Over 40 og gravid

Så hyggelig å finne denne tråden!
Er 45 år og gravid ved hjelp av eggdonasjon. Har et barn fra før som kom naturlig for 8 år siden. Samme far men kvaliteten på eggene mine gjorde at vi ikke klarte å få til et søsken på egenhånd❤️er nå 13 uker på vei og gleder oss veldig til skatten endelig kommer etter 6 lange år med prøving❤️. Tenker at det er fordeler og ulemper med det meste, men mye av ulempene med det å ha eldre foreldre ligger i fysikken, så det har virkelig gitt meg en Boost i å trene, spise og leve sunt. Hvordan man er som forelder synes jeg avhenger av andre ting enn alder. Vi har ennå ikke fortalt dette til noen så vet ikke om reaksjonene. Men vi har gjort mye i livet som jeg heller ikke ville vært foruten, og ønsket jo dette barnet på et tidligere tidspunkt og slik ble det jo ikke. Jeg kommer nok til å ha et svar om jeg får negative kommentarer og tenker at sånt kommer fra folk som ikke har noe særlig perspektiv, og bryr meg ikke særlig om det. Når vi prøvde med egne egg var jeg mer bekymret for sykdom, ol. Det er jo eliminert med en 22 år gammel donor, men man har jo aldri en garanti i livet uansett hva. Har termin i november. Spent på om jeg merker noe til alderen i svangerskapet, foreløpig ikke men er jo også ganske i begynnelsen. Det jeg lurer mest på er kanskje mine egne hormoner etter fødselen, vil overgangsalderen komme da? Påvirker en graviditet sånt? Jeg hadde jo omtrent ikke egg igjen så tenker jo at det nærmer seg. Noen som vet hvor man kan lese mer om sånt?

Heier på alle dere forresten! ❤️❤️❤️

Så hyggelig å finne denne tråden!
Er 45 år og gravid ved hjelp av eggdonasjon. Har et barn fra før som kom naturlig for 8 år siden. Samme far men kvaliteten på eggene mine gjorde at vi ikke klarte å få til et søsken på egenhånd❤️er nå 13 uker på vei og gleder oss veldig til skatten endelig kommer etter 6 lange år med prøving❤️. Tenker at det er fordeler og ulemper med det meste, men mye av ulempene med det å ha eldre foreldre ligger i fysikken, så det har virkelig gitt meg en Boost i å trene, spise og leve sunt. Hvordan man er som forelder synes jeg avhenger av andre ting enn alder. Vi har ennå ikke fortalt dette til noen så vet ikke om reaksjonene. Men vi har gjort mye i livet som jeg heller ikke ville vært foruten, og ønsket jo dette barnet på et tidligere tidspunkt og slik ble det jo ikke. Jeg kommer nok til å ha et svar om jeg får negative kommentarer og tenker at sånt kommer fra folk som ikke har noe særlig perspektiv, og bryr meg ikke særlig om det. Når vi prøvde med egne egg var jeg mer bekymret for sykdom, ol. Det er jo eliminert med en 22 år gammel donor, men man har jo aldri en garanti i livet uansett hva. Har termin i november. Spent på om jeg merker noe til alderen i svangerskapet, foreløpig ikke men er jo også ganske i begynnelsen. Det jeg lurer mest på er kanskje mine egne hormoner etter fødselen, vil overgangsalderen komme da? Påvirker en graviditet sånt? Jeg hadde jo omtrent ikke egg igjen så tenker jo at det nærmer seg. Noen som vet hvor man kan lese mer om sånt?

Heier på alle dere forresten! ❤️❤️❤️
Gratulerer såå mye. Jeg blir 45år i juli og hadde også termin i november. Desverre opplevde jeg en MA og blør ennå. Har lyst til å prøve igjen innimellom og noen ganger ikke. Ble gravid naturlig, så ikke sikkert det går. Fødte ei frisk datter måneden før jeg fylte 44år. Så håpte på to kjappe

Gratulerer såå mye. Jeg blir 45år i juli og hadde også termin i november. Desverre opplevde jeg en MA og blør ennå. Har lyst til å prøve igjen innimellom og noen ganger ikke. Ble gravid naturlig, så ikke sikkert det går. Fødte ei frisk datter måneden før jeg fylte 44år. Så håpte på to kjappe
Så leit å hørehadde også noen MA med egne egg, og det er tungt og trist. Siden du ble naturlig gravid både som 43 og nå er det jo absolutt ikke umulig at det skjer igjen, og kanskje er det gullegget neste gang. Håper på det beste, to tette er fint for barna. ❤️

Så leit å hørehadde også noen MA med egne egg, og det er tungt og trist. Siden du ble naturlig gravid både som 43 og nå er det jo absolutt ikke umulig at det skjer igjen, og kanskje er det gullegget neste gang. Håper på det beste, to tette er fint for barna. ❤️
PS. Q10 tilskudd og bidronnibggele kan kanskje booste det hele. Opplevde positive endringer i antall egg og kvalitet da jeg tok det. Men desverre holdt ingen av mine egne egg hele løpet ut mer.

Jeg er 39, men blir 40 i løpet av sommeren. Første graviditet, og tidlig ultralyd 2mai viste ingen unormaliteter. Denne ble tatt innvendig. Så var veldig gode og tydelige bilder. Jordmor mente alt så bra ut. Tok også nipt teste etter timen. Idag ringte hun og nyhetene var ikke gode. Resultatet viste høy sannsynlighet for Downs.
Vi er begge to enige om at selv om barnet er høyt ønsket så har vi ikke den kapasiteten til å ta vare på et barn med Downs. Godt at begge er enige, og full støtte fra familien om det valget også. Og de støtter om vi ombestemmer oss og. ❤️
Min nipt test sa at man ikke kan utelukke downs. Vi har kapasitet så her blir det ingen fostervannsprøve.
Min jordmor sa hun ikke likte nipt-testen og at den var utrolig unøyaktig.
Falsk posetiv, og falsk negativ.
Pga at jeg ikke ønsker fostervannsprøve, så vet vi ikke sikkert før babyen er født. Men alt ser flott ut.
Og det her blir jo min baby med eller uten downs. Det finnes mange andre diagnoser man kan få, som man ikke for testet for
Jeg gleder meg såå til denne gutten
Men om jeg hadde hatt flere barn hadde jeg kanskje tenkt anderledes 28+1 i dag

41 førstegang jeg er gravid, 28+1 nå syns det
Og nå ser jeg det blir snakket om
Men jeg er ikke i dårligere fysisk form enn de som er 10 år yngre syns jeg
Det her er gøy damer godt vi er flere

41 førstegang jeg er gravid, 28+1 nå syns det
Og nå ser jeg det blir snakket om
Men jeg er ikke i dårligere fysisk form enn de som er 10 år yngre syns jeg
Det her er gøy damer godt vi er flere
Så godt å høre det går bra for deg! Jeg fikk første barnet rett før jeg fylte 40, var i toppform! Ingenting på tester som indikerte høy alder. Hadde feks ikke høyt blodtrykk eller noe som helst sånt. Gikk på fjellturer og var mye ute i naturen og aktiv helt til bekkenet streiket mot slutten. Det eneste jeg tror jeg merker aldersmessig er at jeg mister oftere. Mister nå, er 5+3 i dag, men testene har blitt negative, så da vet jeg jo hvilken vei det går. Blir 42 i år, men håper allikevel å rekke å få til et siste barn før posen er tom. Masse lykke til videre :Heartred

Noen av dere som har hatt senabort tidligere? Eller er alle førstegangs? For vår del blir det senabort nå pga fostervannsprøve også påviste trisomi 21. Er litt uti uke 16. Gruer meg veldig....
Ååå så vondt å høre. Har ikke erfaring, hadde en MA mye tidligere enn deg. ❤️

Noen av dere som har hatt senabort tidligere? Eller er alle førstegangs? For vår del blir det senabort nå pga fostervannsprøve også påviste trisomi 21. Er litt uti uke 16. Gruer meg veldig....
Tenker på deg. Har ikke opplevd det samme, men har en nær venninne som måtte ha senabort i uke 20. Du har lov til å sørge. Jeg vil anbefale å gå inn på sidene til LUB Norge, der er det ressurser og råd som kanskje kan hjelpe: https://lub.no/om-barnedod/dodfodsel/a-miste-barn-i-dodfodsel/

Vi velger abort selv.
Det gjorde hun også.

Beklager om det ble feil det jeg skreiv. Jeg mente ikke å fortelle deg hva du skal føle om det. Bare åpne for at det kan hende du vil kunne finne trøst på den nettsiden.

Så godt å høre det går bra for deg! Jeg fikk første barnet rett før jeg fylte 40, var i toppform! Ingenting på tester som indikerte høy alder. Hadde feks ikke høyt blodtrykk eller noe som helst sånt. Gikk på fjellturer og var mye ute i naturen og aktiv helt til bekkenet streiket mot slutten. Det eneste jeg tror jeg merker aldersmessig er at jeg mister oftere. Mister nå, er 5+3 i dag, men testene har blitt negative, så da vet jeg jo hvilken vei det går. Blir 42 i år, men håper allikevel å rekke å få til et siste barn før posen er tom. Masse lykke til videre :Heartred
Hvordan får det med deg nå?

Hvordan får det med deg nå?
Takk som spør, det går bra her :Heartred Vi mistet 5+3 nå i mai, men kom rett i syklus igjen, så da gir vi det et nytt forsøk nå i juni og en stund fremover. Gir ikke opp håpet om at det skal gå riktig ennå. Kanskje kommer det et godt egg og plutselig sitter den. Hvordan går det med deg? :Heartred

Takk som spør, det går bra her :Heartred Vi mistet 5+3 nå i mai, men kom rett i syklus igjen, så da gir vi det et nytt forsøk nå i juni og en stund fremover. Gir ikke opp håpet om at det skal gå riktig ennå. Kanskje kommer det et godt egg og plutselig sitter den. Hvordan går det med deg? :Heartred
Ikke gi opp❤️
Gikk inn i uke 31+0 i dag
Tenker du går sikkert på alt av vitaminer. Men husker at jeg gikk på d-vitamin kur. Rett før jeg ble gravid
Krysser fingrene for at juni blir deres måned
Man gjør sååå mye i forkant før man planter det frøet, legger inn så mye innsats, ser tilbake på det nå, og lurer på, hva var det som funket egentlig???
Var det temperaturmålingene og at jeg logget det, eggløsningstester? Q10, det er gåter jeg aldri får svar på

Ikke gi opp❤️
Tenker du går sikkert på alt av vitaminer. Men husker at jeg gikk på d-vitamin kur. Rett før jeg ble gravid
Man gjør sååå mye i forkant før man planter det frøet, legger inn så mye innsats, ser tilbake på det nå, og lurer på, hva var det som funket egentlig???
Var det temperaturmålingene og at jeg logget det, eggløsningstester? Q10, det er gåter jeg aldri får svar på
Og vi skal begge ha en til før fylte 43❤️ så heia oss

Ikke gi opp❤️
Så herlig at du har kommet så langt :Heartred
Nei, det er jo det man ikke vet, jeg hadde forsøkt ALT. Men den måneden det klaffet og ble baby av det, hadde jeg akkurat hatt bursdag, vi visste at vi skulle få ivf behandling senere samme måned, så jeg prøvde bare å slappe av, drakk litt champagne på dagen min og tenkte ikke så mye over babyønsket. Da jeg snakket med gyn min om det, sa han at det var så typisk, når man ga opp eller skulle i behandling, så satt det plutselig en spire der. Jeg var ikke det eneste tilfellet han hadde opplevd hvor det skjedde. Jeg følte meg aldri stressa, men hva vet jeg om hvilket indre stress jeg kunne ha hatt, og om det spilte noen rolle akkurat den gangen? Så det er som du sier, gåter man aldri får svar på.

Hei,

Er så fint å se flere som er er 40+ som skal ha barn.
Har to eldre, en på 19 og 13. vi var vel egentlig ferdig etter siste, men ble gravid igjen i 2022 og fikk en gutt Mars 2023. Jeg fylte 40 år november 2023. Ble gravid igjen nå, og er 7+2 på vei. Fortsatt veldig tidlig. I familien min så har de fleste fått barn før og etter 40 årene. Mormor, fikk sin siste i en alder av 48

Hei,

Er så fint å se flere som er er 40+ som skal ha barn.
Har to eldre, en på 19 og 13. vi var vel egentlig ferdig etter siste, men ble gravid igjen i 2022 og fikk en gutt Mars 2023. Jeg fylte 40 år november 2023. Ble gravid igjen nå, og er 7+2 på vei. Fortsatt veldig tidlig. I familien min så har de fleste fått barn før og etter 40 årene. Mormor, fikk sin siste i en alder av 48
Så heldig du er som fortsatt har så gode egg selv ! Imponerende med to tette i en alder av 40:) jeg hadde også litt egg igjen men ingen ble noe baby av så da ble det eggdonasjon til slutt.

Når det gjelder alder ift energi med barna osv tror jeg det handler mer om hvor godt man tar vare på helsa si kontra alder. Er 45 og føler meg ikke gammel eller for sliten for barn. Gleder meg sånn til andre og siste småbarnstilværelsen. Termin i november <3 hvordan er formen din?

Back
Topp