Over 40 og gravid

Håperpå3♡

Forelsket i forumet
Junibollene 2023
Novemberlykke2024❤️
Hei. Jeg ser det er en gammel tråd her, men tenkte å starte en ny og frisk en. Jeg er 43år og er i dag 13*3 uker gravid. Termin i juni 2023. Skjedde helt naturlig, ny kjæreste og et stort sjokk. Vi bor ikke sammen og kommer ikke til å gjøre det heller på en god stund ( vi har flere barn) Vil GJERNE komme i kontakt med andre godt voksne. Om det er graviditet via ivf eller hva, bare koselig om vi sammen kan hjelpe og guide hverandre frem til målet❤️
 
Jeg er ikke over 40 enda, men vil være det før jeg føder. Er 18+0 i dag. Barnet er ønsket, men ikke veldig planlagt.. Vi har et barn sammen som blir 7 i 2023, så har vi barn på hver vår kant fra før som midt i tennårene.
Jeg følte meg veldig gammel i starten, men etter å vært innom lege og sykehus har jeg skjønt at det er helt normalt og veldig mange som får barn i 40årene
Nå gleder jeg meg veldig til å entre 40 årene med en liten baby som sikkert vil holde meg ung lenge
 
Jeg er ikke over 40 enda, men vil være det før jeg føder. Er 18+0 i dag. Barnet er ønsket, men ikke veldig planlagt.. Vi har et barn sammen som blir 7 i 2023, så har vi barn på hver vår kant fra før som midt i tennårene.
Jeg følte meg veldig gammel i starten, men etter å vært innom lege og sykehus har jeg skjønt at det er helt normalt og veldig mange som får barn i 40årene
Nå gleder jeg meg veldig til å entre 40 årene med en liten baby som sikkert vil holde meg ung lenge
Jeg føler meg også steingammal, ble 39 forrige uke og er 6+3 i dag. Men det er som du sier, flere og flere gjør jo det her. Og desuten så er det så hyggelig å fortsatt kunne være med i barnehage, oppleve skolestart igjen og alt sammen. Det gjør meg ingenting å starte på nytt, mi er straks 10 år og jeg har prøvd så lenge for å få til dette.
Tror det blir bra jeg :Heartbigred
 
Jeg er 42 og fant ut i morges at jeg er gravid med nr. 3. Termin i oktober. prøvde leeenge med nr 1 (ble ivf til slutt), så satt nr 2 som en hyggelig overraskelse på egenhånd. Prøvde på en tredje for 4 år siden, men ble aldri gravid og aldri tenkt etter det at det var behov for prevansjon. Så satt plutselig nr 3. Mentalt er jeg virkelig ikke innstilt på å begynne på nytt nå som yngste snart er ferdig i barnehagen. Svinger lett fra positiv til negativ til hele opplegget, og har samtidig utrolig dårlig samvittighet for de negative følelsene med tanke på historikken vår. Redd for å være for gammel, få syke barn osv osv. Trenger litt støtte fra andre i samme situasjon siden det kun er oss to eldste i familie som vet om dette til nå.
 
Jeg er 42 og fant ut i morges at jeg er gravid med nr. 3. Termin i oktober. prøvde leeenge med nr 1 (ble ivf til slutt), så satt nr 2 som en hyggelig overraskelse på egenhånd. Prøvde på en tredje for 4 år siden, men ble aldri gravid og aldri tenkt etter det at det var behov for prevansjon. Så satt plutselig nr 3. Mentalt er jeg virkelig ikke innstilt på å begynne på nytt nå som yngste snart er ferdig i barnehagen. Svinger lett fra positiv til negativ til hele opplegget, og har samtidig utrolig dårlig samvittighet for de negative følelsene med tanke på historikken vår. Redd for å være for gammel, få syke barn osv osv. Trenger litt støtte fra andre i samme situasjon siden det kun er oss to eldste i familie som vet om dette til nå.
Jeg er 43år og er helt med på følelsene dine. Tror jeg gråt hver dag de første mnd i fortvilelse…. Men jeg har jo alltid ønsket flere, så når dette skjedde helt naturlig…. Nå er jeg 21+2 og vi gleder oss til lille jenta kommer❤️ Var redd alle ville synes jeg var gammel, men blitt møtt med bare positive tilbakemeldinger❤️❤️
 
Jeg er 43år og er helt med på følelsene dine. Tror jeg gråt hver dag de første mnd i fortvilelse…. Men jeg har jo alltid ønsket flere, så når dette skjedde helt naturlig…. Nå er jeg 21+2 og vi gleder oss til lille jenta kommer❤️ Var redd alle ville synes jeg var gammel, men blitt møtt med bare positive tilbakemeldinger❤️❤️
Takk for støttende ord ❤️ Jeg regner med å akseptere det etterhvert, men det kommer til å ta litt tid.
 
Fyller 40 i juli og er 4+6 idag. Fikk ei jente for et år siden, en veldig gledelig nyhet da samboer ikke har noen fra før. Jeg har en gutt på 19år fra før. Siste par uker har jeg vært svimmel, kvalm, ømme bryster etc. Tenkte at gravid kunne jeg da ikke være, vi hadde vel sex 3 ganger den perioden :wideyed: men da mens ikke kom, og symptomene ble bare sterkere testet jeg igår. Og der dukket det altså opp en illrød strek:nailbiting::wideyed::happy: sjokket legger seg vel etterhvert:hilarious:
 
Jeg fyller 42 nå i April og vi har prøvd i 2 år. Fikk positiv test i går og har termin i November. Vi har begge barn fra før men ønsker oss rn sammen. Så vi svever på en lykkesky akkurat nå. Er litt redd for eventuelle kommentarer når vi forteller andre om graviditeten men det får vi ta som det kommer. Hvor i landet holder dere andre til?
 
Jeg er 42 og er 22 uker på vei. Vi gikk gjennom 3 IVF søskenforsøk gjennom det offentlige før det klaffet helt naturlig. Vi er utrolig glade og ble mildt sagt veldig overrasket når det gikk helt av seg selv og veldig raskt etterpå IVF. Vi har flere i vennekretsen som har fått barn sent, så det er fint og ikke være de eneste som nettopp har «begynt» :love7
 
Jeg er 45 og blir 46 i år. Får muligens en positiv test nå. Hatt en kjemisk og en tidlig MA i fjor høst/ vinter. 3 mnd siden nå. Bruker ikke prevensjon, men har jo såklart ikke de høyeste forhåpninger. Har over 50 % risiko for abort hvis jeg i det hele tatt blir gravid. Har en god følelse nå, som alltid.
Det er en god del meninger om når det er akseptabelt å få barn, så jeg forventer jo en del negative tilbakemeldinger og stygge blikk dersom det går vegen.

Min gammeltante tok abort da hun var 52 fordi det ikke passet for henne å få barn så sent. Hun trodde overhode ikke at hun kunne få barn og hadde på det tidspunktet voksent barnebarn.
Jeg tror ikke sjefen min ville annonsere den «gledelige nyheten» med gratulasjoner slik han gjorde med ei her i 20- årene og jeg tror få vil dele min glede.
Det finnes fortsatt tabuer i samfunnet vårt og ett av dem er godt voksent barneønske.

Så kjekke damer i 40- årene, la oss drite i kjipe blikk og kommentarer :)
 
Er 40 år og 8 uker på veg, kommer til å være 41 ved fødsel :) har blitt møtt med positive reaksjoner av de få jeg har fortalt, men gruer meg litt til å fortelle sjefen etterhvert :facepalm: jeg tenker at folk må få bestemme hva som er rett for seg selv, og hvis noen andre mener noe annet så får de holde det for seg selv:happy: barnet ditt kommer til å få like mye kjærlighet og omsorg nå som omndu hadde vært i 20 årene eller 30 årene og det er det som betyr noe:happy: en eldre slektning av meg var 48 da hun fikk sitt siste barn, noen er bare fruktbare lengre enn andre! Så jeg ønsker deg masse lykke til, ikke bry deg om andres meninger,det er ditt liv og dine avgjørelser:)
 
Jeg er 45 og blir 46 i år. Får muligens en positiv test nå. Hatt en kjemisk og en tidlig MA i fjor høst/ vinter. 3 mnd siden nå. Bruker ikke prevensjon, men har jo såklart ikke de høyeste forhåpninger. Har over 50 % risiko for abort hvis jeg i det hele tatt blir gravid. Har en god følelse nå, som alltid.
Det er en god del meninger om når det er akseptabelt å få barn, så jeg forventer jo en del negative tilbakemeldinger og stygge blikk dersom det går vegen.

Min gammeltante tok abort da hun var 52 fordi det ikke passet for henne å få barn så sent. Hun trodde overhode ikke at hun kunne få barn og hadde på det tidspunktet voksent barnebarn.
Jeg tror ikke sjefen min ville annonsere den «gledelige nyheten» med gratulasjoner slik han gjorde med ei her i 20- årene og jeg tror få vil dele min glede.
Det finnes fortsatt tabuer i samfunnet vårt og ett av dem er godt voksent barneønske.

Så kjekke damer i 40- årene, la oss drite i kjipe blikk og kommentarer :)
Hei❤️ Hadde vært såå supert å følge deg om du blir gravid nå. Heier masse
 
Er 40 år og 8 uker på veg, kommer til å være 41 ved fødsel :) har blitt møtt med positive reaksjoner av de få jeg har fortalt, men gruer meg litt til å fortelle sjefen etterhvert :facepalm: jeg tenker at folk må få bestemme hva som er rett for seg selv, og hvis noen andre mener noe annet så får de holde det for seg selv:happy: barnet ditt kommer til å få like mye kjærlighet og omsorg nå som omndu hadde vært i 20 årene eller 30 årene og det er det som betyr noe:happy: en eldre slektning av meg var 48 da hun fikk sitt siste barn, noen er bare fruktbare lengre enn andre! Så jeg ønsker deg masse lykke til, ikke bry deg om andres meninger,det er ditt liv
Hei❤️ Hadde vært såå supert å følge deg om du blir gravid nå. Heier masse
Tenk! Du har ikke så lang veg igjen :) :) . Hvordan går det?
 
Så langt bare positive reaksjoner når jeg har delt nyheten. :) Vet at "folk" og kommentarfelt kan være stygge, men har heldigvis sluppet det selv.
 
Det går igrunn veldig fint! Småplager, men er i full sykepleie praksis, så står i det❤️ 28+3. Er du begynt å bli dårlig?
Du er kjempetøff!!
Jeg har bare akkurat fått positiv test. Har mistet tidlig og selv om det er en skuffelse, så er det verre når man har gått lenger og offet, akket og gledet seg. Så jeg har klart meg fint og gått på jobb som vanlig.
Må bare ta en dag om gangen til man er over de gyldne 12 uker.
Vet du kjønn? Eller overraskelse?
 
Du er kjempetøff!!
Jeg har bare akkurat fått positiv test. Har mistet tidlig og selv om det er en skuffelse, så er det verre når man har gått lenger og offet, akket og gledet seg. Så jeg har klart meg fint og gått på jobb som vanlig.
Må bare ta en dag om gangen til man er over de gyldne 12 uker.
Vet du kjønn? Eller overraskelse?
En dag av gangen… og vips så er du over❤️ Vi venter ei jente❤️❤️ Blir gøy å få fulgt deg❤️
 
Back
Topp