Oss testetøser imellom

Egget kan feste seg fra 2 dager etter el
Har du en kilde på dette? For det er helt nytt for meg, og jeg har lest ekstremt mye om temaet :laughing002 De fleste kilder hevder 6 dager etter befruktning, men har sett noen nevne at det kan skje etter 5. Men dag 3 og 4 reiser vel egget rundt.

«Nei, egget kan ikke feste seg tidligere enn 6-10 dager etter befruktning. Implantasjonen krever at blastocysten først utvikler seg og når livmoren, noe som tar tid. Hvis implantasjonen skjer for tidlig, er det vanligvis ikke mulig for egget å feste seg korrekt.»

(Spør ikke for å være frekk altså, men fordi jeg syns sånt er veldig interessant, og har lest utrolig mye om det. Så er alltid interessert i ny info)

Har du en kilde på dette? For det er helt nytt for meg, og jeg har lest ekstremt mye om temaet :laughing002 De fleste kilder hevder 6 dager etter befruktning, men har sett noen nevne at det kan skje etter 5. Men dag 3 og 4 reiser vel egget rundt.

«Nei, egget kan ikke feste seg tidligere enn 6-10 dager etter befruktning. Implantasjonen krever at blastocysten først utvikler seg og når livmoren, noe som tar tid. Hvis implantasjonen skjer for tidlig, er det vanligvis ikke mulig for egget å feste seg korrekt.»

(Spør ikke for å være frekk altså, men fordi jeg syns sånt er veldig interessant, og har lest utrolig mye om det. Så er alltid interessert i ny info)
Klart jeg har Nhi er en god kilde om du googler. Møllers har vel også skrevet litt om det og oppgitt kilder i teksten sin. Det sies vel at rundt 5-7 dager er NORMALT. Men at det kan at det fester seg både før og etter det. Selv har jeg sett svake streker på 4 og 5 dpo. Da vet jeg også når jeg hadde el.

Vedlegg

• IMG_6158.png
    IMG_6158.png
    268,8 KB · Visninger: 54
Klart jeg har Nhi er en god kilde om du googler. Møllers har vel også skrevet litt om det og oppgitt kilder i teksten sin. Det sies vel at rundt 5-7 dager er NORMALT. Men at det kan at det fester seg både før og etter det. Selv har jeg sett svake streker på 4 og 5 dpo. Da vet jeg også når jeg hadde el.
Jeg hadde selv positiv eggløsningstest 10 oktober, regner med det slapp rundt 11 okt da. Og hadde antydning til streker allerede 15 oktober. «er vanlig at ikke egget fester seg korrekt»(håper jeg at ikke er tilfelle da).

Ikke sikkert du ser noe på bildene da. Men jeg hadde «synlige» streker på veldig mange tester fra den 15. håper jo så klart det holder seg hele veien.

Vedlegg

• IMG_6163.jpeg
    IMG_6163.jpeg
    459,5 KB · Visninger: 56
  • IMG_6161.jpeg
    IMG_6161.jpeg
    254,9 KB · Visninger: 55
Har egentlig mistet troa på at dette blir noe siden testene fortsatt er så svake, ender vel opp i kjemisk. Får ringe legen og høre om jeg kan ta hcg prøve i morgen og på mandag, har ikke tid i dag
IMG_7152.jpeg

Tja, vet ikke om jeg ble så veldig klok av dette da… Dagens, CD 17. 5 DOO og stigende LH test..? Hadde fast smilefjes på lørdag og positiv LH strimmel.

Vedlegg

• IMG_6130.jpeg
    IMG_6130.jpeg
    1,4 MB · Visninger: 40
Det vil jo fortsatt da feste seg tidligst 3 DPO, men det tror jeg er utrolig sjeldent. Men selvfølgelig, fortsatt mye man ikke vet om kvinnekroppen :)

Jeg hadde selv positiv eggløsningstest 10 oktober, regner med det slapp rundt 11 okt da. Og hadde antydning til streker allerede 15 oktober. «er vanlig at ikke egget fester seg korrekt»(håper jeg at ikke er tilfelle da).

Ikke sikkert du ser noe på bildene da. Men jeg hadde «synlige» streker på veldig mange tester fra den 15. håper jo så klart det holder seg hele veien.
Jeg har eggløsning samme dag som positiv test, så godt mulig egget slapp allerede 10. oktober! Og når streken er såpass lite tydelig (personlig ser jeg ingenting på disse for å være ærlig) har nok egget *veldig* nylig festet seg, så du er nok innenfor normalen - ingen grunn til å bekymre seg her tenker jeg:Heartred

Har egentlig mistet troa på at dette blir noe siden testene fortsatt er så svake, ender vel opp i kjemisk. Får ringe legen og høre om jeg kan ta hcg prøve i morgen og på mandag, har ikke tid i dagVis vedlegget 446691
Jeg syns det ser ut som en dobling annenhver dag i hvert fall! :love7 Mine økte ganske likt som disse i starten, men har nå fått bekreftet dobling ved blodprøve!

Ingen som ser skygge her nei? Har testa positivt så veldig tidlig i alle tidligere svangerskap. Utolmodig ❤️
Skimter noe på den ene , men ikke nok til å juble altså . Spennende framover :):)

Vedlegg

• IMG_8047.jpeg
    IMG_8047.jpeg
    373,4 KB · Visninger: 19
  • IMG_8046.jpeg
    IMG_8046.jpeg
    391,5 KB · Visninger: 21
Egget er framme i livmoren , men det svever vel der i 1-3 dager før det får festa seg og kan gi noe som helst utslag på hcg .

Snakk om hyggelig skygge fra babyplan tidlig! Liten headsup til dere andre. Tok flere som var blenda etter:wideyed:
IMG_9662.png

Hvilken DPO er på? Ser jo helt klart en svak strek der ❤️
Venter på EL:bag: CD23.
Tok 5 tester til, nada nix på de. Og første aksjelegging denne syklusen var på forrige torsdag. Så skal ikke være mulig heller egentlig :bored:
Ser streken veldig klart. Så den var skikkelig fy fy:wideyed:

Back
Topp