeg er så spent. Vet lissom ikke hva jeg skal / bør gjøre i mellomtiden. Er jo ikke noe jeg kan gjøre fra eller til. Men håper virkelig at det fester seg og går bra denne gangen!!! :Heartred
Det var fryseforsøk du også hadde eller var det fersk forsøk? Vet man ca hvor mange dager den lissom bruker på å feste seg? Selv gikk det negativ på mitt forrige fryseforsøk - men det var jo ikke testet så satser på at det var dårlig. Men dette er jo testet for alt og overlevde til dag 5-6, så håper virkelig dette er gullegget og at det er vår tur nå:Heartred
 
Hei!

Takk for at dere deler, så mye nyttig innsikt å ta med seg! Vil også sende dere masse varme tanker- dere er tøffe som står på - ikke gi opp håpet selv om det tar tid! ❤️

Etter 4 år med prøving (og en MA) fikk vi innvilget pgd så og si samtidig som jeg ble naturlig gravid. 9 måneder senere fødte jeg et friskt barn❤️ Synes det var veldig tøft med ventetid ift morkakeprøve og evt abort, men gikk heldigvis bra for oss denne gangen. Nå har vi begynt å vurdere å forsøke å få barn nr. 2 og tenker på å søke om PGD på nytt. I den forbindelse lurer jeg litt på hvor mye medisiner man typisk må ta gjennom pgd og hvordan det har opplevdes?
 
Last edited:
Hei!

Takk for at dere deler, så mye nyttig innsikt å ta med seg! Vil også sende dere masse varme tanker- dere er tøffe som står på - ikke gi opp håpet selv om det tar tid! ❤️

Etter 4 år med prøving (og en MA) fikk vi innvilget pgd så og si samtidig som jeg ble naturlig gravid. 9 måneder senere fødte jeg et friskt barn❤️ Synes det var veldig tøft med ventetid ift morkakeprøve og evt abort, men gikk heldigvis bra for oss denne gangen. Nå har vi begynt å vurdere å forsøke å få barn nr. 2 og tenker på å søke om PGD på nytt. I den forbindelse lurer jeg litt på hvor mye medisiner man typisk må ta gjennom pgd og hvordan det har opplevdes?
Nå har ikke jeg kommet alt for godt i gang (holder på med nesespray, starter med sprøyter 16.11), men jeg fikk Synarela, som skal tas en gang i hvert nesebor, morgen og kveld.
Menopur som jeg skal sette en gang om kvelden fra 16.11, ovitrelle som skal tas litt før eggutaksdagen (får tidspunkt etter ul).
Så har jeg fått lutinus for å ta etterpå.
Vi har regnet oss frem til en utgift på 15 100kr denne gangen :)
Hittil har jeg hatt et emosjonelt følelsesutbrudd, men bare gått på nesespray i 6dager og da :hilarious:
 
Nå har ikke jeg kommet alt for godt i gang (holder på med nesespray, starter med sprøyter 16.11), men jeg fikk Synarela, som skal tas en gang i hvert nesebor, morgen og kveld.
Menopur som jeg skal sette en gang om kvelden fra 16.11, ovitrelle som skal tas litt før eggutaksdagen (får tidspunkt etter ul).
Så har jeg fått lutinus for å ta etterpå.
Vi har regnet oss frem til en utgift på 15 100kr denne gangen :)
Hittil har jeg hatt et emosjonelt følelsesutbrudd, men bare gått på nesespray i 6dager og da :hilarious:
Da får dere sendt inn til HELFO og så får dere refusjon snart om det ikke lykkes nå da.
 
Da får dere sendt inn til HELFO og så får dere refusjon snart om det ikke lykkes nå da.
Jada, kostnadene er ikke så ille syns jeg :)
Vi må jo bare sende inn, håpe på det beste :)
Leste i en PGD tråd på fb om ei som fikk 4!!!:eek: fine embryoer! Som var friske :D:D

Krysser bare alt vi har, ei lita frisk spire som sitter før jul ville vært vidunderlig :rolleyes:
 
Jada, kostnadene er ikke så ille syns jeg :)
Vi må jo bare sende inn, håpe på det beste :)
Leste i en PGD tråd på fb om ei som fikk 4!!!:eek: fine embryoer! Som var friske :D:D

Krysser bare alt vi har, ei lita frisk spire som sitter før jul ville vært vidunderlig :rolleyes:
Blir spennende å se!!!!
 
Uttak og innsett, hvordan er det med betaling av egenandelen der? Gjør man det direkte i Sverige, eller får man faktura? :wacky:
 
Back
Topp