• Forumet vil være nede på grunn av nødvendig vedlikehold mars 18. juli kl. 00:00 til kl. 02:30.

Oss testetøser imellom

Veeeeeldig tidlig:) Ringte legen, men helsesekretæren jeg traff på gjorde meg egentlig bare mer bekymra... Jeg har brun utflod, det starta lørdag kveld (dagen etter forventet mens) og det har blitt litt og litt mer i løpet av de to siste dagene. Var hos gynekolog den 26.1. for å ta celleprøve, det var før jeg visste noenting om graviditet. Kjenner jeg er bekymra og det er ikke godt:(
20210201_092022.jpg

Veeeeeldig tidlig:) Ringte legen, men helsesekretæren jeg traff på gjorde meg egentlig bare mer bekymra... Jeg har brun utflod, det starta lørdag kveld (dagen etter forventet mens) og det har blitt litt og litt mer i løpet av de to siste dagene. Var hos gynekolog den 26.1. for å ta celleprøve, det var før jeg visste noenting om graviditet. Kjenner jeg er bekymra og det er ikke godt:(Vis vedlegget 347546
Huff, hva sa hun da? Kan celleprøve påvirke en graviditet? De tar den jo ikke så langt opp. Har aldri skjønt hvorfor, men brunt (gammelt blod) er ikke så farlig har jeg hørt. Det er friskt blod man skal være bekymret for. Jeg har trua og krysser fingrene! Selvom det står 1-2 uker så er du da 3-4 uker på vei?

Huff, hva sa hun da? Kan celleprøve påvirke en graviditet? De tar den jo ikke så langt opp. Har aldri skjønt hvorfor, men brunt (gammelt blod) er ikke så farlig har jeg hørt. Det er friskt blod man skal være bekymret for. Jeg har trua og krysser fingrene! Selvom det står 1-2 uker så er du da 3-4 uker på

Hun sa liksom ingenting, spurte om jeg har smerter i magen eller ryggen. Hørtes ikke ut som hun kunne noe om det egentlig. Hun lurte på om gynekologen ikke kunne se noe da jeg var der, men det har jeg lest at er umulig, det er altfor tidlig. Har lest at celleprøve ikke er farlig, nei.

Hadde EL den 13.1., vet ikke helt hva som er riktig da, jeg. Om det er 1-2 eller 3-4 uker på vei:)

Hun sa liksom ingenting, spurte om jeg har smerter i magen eller ryggen. Hørtes ikke ut som hun kunne noe om det egentlig. Hun lurte på om gynekologen ikke kunne se noe da jeg var der, men det har jeg lest at er umulig, det er altfor tidlig. Har lest at celleprøve ikke er farlig, nei.

Hadde EL den 13.1., vet ikke helt hva som er riktig da, jeg. Om det er 1-2 eller 3-4 uker på vei:)

da jeg var gravid sist hadde jeg mye brunt blod, men da jeg ringte sykehuset sa de at det ikke var noe farlig i hvert fall.
Man skal legge på 2 uker på de digitale. Jeg visste ikke det sist, og hadde ikke kontroll på når jeg ble gravid, så havnet i "feil" termingruppe her og ble satt frem to uker på ordinær UL :laughing002 Da var det noen som sa det til meg, at man må legge på to uker, for man teller fra første dag i siste mens, og det er vel ofte 2 uker før EL..

da jeg var gravid sist hadde jeg mye brunt blod, men da jeg ringte sykehuset sa de at det ikke var noe farlig i hvert fall.
Man skal legge på 2 uker på de digitale. Jeg visste ikke det sist, og hadde ikke kontroll på når jeg ble gravid, så havnet i "feil" termingruppe her og ble satt frem to uker på ordinær UL :laughing002 Da var det noen som sa det til meg, at man må legge på to uker, for man teller fra første dag i siste mens, og det er vel ofte 2 uker før EL..

Ja, det er så lenge siden sist jeg var gravid, hele 8 år:woot: Første dag i sist mens var 1.1.:) Da blir det 4 uker og 3 dager da?

Veeeeeldig tidlig:) Ringte legen, men helsesekretæren jeg traff på gjorde meg egentlig bare mer bekymra... Jeg har brun utflod, det starta lørdag kveld (dagen etter forventet mens) og det har blitt litt og litt mer i løpet av de to siste dagene. Var hos gynekolog den 26.1. for å ta celleprøve, det var før jeg visste noenting om graviditet. Kjenner jeg er bekymra og det er ikke godt:(Vis vedlegget 347546

Der va den positiv :) skjønner du er bekymret, men om man leser så er det ikke uvanlig med brunlig utflod og små blødninger.. Så det eneste du kan gjøre er å prøve og slappe av og vente (desverre) :) man kan ikke gjøre så mye fra eller til :( jeg krysser fingrene for deg!

To dager til ikm. Testen i dag viser strek som syntes med en gang testen ble tatt, den er svak og kan fremdeles være en skygge, så jeg er spent på morgendagens test :)

Vedlegg

• 8069AC5D-E9A6-4284-8E44-BA2877BA93D8.jpeg
    8069AC5D-E9A6-4284-8E44-BA2877BA93D8.jpeg
    15,2 KB · Visninger: 163
Ønsker deg lykke til og at spiren sitter:Heartred ville bare svare deg fordi jeg tok celleprøve før jeg visste jeg var gravid og det gikk hvertfall helt fint med spiren :)

Ønsker deg lykke til og at spiren sitter:Heartred ville bare svare deg fordi jeg tok celleprøve før jeg visste jeg var gravid og det gikk hvertfall helt fint med spiren :)
Takk skal du ha:)

Meeeen jeg tror jeg er i ferd med å miste:( Eller om jeg allerede har gjort det. Har ingenting med celleprøven å gjøre, det vet jeg. Er vel sånt som skjer, dessverre.

Føler det er null håp. Blødningene har blitt verre i løpet av dagen i dag og brystsprenget har avtatt. Venter bare på at det "sprekker" på en måte. Kjempetrist:(

Uff ja, der er trist :( hadde MA i sommer, så fikk kjenne det på kroppen.. Eneste trøsten jeg fant var at det var veldig tidlig og at det var kroppen som ordnet opp av en grunn... :(

Ja, prøver å tenke sånn jeg også. Men må spørre, hva står MA for?

Missed abortion..
Skulle vært 8 uker når jeg var inne til UL men det må ha stoppet opp i rundt uke 5.. Heldigvis ordnet kroppen opp selv kort tid etter UL.

Ja det er greit å ha noe å "trøste" seg med.. Selv om det på mange måter er en mager trøst.

Missed abortion..
Skulle vært 8 uker når jeg var inne til UL men det må ha stoppet opp i rundt uke 5.. Heldigvis ordnet kroppen opp selv kort tid etter UL.

Ja det er greit å ha noe å "trøste" seg med.. Selv om det på mange måter er en mager trøst.
Var du hos lege/gynekolog og fikk ut rester? Eller ordna kroppen helt sjøl? Dette er helt nytt for meg, hadde et knirkefritt svangerskap sist.

Var du hos lege/gynekolog og fikk ut rester? Eller ordna kroppen helt sjøl? Dette er helt nytt for meg, hadde et knirkefritt svangerskap sist.

Nei men jeg tok meg en tur til jordmor for en ny UL for å forsikre meg om alt var kommet ut, og det hadde det.. Tror det pleier og ordne seg selv, men om du er usikker kan du ta det opp med lege evt.
Har bare mistet den ene gangen som jeg vet om så er ikke min sterkeste side.
Men opplevde at det kom en større klump som en kunne se ikke bare var koagulert blod, men jeg tok ingen sjangs siden jeg ikke var helt sikker der og da..
Hadde knirkefritt første svangerskap jeg også, og håper at den nye spiren min holder hus :)

Back
Topp