O'store skravletråden

Tusen takk for svar! Jeg håper jeg får raskt svar og slipper å vente så lenge :)
Jeg ringte helsestasjonen for å få time hos jordmor, da legen mebte jeg burde ha annenhver gang til lege og jordmor for det er visst det som er anbefalt nå sa ho. Helsestasjonen har ikke ledig før i juni:oops:
De har skikkelig manko på jordmødre og har kun 2 der for tida:shifty:
Håper også du slipper å vente så lenge!

Åi, det var lang ventetid. Jeg kommer kun til å gå til jordmor, hun ordner også med blodprøver. Går kun til legen for det jeg må (handler om legen min, skal bytte)..
 
Nå har jeg bestilt time både hos lege og hos Amathea mtp. veien videre. Hos lege tenker jeg å få tatt bloprøve for å måle hcg og progesterone (slik som jeg "pleier") og ellers bare snakke litt. Fastlegen min kjenner historikken med både prøving, MA/SA, og fødselsdepresjon godt, så tror han kan være en god samtalepartner (spesielt mtp tilrettelegging dersom vi ønsker å beholde).

Amathea tror jeg kan være en god ressurs for å sortere tankene og for å sortere følelsene fra det mer "tekniske/overfladiske".

Akkurat i dag kjenner jeg mest for å beholde og for å bli trebarnsmamma :Heartred
Hørtes ut som om det er en god plan den du har lagt nå ❤️ også heier jeg på deg/dere og lille spire ❤️ tenk så koselig med å være 3 barns mor ❤️
 
Håper også du slipper å vente så lenge!

Åi, det var lang ventetid. Jeg kommer kun til å gå til jordmor, hun ordner også med blodprøver. Går kun til legen for det jeg må (handler om legen min, skal bytte)..

Ja, jeg står på venteliste til ny lege, så hadde håpa på å kun gå til jormor :confused:
Det er det jeg har gjort tidligere og vært fornøyd med:joyful:
 
Jeg var på tidlig ultralyd i dag (6+5). Men tenker å bestille meg en privat før ordinær tidlig ultralyd. Da jeg tror ikke jeg greier å slå meg til ro om alt er bra så lengre, når jeg har små blødninger. Usikker på når jeg skal bestille til. Når ville dere ha bestilt? :happy:
 
Jeg var på tidlig ultralyd i dag (6+5). Men tenker å bestille meg en privat før ordinær tidlig ultralyd. Da jeg tror ikke jeg greier å slå meg til ro om alt er bra så lengre, når jeg har små blødninger. Usikker på når jeg skal bestille til. Når ville dere ha bestilt? :happy:
Kanskje om et par uker ?
 
Jeg var på tidlig ultralyd i dag (6+5). Men tenker å bestille meg en privat før ordinær tidlig ultralyd. Da jeg tror ikke jeg greier å slå meg til ro om alt er bra så lengre, når jeg har små blødninger. Usikker på når jeg skal bestille til. Når ville dere ha bestilt? :happy:
Du har jo tydelig grunn til å ta en TUL til, så kanskje du kan få den også gjennom det offentlige?
 
Du har jo tydelig grunn til å ta en TUL til, så kanskje du kan få den også gjennom det offentlige?
Hmm, ja vet ikke. Var offentlig den i dag igjennom ivf. Usikker på om jeg får flere. Har ikke time hos fastlegen før i slutten av neste uke. Føler for å bestille noe snart. Sånn jeg har noe å telle ned mot :smiley-ashamed004
 
Hmm, ja vet ikke. Var offentlig den i dag igjennom ivf. Usikker på om jeg får flere. Har ikke time hos fastlegen før i slutten av neste uke. Føler for å bestille noe snart. Sånn jeg har noe å telle ned mot :smiley-ashamed004
Ja, kanskje bare bestille en privat nå, å så kan du eventuelt høre med legen i neste uke❤️
 
Er 6+4 og har hatt noen kraftige smerter tidligere (typ snu og vri seg smerter) om nettene og ble anbefalt å snakke med lege. Får mest sannsynlig legetime på fredag da legen ville sjekke opp I dette. Har ikke hatt noen blødninger, men kjenner jeg ble litt bekymret da legen sa hun ville jeg skulle komme inn. Noen som har hatt kraftige menstruasjonssmerter og alt har likevell vært bra? De er ikke så kraftige lenger, mer vanlige milde menstruasjonssmerter nå og ikke særlig ofte jeg får de heller:sorry: ellers har jeg vanlige symptomer som kvalme som kommer og går og syyykt vonde bryster.
 
VELDIG glad for å bli med i denne gruppa! :Heartbigred Her er det mye følelser og litt skrekkblandet fryd. Vi mistet i desember i uke 11 og jeg kjenner jeg gleder meg veldig til å passere uke 12 og at forhåpentligvis alt er bra:angelic:

Men nå er vi bare i lykkerus og har allerede en del symptomer, så lover godt!! :Heartred

Gratulerer til alle andre gravide! :happy::Heartred
 
Er 6+4 og har hatt noen kraftige smerter tidligere (typ snu og vri seg smerter) om nettene og ble anbefalt å snakke med lege. Får mest sannsynlig legetime på fredag da legen ville sjekke opp I dette. Har ikke hatt noen blødninger, men kjenner jeg ble litt bekymret da legen sa hun ville jeg skulle komme inn. Noen som har hatt kraftige menstruasjonssmerter og alt har likevell vært bra? De er ikke så kraftige lenger, mer vanlige milde menstruasjonssmerter nå og ikke særlig ofte jeg får de heller:sorry: ellers har jeg vanlige symptomer som kvalme som kommer og går og syyykt vonde bryster.
Vet ikke hva man sjekker hos fastlegen etter heller :think005 :bag:
 
Er 6+4 og har hatt noen kraftige smerter tidligere (typ snu og vri seg smerter) om nettene og ble anbefalt å snakke med lege. Får mest sannsynlig legetime på fredag da legen ville sjekke opp I dette. Har ikke hatt noen blødninger, men kjenner jeg ble litt bekymret da legen sa hun ville jeg skulle komme inn. Noen som har hatt kraftige menstruasjonssmerter og alt har likevell vært bra? De er ikke så kraftige lenger, mer vanlige milde menstruasjonssmerter nå og ikke særlig ofte jeg får de heller:sorry: ellers har jeg vanlige symptomer som kvalme som kommer og går og syyykt vonde bryster.
Jeg tror og håper det bare handler om at fordøyelsen er treg og det kan skape mye trøbbel og vondter.. ❤️❤️
 
Jeg er litt i tenkeboksen på om jeg skal bestille meg en tidlig ultralyd time, men klarer ikke å bestemme meg for når. Forrige svangerskap ble fosteret målt til 8+4 på tul, men da jeg kom på otul 12+2 hadde hjerte stoppet bare noen dager etter 8+6/9+0. Jeg kjenner jeg vil ha en bekreftelse på at jeg faktisk er gravid og evt hvor mange, men samtidig vet jeg ikke om jeg hadde før meg trygg med svaret før uken 9 :/
 
Samme her. Jeg har drømt alt mulig rart i natt og merker hvor avhengig jeg er av en god natts søvn for å klare å fungere noenlunde. Kvalmen er mye verre i dag :dead:
Ja, det er helt sykt å hvor mye rart en kan drømme:oops: Og alt føles så virkelig:smiley-ashamed004
Off så kjipt! Merker den kommer snikende her og, andre dagen på rad så og si helt sengeliggende:sick009
 
Jeg er litt i tenkeboksen på om jeg skal bestille meg en tidlig ultralyd time, men klarer ikke å bestemme meg for når. Forrige svangerskap ble fosteret målt til 8+4 på tul, men da jeg kom på otul 12+2 hadde hjerte stoppet bare noen dager etter 8+6/9+0. Jeg kjenner jeg vil ha en bekreftelse på at jeg faktisk er gravid og evt hvor mange, men samtidig vet jeg ikke om jeg hadde før meg trygg med svaret før uken 9 :/
Tror ikke jeg hadde tenkt så mye på når tid jeg hadde tatt den TUL hvis dette handler om å få bekreftet graviditet og hvor mange. Skulle vi følt oss helt trygge på at bebisen har det fint så måtte vi ha tatt ultralyd hver uke❤️
 
Back
Topp