Patience needed..

9 dpo og negative tester..
20240720_191316.jpg
Opplevde plutselig kvalme i dag som gikk bort når jeg spiste. Så ble jeg akutt sulten igjen etter 2 timer, dette var litt spennende :laughing002jeg får håpe litt videre :smiley-angelic001:smiley-angelic001

Synes også jeg skimter strek på testen fra i går, håper det er sterkere i dag :Heartred

I går, 10 dpo, på vei inn i badeland så kom mensen :sad010 :sad010 jeg skjønner ingenting! Har el vært på cd 14? Det stemmer absolutt ikke med symptomene:confused005 Har jeg plutselig fått kortere lutealfase??
Så skuffet og lei meg nå:sorry:

Så rart! Men jeg hadde også kort lutealfase etter MA. Er det første gang du har hatt så kort? Snakk med mannen og ring Porsgrunn. Tror du/dere trenger en endring og ikke at du styrer med alt dette alene. <3

Så rart! Men jeg hadde også kort lutealfase etter MA. Er det første gang du har hatt så kort? Snakk med mannen og ring Porsgrunn. Tror du/dere trenger en endring og ikke at du styrer med alt dette alene. <3
Jeg leste på symptomene nå, og det kan se ut som el var på cd 14. Men rart at el smertene var tilstede så kraftig og så lenge etter. Hvis dette var en kort lutealfase så var det første gang, ja.
Jeg tror jeg skal snakke med mannen i kveld om ivf, gruer meg litt til det...
Frister å heller gå for Danmark pga ventetiden, men det blir så dyrt :nailbiting:
Jeg har booket time til gyn i neste uke, håper mannen gir grønt lys❤️

Må bare tømme litt tanker i kveld..

I dag har jeg ikke vært en god mamma for skattene mine❤️ jeg ble skikkelig lei meg og tok det veldig hardt denne gang, så i dag har jeg vært på gråten hele tiden og bare vært sint og irritert på alle.
Da vi var på ferien så jeg maaange babyer/små, vogner, gravide +++ og jeg kjente hvor sterkt jeg ønsker å gå gravid igjen, den siste baby, et søsken, følelsen av å være komplett. Gledet meg til å teste og hadde store håp.
Det følels så tomt og håpløst ut. Sitter med mange spørsmål, hvorfor er det så vanskelig? Hva er galt? Hva kan jeg gjør for å bli gravid??
Føler jo jeg har prøvd det meste. Alt føles bare urettferdig og vondt.

Som jeg skrev i meldingen over så tenker jeg å snakke med mannen i kveld ang ivf. Han har alltid sagt at han ikke vil gå så langt, så jeg gruer meg litt.. men jeg har booket time hos gyn i neste uke, håper jeg får brukt den❤️

Vil også takke dere for støtte, det varmer❤️

I dag har jeg ikke vært en god mamma for skattene mine❤️ jeg ble skikkelig lei meg og tok det veldig hardt denne gang, så i dag har jeg vært på gråten hele tiden og bare vært sint og irritert på alle.
Da vi var på ferien så jeg maaange babyer/små, vogner, gravide +++ og jeg kjente hvor sterkt jeg ønsker å gå gravid igjen, den siste baby, et søsken, følelsen av å være komplett. Gledet meg til å teste og hadde store håp.
Det følels så tomt og håpløst ut. Sitter med mange spørsmål, hvorfor er det så vanskelig? Hva er galt? Hva kan jeg gjør for å bli gravid??

Som jeg skrev i meldingen over så tenker jeg å snakke med mannen i kveld ang ivf. Han har alltid sagt at han ikke vil gå så langt, så jeg gruer meg litt.. men jeg har booket time hos gyn i neste uke, håper jeg får brukt den❤️

Sender en god klem :Heartpink du står jammen i en kamp, og vi alle heier på deg :Heartred har ikke så mye råd å komme med, men jeg tenker ofte på deg og kikker innom for å sjekke hvordan det går:Heartred

Hvis han hadde visst hva du hadde gått gjennom det siste halvannet året, så hadde han nok ikke vært så bastant. Fortell alt. <3 Lykke til, klemmer sendes.

Åh, jeg kjenner meg så igjen i tankene dine :Heartred har ikke så mange ord å komme med, men ville gjerne sende en megastor klem til deg, håper du fikk luftet alt du tenker på til mannen :Heartred

Ja, hvordan gikk det? <3
Det blir ikke ivf på oss, og det kjennes ok. Vi fikk en fin prat sammen, og det kan godt hende han plutselig kommer med grønt lys etter han har fordøyd det litt :hilarious: men jeg tror ikke jeg orker alt med ivf, det høres utrolig slitsomt ut både fysisk og psykisk.

Jeg har ikke vært flink til å ta metforminen i de siste månedene. Leste at metformin kan gi bedre eggkvalitet og alle gangene jeg har blitt gravid har jeg tatt 3x850 mg daglig. Det har jeg gjort i 3 uker nå og håper det kan hjelpe.
Jeg har time til gynekolog i morgen bare for å ta en titt og prat, + celleprøve. Spent på hva vi ser der!

Det blir ikke ivf på oss, og det kjennes ok. Vi fikk en fin prat sammen, og det kan godt hende han plutselig kommer med grønt lys etter han har fordøyd det litt :hilarious: men jeg tror ikke jeg orker alt med ivf, det høres utrolig slitsomt ut både fysisk og psykisk.

Jeg har ikke vært flink til å ta metforminen i de siste månedene. Leste at metformin kan gi bedre eggkvalitet og alle gangene jeg har blitt gravid har jeg tatt 3x850 mg daglig. Det har jeg gjort i 3 uker nå og håper det kan hjelpe.
Jeg har time til gynekolog i morgen bare for å ta en titt og prat, + celleprøve. Spent på hva vi ser der!
Tenker på deg :Heartred lykke til hos gynekolog i morgen!

El nr 12, mnd nr 20

Jeg har tatt en god pause fra alt, vært på ferie og bare kost meg. Det har vært helt sykt deilig!!
Nå er jeg på cd 12, el smertene er ikke så sterke som de pleier å være så jeg håper el kommer litt senere (rart å håpe på det :hilarious:)
Jeg er flink og tar 3x850 mg metformin daglig i tillegg til C, D og E vitamin, omega 3, folsyre, Nac, Myo D-chiro inositol, sink og selen.
Jeg kommer til å fortsette med å være litt borte, kjenner hodet mitt ikke orker å tenke på dette nå, det er bare deilig:hilarious:

Gynekologen
I dag hadde jeg time til gyn for å ta celleprøve, men det var ikke akkurat med et uhell at jeg skulle der på cd 12 :laughing001 alltid gøy å se hvordan det ligger an inni der!

Jeg ble konisert i 2020, etter det fikk jeg en hinne foran livmortappen som de måtte skjære bort. Jeg har alltid følt at dette er noe av grunnen til at vi ikke får det til. Vi snakket litt om det og hun ville ta en ekstra titt, det endte opp med at hun røsket litt og fikk åpnet enda mer.
Etterpå ble det ul, der så vi en slimhinne på hele 6,6mm :excited001jeg har aldri hatt så tykk på ul tidligere (og det begynner å bli en del ul'er :hilarious:) meste jeg har hatt er 5,5mm. Og på venstre side fant hun 2 egg på 11mm ❤️❤️

Nå er jeg veldig letta og glad ❤️ håper røskingen hennes, metformin og en tykkere slimhinne hjelper❤️

Men, når tror dere el blir? Hvor fort vokser de og hvor store er de når de slippes? :confused004

Etter min erfaring ønsker de at de skal være hvertfall 20 mm før de slipper :Heartred Usikker på hvor fort de vokser, litt i rykk og napp, men 11 mm nå cd 12.. kanskje rundt cd 15-17? Aner ikke :smiley-ashamed004:Heartred
Jeg googlet, de vokser 2 mm i døgnet. Så hvis det slippes på cd 17 så er det ca 21 mm, det hadde vært bra :D

Back
Topp