På'n igjen, og denne gangen for godt!

Lenge siden jeg har skrevet her. Vekta ligger idag på 65,9. Så den er stabil.
Jeg har nemlig klart å bli syk, med vannkopper av alle ting!! Da fant jeg hvertfall ut at jeg ikke har hatt det før :p
Jeg er fullstendig dekket av kopper, mange 100stk. Til og med i halsen, inne i ørene og mistenker i øynene også, evnt så er det øyebetennelse på gang i begge øyner :nailbiting:det har vært helt forferdelig, takk og pris for god effekt av paracet, sier jeg bare!

Pappa har vært innlagt på lindrende tre ganger på to uker. Han begynte å hoste opp blod, og de mente at det var lungebetennelse. De klarer ikke å få tatt knekken på den. Så med det i kombinasjon med stråling av hele hjernen, så er han i dårlig form. Han syntes også det var tøft at han mistet alt håret (kanskje overfladisk, men det har vært en positiv ting at han ikke har gjort til nå). Så ting er litt tøffe nå når jeg heller ikke kan få besøkt ham:(
 
Hvordan går det nå med deg og med pappaen din?
Pappa ble innlagt igjen (fra den ene dagen til den andre ble han akutt dårlig, klarte ikke å prate, var helt uklar, klarte ikke å gå), hadde crp på 180 da han ble innlagt. Økte til 380 til dagen etter.
Crp har nå gått ned til 170, han prater. Men kan ikke gå, ligger med ekstra oksygen. Vet ikke hvorfor enda, skal bort ikveld (mulig overnatte), kanskje de får vite noe mer på legevisitten.
Ble sykemeldt uka før ferie +2 uker i ferien. Ble videre sykemeldt nå da det har blitt slike forandringer, klarer ikke tanken på å gå på jobb :sorry:
 
Jaja, da gikk det som det måtte gå, en eller annen gang. Pappa døde med meg, min søster og hans samboer ved siden side på onsdag 10.august. Det gikk innmari fort den siste uka, men vi fikk alle tatt et fint farvel med ham. Men fy søren så tungt og vondt. Hatt problemer med å få i meg mat de siste dagene. Måtte til legevakt idag, og viste seg at jeg har fått bakteriell halsbetennelse på toppen av det hele. Ikke vært i form, hadde 39,2 i temp igår kveld. Er helt utkjørt...
 
Kondolerer så mye :Heartred Tenker på deg :Heartred
 
Kondolerer så mye, kjære deg :Heartred
 
Dagene flyr, formen går opp og ned. Vært sykemeldt siden før ferie, men skal begynne en dag per uke nå til uka. Blir godt å skjerpe hodet litt igjen, prøve å virkelig få koblet fra alt annet. Men gruer meg veldig også. Mange jeg går til (av brukerne) vet hvem jeg er, og hvem pappa var. Han har vært en offentlig person i kommunen og utover. Orker ikke kommentarer på det.

Jeg har begynt å få i meg ordentlig med mat igjen, men helst varm mat. Det frister. Det andre (brødskiver, knekkebrød, frokostblanding, musli) dytter jeg i meg bare for å få magefyll. Jeg har startet min stygge vane med å trøstespise og det så jeg på vekta idag. Rundt 68kg. Så det må gjøres noe med!
 
Jaaa, den trøstespisingen da.... Har forsåvidt fått igjen matlysten jeg har manglet siden pappa døde, så får i meg litt mer ordentlig mat. Men kjenner på kvelden når jeg er sliten så kommer tårene, og lysten til å dytte noe usunt i munnen. Til nå har jeg ikke klart å fortrenge den lysten, vet ikke om jeg tør å sjekke vekta imorgen...
 
Nå har trøstespisingen gjort skade, vekta var 69,3 og jeg har store problemer med å få snudd det :(
Husk på at du har hatt mye de siste måned og ja det er lov at trøst spise litt:Heartred
Men jeg slenger meg gjerne på denne tråden heier på deg da jeg selv er in fase der jeg skall ta av noen kg og bygge opp kroppen.
 
Husk på at du har hatt mye de siste måned og ja det er lov at trøst spise litt:Heartred
Men jeg slenger meg gjerne på denne tråden heier på deg da jeg selv er in fase der jeg skall ta av noen kg og bygge opp kroppen.
Dette er dagboken min her inne, men veldig koselig at du følger meg :p ja, har hatt mye, men vil så gjerne unngå å gå tilbake til slik jeg var...
 
Hvordan går det med deg ❤
Jeg har glemt å svare deg her :)
Det går veldig opp og ned psykisk, greie dager og tunge dager. Mye sliten og problemer med å holde følge i hverdagen :sorry:
Vektmessig ligger jeg på 68,8. Så ikke klart å snu det helt, trøstespiser endel fortsatt, men holdt vekta stabilt hvertfall...
 
Jeg endte på 72kg før jeg klarte å ta tak. Nå er jeg kommet ned til 69,5. Så er på rett spor igjen selv om det går tregt. For tiden er jeg sykemeldt (igjen) da jeg gikk på en smell. Jeg gråt hver dag, tårene trillet både på jobb og hjemme så fort jeg ble alene. Akutt utmattet. Glemmer ALT! Glemte å melde datteren min på sfo i sommer, glemte egentlig å se på det i det hele tatt. Jeg roter bort alt, la ting i kjøleskapet som ikke hører hjemme der. Jeg hørte beskjeder, men oppfattet dem ikke. Gikk med skallebank og ble syk i ett sett de siste 4,5 ukene. Endte med legetime, forhøyet crp, og sykemelding fra vikarlege.

Det har vært forferdelig på jobb, presset har vært så høyt. Altfor mye å gjøre på altfor lite tid, overtid på hver vakt. Kommunen kuttet altfor mye på en gang, men som de sa "de dro av plasteret hardt og brutalt". Ja, nå får de se da. Jeg er fjerdemann som er blitt sykemeldt ila den siste mnd... Jeg er altså på jakt etter ny jobb. Søkt på en stor fabrikk (åpen søknad,de har ikke utlyst noe), på renseri, en butikk som driver med matutlevering, en stilling som aktivitør for folk med demens, og skal forhøre meg på de forskjellige matbutikkene rundt i nærområdet. Noe i min hverdag trenger en endring.
 
Back
Topp