Patience needed..

4+0, ikm i går :love017
Jeg har vært på en liten tur de 2 siste dagene, veldig hektisk shoppe-tur. Så der glemte jeg helt ut at jeg var gravid! Helt til jeg tok av jakken og måtte skjule den store oppblåste magen min :hilarious: nå er jeg hjemme igjen og skal ta det med ro, nyte testene og bare tenke JEG ER GRAVID❤️

Det har vært så travelt at jeg har ikke fortalt mannen enda :nailbiting: :hilarious: planen er å gjøre det i kveld. Kanskje jeg skal si jeg har kjøpt noe til han, pakke inn noe baby klær og en digital test :confused005

Symptomer jeg har hatt de siste dagene er:
Sulten!! Alltid sulten! Jeg er ikke glad i mat en gang... type "full" i magen, så jeg orker ikke spise. Kvalm av og på, ømme pupper som jeg har hatt siden el var over, veldig svimmel, stor mage siden el, i går var den skikkelig oppblåst!! Murringer i ny og ne. Tør i munnen og føler kroppen suger til seg all væsken jeg drikker .Ikke det værste dette, håper det holder seg slik :)

På mandag 12 dpo våknet jeg opp med et bittelite sår på nesen, (viser ikke men jeg kjenner det) det samme fikk jeg med nr 1 som ble gutt. Kanskje dette også er gutt? :hilarious:
Vi skal ikke vite kjønn denne gang, det gleder jeg meg veldig til!! Vi visste det med de to andre, så nå blir det spennende å ikke vite.
Med de 2 andre fikk jeg også eg skikkelig stor følelse for kjønn i dét jeg fikk positiv test, som også stemte. Det har jeg ikke denne gang. Sååå spennende :woot:

Nå har jeg meldt meg inn i august forumet, så surrealistisk!! Endelig fikk jeg gå videre, etter nesten ett år, og bare 4-5 eggløsninger.

Masse sommerfugler i magen og føler meg som verdens heldigste! Så velsignet ❤️

Dagens tester :D
Screenshot_20231213_111321_Gallery.jpg

Last edited:
Tuusen takk for så koselig melding ❤️ ❤️ tenk det gikk så fort, på første runde, helt fantastisk! Hodet sliter med å forstå det :shy:

Det ble en lang vei denne gang, men E N D E L I G!!! :excited001:love017
Ja, det skjønner jeg veldig godt ❤️ Men ig godt at ventetiden ikke ble lengre. Nå håper jeg det bare er å nyte frem til termin :smiley-angelic001 :Heartred

Tuuusen takk ❤️❤️

Så spennende med gynekologen, masse lykke til i dag! Hold meg gjerne oppdatert ❤️
Såå godt å se deg her inne igjen, du var savna de få dagene du var borte! :shy:

Gikk greit hos gyn i dag, men fikk ikke noe tips eller noe angående kort lutealfase. Var visst bare vanlig med hormonkluss etter fødsel og etter å ha runda 30. Men hun kunne bekrefte EL og at jeg hadde tykk slimhinne på 2 cm (?), hørtes ekstremt mye ut. Jeg har ekstreeeme mensblødninger, og hun skjønte hvorfor når hun så slimhinna :bag:

Såå godt å se deg her inne igjen, du var savna de få dagene du var borte! :shy:

Gikk greit hos gyn i dag, men fikk ikke noe tips eller noe angående kort lutealfase. Var visst bare vanlig med hormonkluss etter fødsel og etter å ha runda 30. Men hun kunne bekrefte EL og at jeg hadde tykk slimhinne på 2 cm (?), hørtes ekstremt mye ut. Jeg har ekstreeeme mensblødninger, og hun skjønte hvorfor når hun så slimhinna :bag:
Ååh så snilt sagt, kjekt å høre! Tusen takk❤️

Så rart gyn ikke ville hjelpe deg med noe! Er det ikke 5-6 mnd siden fødsel? Det er vel en regel at hvis ting ikke er i orden etter 6 mnd så kan du få hjelp?

Men da har du hatt el nå? Har du vurdert wild yam? Den kan hjelpe å forlenge lutealfasen.
Håper dere har lagt inn aksjer, så det kan være mulig for en spire❤️ ingen problem med slimhinnen tydeligvis :oops::hilarious:

Ååh så snilt sagt, kjekt å høre! Tusen takk❤️

Så rart gyn ikke ville hjelpe deg med noe! Er det ikke 5-6 mnd siden fødsel? Det er vel en regel at hvis ting ikke er i orden etter 6 mnd så kan du få hjelp?

Men da har du hatt el nå? Har du vurdert wild yam? Den kan hjelpe å forlenge lutealfasen.
Håper dere har lagt inn aksjer, så det kan være mulig for en spire❤️ ingen problem med slimhinnen tydeligvis :oops::hilarious:
Lillemor er 5 mnd i morgen, så nærmer oss halvåret. Såå kjedelig med halvdefekt lutealfase!

Ja, altså - dette syns jeg er heelt spesielt! Jeg har hatt EL på CD20 siden fødsel. Termindato var på søndag, da var jeg på CD12 og merket det jobbet på i livmor. Dagen etter får jeg knallpositiv EL-test og masse symptomer - ei uke før tida! På termindato, bestemmer kroppen seg for EL!! :crybaby2 Aksjer ble lagt mandag, så vi er innafor sånn sett ❤️ Nå blir IKM rett rundt juleaften, tenk for en julegave det ville blitt ❤️

Lillemor er 5 mnd i morgen, så nærmer oss halvåret. Såå kjedelig med halvdefekt lutealfase!

Ja, altså - dette syns jeg er heelt spesielt! Jeg har hatt EL på CD20 siden fødsel. Termindato var på søndag, da var jeg på CD12 og merket det jobbet på i livmor. Dagen etter får jeg knallpositiv EL-test og masse symptomer - ei uke før tida! På termindato, bestemmer kroppen seg for EL!! :crybaby2 Aksjer ble lagt mandag, så vi er innafor sånn sett ❤️ Nå blir IKM rett rundt juleaften, tenk for en julegave det ville blitt ❤️
Så det blir enda en tøff dag i morgen, kjære deg ❤️

Oi oi! Dette høres jo lovende ut allerede! Nå blir det altfor spennende! For en julegave det hadde blitt❤️❤️ det fortjener dere virkelig!!
Kanskje kroppen er klar for en ny graviditet, siden den gir el tidligere? :love017

Nå sitter jeg bare og venter på at mannen skal komme hjem så han kan få litt sjokolade av meg :hilarious:

20231213203820.jpg

Jeg fikk startet på blodfortynnende i dag. Siden jeg hadde svangerskapsforgiftning i de 2 andre graviditetene så prøver vi å forebygge denne gang. Håper på et fint og godt svangerskap denne gang. Alle gode ting er tre? :)

Så det blir enda en tøff dag i morgen, kjære deg ❤️

Oi oi! Dette høres jo lovende ut allerede! Nå blir det altfor spennende! For en julegave det hadde blitt❤️❤️ det fortjener dere virkelig!!
Kanskje kroppen er klar for en ny graviditet, siden den gir el tidligere? :love017
Mulig det var termindato som måtte til for å restarte kroppen, håper det ❤️ Tipper jeg er 1 dpo i dag; EL testene begynte synke i går og tempen begynte stige - samt store EL-smerter :bag: Rekker akkurat ikke august da om det klaffer nå, blir tidlig september i så fall :love017 Men altså, kupper jo heeele dagboka di jeg nå! Det er ikke meningen ❤️

Nå sitter jeg bare og venter på at mannen skal komme hjem så han kan få litt sjokolade av meg :hilarious:

Vis vedlegget 422257

Jeg fikk startet på blodfortynnende i dag. Siden jeg hadde svangerskapsforgiftning i de 2 andre graviditetene så prøver vi å forebygge denne gang. Håper på et fint og godt svangerskap denne gang. Alle gode ting er tre? :)
Alle gode ting SKAL være tre ❤️ Dette skal bli et langt, godt og fint svangerskap ❤️ Spent på mannen din sin reaksjon :love017

Vis vedlegget 422257

Håper du slipper unna svangerskapsforgiftning og hvis den dukker opp st den ikke blir så ille :smiley-angelic001 :Heartred tredjemann er jo en luring? Så kan jo kjøre eget løp :D

Herregud gratulerer!!!!! Kom snikende for å se hvordan det gikk med deg også går det SÅ BRA!!! :happy093

Håper du slipper unna svangerskapsforgiftning og hvis den dukker opp st den ikke blir så ille :smiley-angelic001 :Heartred tredjemann er jo en luring? Så kan jo kjøre eget løp :D
Takk for det ❤️ håper virkelig jeg kan få et normalt svangerskap denne gang uten sykehus opphold og igangsettelse! Blir spennende å se siden de sier nr 3 er en luring :D

4+1
Jeg har testet litt i dag, pga en dårlig make sure test. Men så ble jeg fornøyd med den siste testen :love017 sammenlignet med i går så er det en fin økning ❤️ nederste make sure var den første, dårlige.
20231214141409.jpg
Fant også ut at jeg tester best på 2.urin, så i morgen skal jeg droppe kveldstesten og kun teste på 2 urinen.

Jeg har blitt syk. Forskjøla, tett i pappen, sliten. I kveld er jeg så veldig kvalm!! Vil ikke ha svangerskaps kvalme eller omgangssyken:hungover:

4+1
Jeg har testet litt i dag, pga en dårlig make sure test. Men så ble jeg fornøyd med den siste testen :love017 sammenlignet med i går så er det en fin økning ❤️ nederste make sure var den første, dårlige.
Vis vedlegget 422345
Fant også ut at jeg tester best på 2.urin, så i morgen skal jeg droppe kveldstesten og kun teste på 2 urinen.

Jeg har blitt syk. Forskjøla, tett i pappen, sliten. I kveld er jeg så veldig kvalm!! Vil ikke ha svangerskaps kvalme eller omgangssyken:hungover:
Dette er så GØY!!! Hva sa mannen?? :Heartred

Han er bonde, de er en egen rase. Han sa bare "åja, der satt den. Blir nok bra det" :hilarious: han bruker alltid litt tid på å ta ting innover seg :hilarious:
hahaha... jeg fikk egentlig ganske lik reaksjon.. "se der ja, ett skritt nærmere et hockeylag" :hilarious: også spurte han om vi skulle feire med et glass champagne, før han skjønte at det blir lenge til neste glass med champagne for min del :hilarious:

hahaha... jeg fikk egentlig ganske lik reaksjon.. "se der ja, ett skritt nærmere et hockeylag" :hilarious: også spurte han om vi skulle feire med et glass champagne, før han skjønte at det blir lenge til neste glass med champagne for min del :hilarious:
Hahaha de er herlige da :hilarious: ikke lenge etter sa mannen "men vi kan vel øve videre, selv om den satt?" :hilarious:

Back
Topp