Oss testetøser imellom

Starter man å teste seg med EL appen like etter mensen tar slutt eller? Er ny og skal begynne med det:angelic:
Forrige PP var første gang jeg tok EL-tester, og da fikk jeg beskjed av Premom-appen å begynne CD10, men denne runden fikk jeg beskjed om å begynne første dag etter mens. Så litt forvirra selv :p Men tenker det er lurt å begynne rett etter mens, i tilfelle man har korte sykluser.

Cd6 i dag. Jeg synes nesten EL-testene blir svakere, jeg?! Jeg testet to dager etter pilleslutt, fredag 29.01., og da var den ikke positiv, men veldig sterk!
Og så kom bortfallsblødningen.
Hæ? Kan jeg ha hatt EL allerede? Samtidig med bortfallsblødningen? Da håper jeg virkelig at hoppinga i høyet gjorde susen!

Takk for svar! Jeg har syklus mellom 35-40 dager så jeg begynner å tempe litt senere kanskje? Hva er anbefalt egentlig?:joyful:
Tror jeg hadde starta med temping og el tester CD15 da. Tror jeg. Er ikke noe ekspert på det her! Har tre barn fra tidligere, men kun den siste av de var planlagt. Og da ble jeg bare gravid uten noe mere som temp og testing etc. er nå på pp12, snart 6år siden minste ble født. Så derfor kun testa og tempa denne og forrige pp. Men har dog lest MYE om disse to:hilarious:

Forrige PP var første gang jeg tok EL-tester, og da fikk jeg beskjed av Premom-appen å begynne CD10, men denne runden fikk jeg beskjed om å begynne første dag etter mens. Så litt forvirra selv :p Men tenker det er lurt å begynne rett etter mens, i tilfelle man har korte sykluser.
Kan være lurt at jeg starter allerede med temping når mensen er ferdig, siden jeg aldri har gjort det før. Greit å vite hvor lang i syklusen nå da:cool:

Cd6 i dag. Jeg synes nesten EL-testene blir svakere, jeg?! Jeg testet to dager etter pilleslutt, fredag 29.01., og da var den ikke positiv, men veldig sterk!
Og så kom bortfallsblødningen.
Hæ? Kan jeg ha hatt EL allerede? Samtidig med bortfallsblødningen? Da håper jeg virkelig at hoppinga i høyet gjorde susen!
Den kan gå litt opp å ned, frem mot el. Men man vet aldri! Jeg har hatt super korte sykluser enkelte ganger

Tror jeg hadde starta med temping og el tester CD15 da. Tror jeg. Er ikke noe ekspert på det her! Har tre barn fra tidligere, men kun den siste av de var planlagt. Og da ble jeg bare gravid uten noe mere som temp og testing etc. er nå på pp12, snart 6år siden minste ble født. Så derfor kun testa og tempa denne og forrige pp. Men har dog lest MYE om disse to:hilarious:
Kan begynne med temping fra første dagen etter mens slutt her, mens EL tester litt senere. Stemmer det, når tempen blir høyere så er EL på vei? Og hvis tempen fortsatt er høy til IKM så er sjansen for graviditet der?

Kan begynne med temping fra første dagen etter mens slutt her, mens EL tester litt senere. Stemmer det, når tempen blir høyere så er EL på vei? Og hvis tempen fortsatt er høy til IKM så er sjansen for graviditet der?
Nei. Når du har temp stigning tre dager på rad, så bekrefter tempen at du har hatt el. Man kan ikke bruke temp for å se når el kommer, den sier kun st el har vært, men syntes det er greit å bruke begge deler jeg. For når el testene er sterke så passer jeg ekstra nøye på å legge inn aksjer, så syntes jeg det er greit å tempe for å påvise at el har vært.

i midt tilfelle så har jeg prøvd så lenge nå st jeg prøver å finne ut om jeg faktisk har el, og evt når. For å være sikker på å «treffe»

men ja, start gjerne å tempe nå. Det koster jo ingenting:) så kan du starte med el tester på CD15 tenker jeg, sånn jeg hadde gjort det i ditt tilfelle iallefall:)

Må bare tilføye at NOEN har temphopp ved ett svangerskap. Også har jeg forstått det sånn st hos de fleste synker tempen før mensen, så om tempen synker så er det ett tegn på at mensen er nært. Jeg har ikke opplevd noe av dette. Men det jeg har lest iallefall:)

Nei. Når du har temp stigning tre dager på rad, så bekrefter tempen at du har hatt el. Man kan ikke bruke temp for å se når el kommer, den sier kun st el har vært, men syntes det er greit å bruke begge deler jeg. For når el testene er sterke så passer jeg ekstra nøye på å legge inn aksjer, så syntes jeg det er greit å tempe for å påvise at el har vært.

i midt tilfelle så har jeg prøvd så lenge nå st jeg prøver å finne ut om jeg faktisk har el, og evt når. For å være sikker på å «treffe»

men ja, start gjerne å tempe nå. Det koster jo ingenting:) så kan du starte med el tester på CD15 tenker jeg, sånn jeg hadde gjort det i ditt tilfelle iallefall:)
Takk for info!:happy:
Men når el testen viser maksimal så vil EL være til samme tid eller dagen etterpå?

Takk for info!:happy:
Men når el testen viser maksimal så vil EL være til samme tid eller dagen etterpå?
Når el test viser maks, så har man eggløsning ca ett døgn etterpå. Noen kortere tid etter og noen litt lengere:) så er lurt å legge inn aksjer når el test viser maks, slik at sædcelle ligger klare å venter på egget

Dagens tester:love7

20210205_115752.jpg

20210205_120011.jpg

20210205_082404.jpg

Så deilig :love7
Godt å se jeg ikke er alene med å ta 5 tester samtidig :hilarious::hilarious:

Ja, er så magisk å se de to strekene:love017 Jaa, holder ikke med kun én test for min del:laughing001 Sånn erre å være testetøs:joyful:

Når el test viser maks, så har man eggløsning ca ett døgn etterpå. Noen kortere tid etter og noen litt lengere:) så er lurt å legge inn aksjer når el test viser maks, slik at sædcelle ligger klare å venter på egget
Da er jeg noe mer klokere nå! Takk :Heartpink:love7

Nå gir jeg meg ende over... skjønner ikke bæret av hva kroppen holder på med...
Slutta på cerazette 31.12.. bortfallsblødning fra samme dag og til 3.1... testa etter el hver dag, fra alt for tidlig(:hilarious:) og til cd 34.. begynte å småblø/spotte på cd 34, så antok at det ble en mens, typ syklus uten el.. så slutta å teste.. tok ny el test i går(cd36) just for fun liksom:hilarious:... å får den sterkeste jeg har fått så langt.. testa igjen i dag... å den var da på nytt negativ... spotter noe ennå... så mulig el kom i dag da... eller er jeg helt på jordet?:hilarious::yuck:Screenshot_20210205-194500_Premom.jpg

Nå gir jeg meg ende over... skjønner ikke bæret av hva kroppen holder på med...
Slutta på cerazette 31.12.. bortfallsblødning fra samme dag og til 3.1... testa etter el hver dag, fra alt for tidlig:)hilarious:) og til cd 34.. begynte å småblø/spotte på cd 34, så antok at det ble en mens, typ syklus uten el.. så slutta å teste.. tok ny el test i går(cd36) just for fun liksom:hilarious:... å får den sterkeste jeg har fått så langt.. testa igjen i dag... å den var da på nytt negativ... spotter noe ennå... så mulig el kom i dag da... eller er jeg helt på jordet?:hilarious::yuck:Vis vedlegget 347948
Det kan ta en stund før kroppen kommer til normalen etter prevansjon:happy: altså at du får el. jeg ville tolket det sånn at kroppen er litt i ulage etter prevansjonsslutt, og ville ventet til jeg hadde vært 3mnder uten prevansjon, før jeg hadde testa eller tempet for el. Kan hende du stresser mer også, for at du ikkr forstår testene etc. og da kan det jo ta enda lenger tid før kroppen er tilbake i syklus.

Fantastisk følelse å se den siste streken komme frem og bli sterkere og sterker. Gjør ikke meg noe å bruke opp alle (54) ebay testene på det :hilarious::love7

Nei, de er jo kjøpt for å brukes:laughing025:love017 Ja, helt euforisk følelse å se testene blitt sterkere:love7

Det kan ta en stund før kroppen kommer til normalen etter prevansjon:happy: altså at du får el. jeg ville tolket det sånn at kroppen er litt i ulage etter prevansjonsslutt, og ville ventet til jeg hadde vært 3mnder uten prevansjon, før jeg hadde testa eller tempet for el. Kan hende du stresser mer også, for at du ikkr forstår testene etc. og da kan det jo ta enda lenger tid før kroppen er tilbake i syklus.

I know:hilarious: men testet like mye for å evt slippe den ubehagelige overrakelsen med plutselig besøk av TR:hilarious: men det får gå som det går uansett, selv om jeg er aldri så utålmodig:banghead::hilarious:

Back
Topp