O'store skravletråden

Tror ikke jeg hadde tenkt så mye på når tid jeg hadde tatt den TUL hvis dette handler om å få bekreftet graviditet og hvor mange. Skulle vi følt oss helt trygge på at bebisen har det fint så måtte vi ha tatt ultralyd hver uke❤️
Aller helst skulle jeg hatt en før og en etter uke 9, men det blir litt i dyreste laget. Var bare med første jeg unnet meg den luksusen!

Gleder meg også til jeg kan begynne å sjekke med doppler. Kjøpte ny rett før vi mistet sist, så er spent på hvordan den fungerer. Den kom selvfølgelig i posten midt i aborten, så fikk samboer til å gjemme den... spurte om han husket hvor han hadde lagt den, og det hadde han selvfølgelig glemt. Så blir litt leting i skuffer og skap fremmover. :p
 
Uff. Begynte plutselig å kjenne på en redsel for at det er noe galt med lille. Nå har jeg liksom sett at det er liv, så nå kan bekymringene vandre videre til om det fortsatt er liv ved neste ultralyd og om den lille er frisk! Har jo to friske barn fra før...absolutt ingen garanti å få tre friske :nailbiting:
Hadde glemt hvor mye jeg hater disse ukene frem til man begynner å kjenne liv og dått bekreftelse på at alt ser fint ut!
 
Uff. Begynte plutselig å kjenne på en redsel for at det er noe galt med lille. Nå har jeg liksom sett at det er liv, så nå kan bekymringene vandre videre til om det fortsatt er liv ved neste ultralyd og om den lille er frisk! Har jo to friske barn fra før...absolutt ingen garanti å få tre friske :nailbiting:
Hadde glemt hvor mye jeg hater disse ukene frem til man begynner å kjenne liv og dått bekreftelse på at alt ser fint ut!
Sliter med sånne tanker og følelser selv. Det er så kjipt!
 
Uff. Begynte plutselig å kjenne på en redsel for at det er noe galt med lille. Nå har jeg liksom sett at det er liv, så nå kan bekymringene vandre videre til om det fortsatt er liv ved neste ultralyd og om den lille er frisk! Har jo to friske barn fra før...absolutt ingen garanti å få tre friske :nailbiting:
Hadde glemt hvor mye jeg hater disse ukene frem til man begynner å kjenne liv og dått bekreftelse på at alt ser fint ut!
Fikk en sånn bølge over meg i går, hvordan skal man klare alle disse månedene:bag: Vill alltid være noe man teller ned til, alltid noen del mål, alltid noe å være spent på.. Tror det beste vi kan gjøre for oss selv er å være åpen og dele tankene våre❤️ Så har vi jo en magefølelse som er god å lytte til, er det noe som ikke stemmer så får vi ofte beskjed❤️
 
Dette er jo veldig tidelig å tenke på, men grunnet masse tidligere operasjoner har jeg mange arr og et stygt rett over magen. Lurer derfor på om noen hørt om cremer/ oljer som har fungert ved tanke på strekkmerker? Vet at man ikke kan forhindre de helt, men i hvertfall gjøre det man kan. Noen forslag? :D
 
Dette er jo veldig tidelig å tenke på, men grunnet masse tidligere operasjoner har jeg mange arr og et stygt rett over magen. Lurer derfor på om noen hørt om cremer/ oljer som har fungert ved tanke på strekkmerker? Vet at man ikke kan forhindre de helt, men i hvertfall gjøre det man kan. Noen forslag? :D
Jeg har hørt at det er mest hormonelt. Men om fuktighet hjelper så er det jo nok med en vanlig fuktighetskrem eller bodybutter? :) Jeg fikk voldsomt mye strekkmerker med andremann og smurte med den oljen alle sverget til på den tiden. Bio-oil? Hjalp ikke :facepalm:
 
Flere som er så og si ferdig med alt av planlegging frem til baby blir født? :hilarious: adhd’n slår inn for fullt her og jeg har hyperfokusert på Prosjekt Baby helt siden vi begynte å prøve i Januar. I går bestemte jeg meg for vogn (Bugaboo fox 5) og ellers er alt av innkjøp osv klart på handlelista, utenom bilstol :smug: Må finne ut hvilke stoler som passer best sammen når det blir tre bilstoler på rekke.
 
Flere som er så og si ferdig med alt av planlegging frem til baby blir født? :hilarious: adhd’n slår inn for fullt her og jeg har hyperfokusert på Prosjekt Baby helt siden vi begynte å prøve i Januar. I går bestemte jeg meg for vogn (Bugaboo fox 5) og ellers er alt av innkjøp osv klart på handlelista, utenom bilstol :smug: Må finne ut hvilke stoler som passer best sammen når det blir tre bilstoler på rekke.
Vi må også gjennom prosjekt bilstol (evt ny bil?), og har ellers oversikt over det vi trenger.

Men jeg ser jo at jeg må jobbe litt jevnt og trutt gjennom året med ting som ikke er direkte babyrelatert. Julegaver blant annet. Jeg orker ikke stresse med det som høygravid eller ødelegge nyfødtperioden med det (koser meg med julegaver altså, men vil ikke bruke de første ukene med baby på det).
 
Vi må også gjennom prosjekt bilstol (evt ny bil?), og har ellers oversikt over det vi trenger.

Men jeg ser jo at jeg må jobbe litt jevnt og trutt gjennom året med ting som ikke er direkte babyrelatert. Julegaver blant annet. Jeg orker ikke stresse med det som høygravid eller ødelegge nyfødtperioden med det (koser meg med julegaver altså, men vil ikke bruke de første ukene med baby på det).
Der sier du noe! Må få unna julegavene fort, ja!
 
Vi må også gjennom prosjekt bilstol (evt ny bil?), og har ellers oversikt over det vi trenger.

Men jeg ser jo at jeg må jobbe litt jevnt og trutt gjennom året med ting som ikke er direkte babyrelatert. Julegaver blant annet. Jeg orker ikke stresse med det som høygravid eller ødelegge nyfødtperioden med det (koser meg med julegaver altså, men vil ikke bruke de første ukene med baby på det).
Tror jeg begynte å tenke på julegaver to timer etter positiv test :laughing002
 
Hadde egentlig ikke time til første blodprøve før på mandag, som da er dag 8+0. Fikk byttet timen og tatt prøvene i går, og nå vurderer jeg å ringe sykehuset å be om tidligere tul:smiley-angelic001 det er så alt for lenge å vente til uke 13+1!!!
 
Jeg har bestemt for å gruble minst mulig på denne overraskelsen i magen, og selv om jeg og samboer begge er både usikre og vi er på litt forskjellige steder mtp. om vi ønsker å beholde, så er realiteten at jeg per nå er gravid :shy: Så da har jeg bestemt meg for å forholde meg til nettopp det - jeg er gravid! Har ikke turt å legge inn noe i termintråden enda, men det skal jeg gjøre nå!

Jeg synes det allerede nå er litt vanskelig å se for meg å ta abort, og ser mer for meg at vi beholder. Jeg tenker som så at hvis denne lille spiren klamrer seg fast og jeg ikke mister naturlig til tross for at jeg ikke tar blodfortynnende eller progesteron nå (akkurat det er litt ambivalent også, for jeg hittil har jeg mista alle gangene jeg ikke har tatt dette), så tror jeg at det er en slags mening at den lille skal vokse opp i familien sin ❤️
 
Er jeg 7 eller 8 uker ?:think005 Her 7+0/7+1 idag. Trodde jeg da skulle være 7 uker, men både nørs og gravid+ sier jeg er i uke 8 :think005 blir ikke helt klok, hva er riktig? Siste menstruasjon var 2 mars.
 
Er jeg 7 eller 8 uker ?:think005 Her 7+0/7+1 idag. Trodde jeg da skulle være 7 uker, men både nørs og gravid+ sier jeg er i uke 8 :think005 blir ikke helt klok, hva er riktig? Siste menstruasjon var 2 mars.
Du er 7 uker gravid, men i den åttende graviditets uke :)
 
Okei takk for svar! Så hvis jeg forstår det riktig så er det som står nå om uke 8 det som skjer frem mot neste uke ikke sant ?:wideyed:
Ok, så om du er 7+0 nå i dag da, så er du inn i graviduke 8, og det som står om fosteret den uken er det som skjer i løpet av denne uken, altså fra 7+0 - 7+6 ❤️
 
Ække så lett alltid. Jeg forsto liksom ikke det helt jeg heller til og begynne med ;)
Nei det er ikke det :shy: er førstegangs gravid og har ikke sakt det til noen enda så kan jo ikke spørre folk heller :laughing002 er jo så mye å sette seg inn i! Gleder meg til jeg når 12 uker (så sant alt er ok) så jeg kan få stille masse spørsmål til min svigerinne som snart skal få baby :laughing001
 
Back
Topp