Oss testetøser imellom

Obs, laaaaang post :angelic:
Etter å ha vært veldig aktiv her inne med nr 1, så må jeg krype inn hit igjen i forsøk på nr to med en mega hodekløe.
Skrekkelig klar over at g.tester ikke skal måle hcgstigning, men det er jo en sterk indikasjon.

Tester med makesure strimmel 25mlu, babyplan 10mlu og clearblue monitor 50mlu.

Onsdag morgen (10dpo) var jeg overbevist om en skygge på MS strimmel, kommer ikke frem på bilder en gang, neg BP. På eftan fikk jeg positiv MS, BP og positiv digital.

Torsdag morgen svakere enn kvelden før, 1t og 1 kopp kaffe seinere var den sterkere igjen men neg på monitor og på kvelden enda sterkere.

Fredag nesten usynlig MS på morgenen. Igjen ca 1 t seinere, en kopp kaffe så var den sterkere enn dagen før, + positiv monitor.. kvelden var den ikke så mye sterkere egentlig.

Idag, Lørdag kan jeg knapt se streken på morgenen, typ skygge igjen. 1t seinere er den noe svakere enn dagen før Samme tid. Venter 2t så er den litt sterkere enn forrige og BP er sterkere enn fredagens På samme tid. og holder meg så i 3t så er den ca på styrke med fredagens sterkeste.

Klarer virkelig ikke fatte hva som skjer. Hjelp?!

Kan legge til at jeg temper og den er fin og høy enda. Hatt exu og fjernet en eggleder før nr1, så er litt på tuppa når det gjelder hcg og stigning, men skal ringe lege mandag altså!
Jeg syns egentlig stigningen din ser grei ut, så forhåpentligvis går det veien :smiley-angelic001 HCG er nok fortsatt ganske lavt, da blir det litt vanskelig å tolke øking på slike tester. 10 og 20 i HCG vil se veldig likt ut, men er jo bare det den trenger å øke på 48 timer for at det skal være dobling - altså kan man ha svak test i 3 dager på rad som er litt uklare uten at det betyr at noe er galt før IKM. Noen har også ofte sterkere tester på ettermiddagen enn morgenen feks! Men bra du kontakter lege for å være sikker, siden du har hatt en EXU tidligere. Mine tester fortsatte å være som dine her langt ut i 5+ uker, da skjønte jeg at det måtte være EXU eller noe annet galt. Men foreløpig er det såpass tidlig at jeg håper dette går veien for deg:love7
 
Jeg syns egentlig stigningen din ser grei ut, så forhåpentligvis går det veien :smiley-angelic001 HCG er nok fortsatt ganske lavt, da blir det litt vanskelig å tolke øking på slike tester. 10 og 20 i HCG vil se veldig likt ut, men er jo bare det den trenger å øke på 48 timer for at det skal være dobling - altså kan man ha svak test i 3 dager på rad som er litt uklare uten at det betyr at noe er galt før IKM. Noen har også ofte sterkere tester på ettermiddagen enn morgenen feks! Men bra du kontakter lege for å være sikker, siden du har hatt en EXU tidligere. Mine tester fortsatte å være som dine her langt ut i 5+ uker, da skjønte jeg at det måtte være EXU eller noe annet galt. Men foreløpig er det såpass tidlig at jeg håper dette går veien for deg:love7
Takk for svar :Heartred blir bare så forvirra over skygge, negativ og sterkere tester om hverandre! Burde kanskje holde meg til en fast tid og kun en gang om dagen, men bare at vi bruke 9mnd på nr 1 (ink exu) og denne kom på 2 PP, så er mildt sagt tatt på senga og klarer nesten ikke å tro det, men så plutselig er det noe som ikke heeelt stemmer (sammenligne med forrige graviditet riktignok). Men så svake morgentester er det som uroer meg mest. Var ikke slik sist :p
 
Noen formening her? Cb’n er tatt innen tidsfristen.. ser noe på den andre også, men vanskelig å få med på bildet…
IMG_4526.jpeg
IMG_4516.jpeg
 
Er dette sterk nok test til 4+6? Stresser over at testlinjen ikke er like sterk som kontrollinjen❤️
Vis vedlegget 442549
Nydelig test! Synes ikke du skal stresse over strekene, å måle stigning i hcg på strimmeltester er et dårlig estimat siden det er mange usikkerheter. Hvilke tester bruker du, er det en god/dårlig batch, er de gode på dato, bilder tatt innen tidsfristen, riktig lys osv.
Hvis du er ordentlig bekymret kan legen måle stigning ved blodprøve, det er vel den eneste måten som gir et pålitelig svar.
Gratulerer så mye, jeg håper du klarer å senke skuldrene ❤️
 
Andre som har opplevd å få strek på stort sett alle testene til Make sure?
Dette er første gang jeg prøver Make sure, og på alle testene siden fredag har det kommet en svak strek frem, innenfor fristen. Vet ikke helt når jeg forventer mens, men alt fra i morgen til onsdag ca.
IMG_20240825_174027.jpg
 
Føler meg så teit nå, skulle ikke teste i dag på 9 eller 10 dpo, men gjorde det likevel og kan skimte noe her men lurer på om det er bare jeg som ser det har økt kontrasten på bildet. Skal teste igjen imorgen selvfølgelig hadde SA forrige syklus, så er litt på tuppa
 

Vedlegg

  • IMG_4142.jpeg
    IMG_4142.jpeg
    743,8 KB · Visninger: 39
Føler meg så teit nå, skulle ikke teste i dag på 9 eller 10 dpo, men gjorde det likevel og kan skimte noe her men lurer på om det er bare jeg som ser det har økt kontrasten på bildet. Skal teste igjen imorgen selvfølgelig hadde SA forrige syklus, så er litt på tuppa
Ser den godt! :D
 
Hei!
Trenger litt råd ang. Når eggløsning kan ha vært

Fødte i april og fikk mensen tilbake 15/7
Testet ikke positivt ved forventet mens og noen dager etterpå så ga det opp og regnet med at det betydde syklusen ikke hadde stabilisert seg enda.

Testet for EL i dag og fikk tidenes høyeste score 0.76. Og tenkte nå skjer det ! Testet igjen i kveld for å se om den hadde sunket, men neida fortsatt samme. Slo meg at noe. Ganger så kan el test slå ut positivt ved graviditet og jaggu kom det en strek på en vanlig (ikke tidlig) test.
Men nå har jeg ingen anelse om når EL egentlig har vært og tørr liksom ikke stole på første dag mens som ukes indikator

Noen forslag ?
 

Vedlegg

  • IMG_5058.png
    IMG_5058.png
    1,4 MB · Visninger: 35
  • IMG_5057.png
    IMG_5057.png
    240,5 KB · Visninger: 35
Har lest litt på nett om normal sine tester, og at de slår ut både seint og svakt.
Tok en test på utvannet urin nå nettopp, og må innrømme at jeg ser noe. Men er de kjent for skyggestreker?

Er det noen andre som ser noe her? Er 11 DPO
IMG_5331.jpeg
 
Andre som har opplevd å få strek på stort sett alle testene til Make sure?
Dette er første gang jeg prøver Make sure, og på alle testene siden fredag har det kommet en svak strek frem, innenfor fristen. Vet ikke helt når jeg forventer mens, men alt fra i morgen til onsdag ca.
Vis vedlegget 442600
Ja, dessverre. Fikk så mange falske forhåpninger i flere mnd pga av skyggestreker, men da jeg faktisk var gravid så var det liksom ingen tvil selv om de var svake de første dagene. Jeg har alltid likt best strimlene fra babyplan (de vanlige, ikke tidlig-testene). Mange er negative til RFSU sine, men jeg har gode erfaringer med stavene deres.
 
Ja, dessverre. Fikk så mange falske forhåpninger i flere mnd pga av skyggestreker, men da jeg faktisk var gravid så var det liksom ingen tvil selv om de var svake de første dagene. Jeg har alltid likt best strimlene fra babyplan (de vanlige, ikke tidlig-testene). Mange er negative til RFSU sine, men jeg har gode erfaringer med stavene deres.
Takk for svar ❤️ da kjøper jeg noe annet i morgen, rett og slett!
 
Noe å se her? Fikk plutselig en mystisk blødning midt inni syklus. Og det virket som den stoppet også. Jeg husker jeg våkna i natt og måtte på do. Og ellers føle jeg meg normal. På dag 14 kjente jeg noe knepp i magen. Men vi er bare på dag 18 i dag i syklus. Festeblødning så tidlig??
 

Vedlegg

  • 20240826_113418.jpg
    20240826_113418.jpg
    1,1 MB · Visninger: 47
Har du fått testet noe mer? :happy:
Negativ rfsu tidlig i dag. Så jeg vet ikke helt hva jeg tror, puppene begynte å verke i går, å gjør helt sinnsykt vondt nå, holder dem fast i trappa liksom :facepalm:
Men jeg vet jo ikke helt syklusen, for den har vært bare tull. Men på onsdag er det ca to uker siden eggløsning.
 
Negativ rfsu tidlig i dag. Så jeg vet ikke helt hva jeg tror, puppene begynte å verke i går, å gjør helt sinnsykt vondt nå, holder dem fast i trappa liksom :facepalm:
Men jeg vet jo ikke helt syklusen, for den har vært bare tull. Men på onsdag er det ca to uker siden eggløsning.
Håper for deg at det går rette veien! :Heartred Det er vanskelig når syklusen ikke henger helt med.
 
Back
Topp